Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

Nu ska ni höra nå´nting som jag vill tala om...

Av Annci Hultström - 23 mars 2011 14:45

   ... det kom en lärka nyss så det var våren som kom.

Nu är våren kommen,
nu är våren kommen,
alle lärkor börjar drilla då, just då.
Vårens eldar brinna,
vårens bäckar rinna,
vårens kvällar är så blå så blå så blå.


Ja, hörrni... är det inte alldeles underbart? Att vakna på morgonen och se på termometern att den faktiskt är på rätt sida om nollan... som i morse, +4 grader kl. 06:20. Till och med en vinterälskare som jag kan inte bli annat än glad. För nu känner även jag att det liksom räcker. Så med den informationen i bakhuvudet åkte vårskorna på:


Och en jacka som inte är fullt lika vintrig som skidjackan. Och som faktiskt satt riktigt bra nu åxå efter en vinter i garderoben. Strl. 40 är det på den. Drog f.ö på mig mina nya svarta tighta jeans i strl 44 häromdagen. Satt som gjutna.


För er låter det kanske inte som något speciellt. Men för mig, mina vänner, är det en jävligt stor grej. För att, i brallor, gå från 56 till 44 - det är bland det största som hänt mig. Sista jag kom i sånna "pyttekläder" var väl någon gång i högstadiet. Jag är så sjuuuuuuuuukt glad, stolt, ödmjuk och nöjd. Livet är så


 SURREAL - BUT NICE


Nu ska jag göra dagens sista syssla. Sen bär det av hem till den lilla sjuka fröken igen. Och hennes far såklart.


Vi hörs igen. Som alltid.

 
 
Marie-Louise

Marie-Louise

23 mars 2011 19:22

Ja äntligen kan man börja tro att våren är här på riktigt.
Grattis till jeans storleken, jag förstår dig verkligen :) underbart. Även med jackan. Det är härligt när man ser på kläderna att man krymper. Kram

http://madredetres.blogg.se

Annci Hultström

23 mars 2011 20:27

Ja, jag tog på mig en kjol förra veckan (tänkte ha den på Let´s dance) och den föll av mig. Och det var ändå inte så länge sen jag hade den. Skön känsla!

Stor kram och tack för att du kommenterar. Det gör mig glad :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards