Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 29 mars 2011

Av Annci Hultström - 29 mars 2011 20:45

... vad glad jag blev för en stund sig. Fick nämligen ett mail från en kompis som berättade att hon ska bli farmor. Första barnbarnet. Så kul!! Hon kommer bli en fantastisk farmor. Det kan man känna när man träffar henne. Så...


Stort GRATTIS till dig, kära vän 

GRATTIS åxå till din fina son, med flickvän


Efter att jag hämtat W på dagis åkte vi ner till centrum. Där hämtade jag ut ett par stövlar som jag sulat och köpte vi ett blomkålshuvud. Sen tankade vi bilen. Fy f*n säger jag om det... över 800 kr för en tank. 14.08/liter Sjukt. Vart ska det sluta? Blä! Prutt!


Väl hemma igen fixade jag middag. Det blev pytt i panna för de två som får äta. Själv drack jag buljong. Som vanligt. Men det gick bra. Idag känner jag faktiskt att jag skulle kunna fortsätta några dagar till. Har gått superlätt. Men jag gissar att det beror på att jag vet att jag ska få äta i morgon.


Appropå det så har jag lagat klart den mat jag får äta de kommande dagarna. Det blev en grönsakssoppa och en blomkålsgratäng. I grönsakssoppan kunde man, om man ville, ha cornbitar. Men det gillar inte jag... så jag hade faktiskt i lite köttfärs. Typ 25 gram (skulle vara 75 gram corn egentligen). Men det tror jag kommer gå bra. Ser fram emot att äta den. Ännu mer längtar jag efter blomkålsgratängen. Mmmmm...


När jag var klar med det skulle jag bänka mig för att kolla på "Halvåtta hos mig". Men nä... FOTBOLL. Så jag får snällt vänta till 21.30 då det börjar istället. Frågan är om jag håller mig vaken tills dess? Iofs är det bara en timme kvar... så det ska nog gå. Har ju trots allt satt upp ögonlocken med tändstickr redan och då är det svårt att somna.


Min syster ringde idag och berättade för Wilma att hon och hennes man ska komma på besök. Vi hade pratat om det, men inte sagt något ifall det skulle ändras. Hon blev sååååå glad. Hon hoppade runt och tjoade. Kul! Så nu måste jag planera för ett par middagar. Trevligt!! Ni är så välkomna!


Nej, nu ska jag ta och kika runt på Ellos. Ska se om jag hittar någon vårjacka (någon gång blir det väl vår??).


Ha en fortsatt bra kväll och sov gott när det blir dags. Det ska jag. Hoppas jag.

Av Annci Hultström - 29 mars 2011 09:45

God morgon världen!


Jag låg vaken inatt med. Men inte fullt lika länge. Knappt 2 timmar. "Bara". Men eftersom jag kom i säng tidigt igår, så fick jag ändå 7 timmars sömn. Så det känns ok ändå idag. Var lite yr å skakis när jag vaknade, som en lätt bakiskänsla. Men det känns bättre nu.


Jaha, idag är det alltså fastedag 8. Den sista dagen innan upptrappning. Så i morgon får jag äta fil med den där ko-müslin (gräset om ni minns) till frukost + ett halvt äpple (jag längtar) och till middag ska jag göra en blomkålsgratäng.


Torsdagen ser ungefär lika ut.


Och på fredag, ja... då blir det thaimat, kyckling med cashewnötter:

 

(bild från google)


Behöver jag säga att jag längtar?


Jag är väldigt glad över att jag gjorde detta och framförallt att jag klarade det. När jag är helt klart ska jag sammanfatta mina tankar i helhet, skriva ner mått, vikt, fördelar, nackdelar. Detta hoppas jag kunna göra på fredag.


Läste f.ö att sömnbehovet minskar efter några dagars fasta. Är det därför kroppen anser det ok att vara vaken efter att jag sovit 5 timmar (var lika igår)? Skönt att det då snart är över, för även om kroppen tycker det är ok så tycker inte jag det. Så det så.


Nä, nu kom fakturorna. Så vi hörs helt enkelt senare.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards