Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

Mission impossible

Av Annci Hultström - 25 mars 2011 09:30

Hej igen,


Nu är jag på plats på jobbet sedan en dryg timme. Tänkte berätta för er om gårdagen.


Läkaren ringde ju och sa att W hade halsfluss. Så han skrev ut penicillin. Det var en sort jag aldrig hört talas om. Det kan jag ju säga att knappt hade på apoteket heller. Fick besöka 4 apotek innan jag hittade ett som hade det i lager. Som ett mission impossible nästan. Dyrt som f*n var det åxå. 200kr för 100 ml (10 dagar).


Väl hemma igen var klockan 17:15 och hon fick första dosen. Nästan direkt sa hon att det killade i halsen och att det inte blev bättre när hon hostade. Jag sa att hon skulle dricka något, men då blev hon arg och sa att det är inte där uppe utan det satt längre ner (pekade mitt i bröstkorgen). Jag anade oråd och ja... med all rätt. Några minuter senare kom första kräket, med det var bara lite. Som en sur uppstötning, modell större.


Sen kom H och vi satte oss för att äta. Det var hennes favvis, pannkaka (torsdag ju). Men hon tog inte en enda tugga, utan lade sig på soffan istället. Ytterligare en stund senare hör vi det välkända hulket och kastar oss mot vardagsrummet. Men hon var snabbare, så vi hittade henne på toan. Tok-kräkandes. Wow - vi blev impade som f*n. Inte en droppe någon annanstans än i handfatet. Att känna den reflexen som barn... mmmm... det tackar vi innerligt för!


Efter det kom inget mer kräks. Hon satt i soffan och piggnade till. På riktigt. Framför ögonen på oss. En halvtimme senare ville hon äta och 9 plättar for ner i ett huj. Och stannade kvar. Och det måste ju vara ett tecken på att det "bara" var en reaktion på penicillinet.


Så nu har jag pratat med VC. IGEN (vi borde snart få vip-lina in)! Läkaren ska ringa senare idag, efter kl. 15. Får se vad han säger då. Ska ta ett snack åxå och se om operation kan vara ett alternativ. För nu är det 3 halsflusser på 3 månader. Inte ok. Inte ok alls.


Utöver det så hände inte så mycket igår. Vi (jag) städade lite, sorterade papper å lite sånt. Sen kollade vi såklart ett avsnitt av "Tusenbröder". Har ni sett det? Om inte - gör det! Så bra!


Och fastan då - hur går det med den? Jo, det går verkligen toppen. En hel dag avklarad. Utan problem. Men det är klart att jag saknar att tugga. Och igår gjorde jag iordning ett smörgåsrån med ost åt W... då rann snålvattnet. Men inte en tanke på att fuska. Så det så!   


Nej, nu fick jag fakturorna. Återkommer senare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards