Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Bilder + filmklipp från Let´s dance

Av Annci Hultström - 19 mars 2011 22:00

God afton alla!!


Det är lördagkväll. För 24 timmar sedan satt vi i SVT´s studio (japp, TV4 lånar studio av SVT) och kollade på Let´s dance. Live. Och jag utlovade ju bilder, här kommer dom.


Här sitter vi och väntar på att gå in. I bilen (gick för fort att köra in till stan):


Här har underbaraste Soffan & Davva kommit. Jag är dom evigt tacksamma för att vi fick haka på:

 


I entrén:


Alla dockor från mini-Mellon på Bolibompa:

 


Bilder på alla paren satt uppsatta. Tro mig, här är de som kommer att vinna:

 


Oändligt långa korridorer, fyllda med olika studios:

 


Entrén in till VIP-loungen (så långt kom vi tyvärr inte):

  


Vi, precis innan vi gick in i studion:


Studion:

 


Studiomannen som höll igång oss... och höll ordning på oss med för den delen:

 


Orkestern:


Vi alla, i studion (andra raden, precis vid trappan, som ni ser på bilden ovan):

   


Orkestern igen, med alla ur juryn uppe i trappan... på väg att gå in. Snart börjar det:


Och här kommer dom... Isabel, Ann och Tony (Dermot fick jag inte på bild):

   


Åsså programledarna, Jessica och David:

  


Dansarna samlade:


Och här är Frank in action:


Tina & Tobias in action:

 


I väntan på domen:


Carola´s tur:

 


Tony i en paus:


Kvällen snyggaste klänning:


Till sist en hoper kändis-spotting. Tagna efter programmet var slut.


Kicken. Han satt snett till höger om mig, på raden framför. Ställde så gärna upp på bild... är väl hans enda sätt att hålla sig vid liv i rampljuset   :


Tina & Tobias:

 


Jessica & Christian blev fotade av en tidning...

 


...men såg sen min kamera:


Och så KUNGEN. FRANK. Och Charlotte såklart. Fan vad bra dom var. Vinner inte han blir jag väldigt, väldigt besviken. Men det ska väl mycket till om det inte blir så. Eller hur? 

  


Och sista bilden... Carola och jag. Kul minne att ha. Hon var väldigt vänlig, mjuk och rar. Jag berättade för henne att när hon ställde upp med Främling så såg jag det ihop med min farfar. Han sa, så fort hon tagit första tonen, att den flickan skulle gå långt. Då sa hon: "Åh, sa farfar det?" och fortsatte sedan med att säga att hon uppskattade att höra det och sa sedan att vi alla går långt, på vårt eget sätt. Hela tiden höll hon min hand. Möjligen är sådan gester och det intresse hon visade ett spel för galleriet, något hon vet förväntas av henne. Men jag tyckte ändå att det var gulligt av henne.

       


Det var en helt magisk kväll. Så kul. Har ont i armarna idag efter allt klappande. Och det var så kul att få se Frank gå DIREKT till final åxå. För han är ju bara sååååå bra. Bäst!!!


Och att få se alla kameror och hur allt funkade. Två sånna här långa giraff-kameror fångade allt som kundes filmas på håll.


Allt annat filmades av en kille med kamera på axeln. Han sprang som en besatt emellanåt. Strongt.


Ett par lite mindre bra filmklipp får ni här åxå. En kortis med Carola in action:


 


Och Frank blir intervjuad av Aftonbladet om hur det känns (dum fråga det är):


 

Förresten - Visst var Jessicas första rumba vacker som en dröm? Jag fick faktiskt torka bort ett par tårar.... så fint och stämningsfyllt.


Så sammanfattat... WOW! Detta lever jag länge på. Och 2 HELT vansinnigt värdiga finalister blev det. Jag kommer att sitta mer än klistrade nästa fredag.


Ja, det var min fredag.


Lördagen har inte varit speciellt aktiv. Har haft en GRYM huvudvärk (nope, drack inte en droppe alkohol igår) . När vi vaknade åt vi frulle, sen hämtade vi W i Täby och åkte till Ica Maxi där vi handlade presenter till dagens och morgondagens kalas. Sen lämnade vi henne på kalaset och gick hem för att äta lunch. Sen tog jag en tablett och lade mig en stund. En lång stund. H väckte mig inte förrän 2 timmar senare. Då var W hemma igen sedan en dryg timme. Hon hoppade i plurret och jag fixade middag (kantarellostfyllda rullader med kantarellsås och klyftpotatis). Efter det har det varit idel soffa och TV. H har jobbat en stun, men är klar nu. Så nu väntar lite filmtajm... Cornelis ska vi se.


Nä, nu avviker jag. Önskar en fortsatt bra kväll. Och när det blir dags - SOV GOTT!       

 
 
Carina

Carina

19 mars 2011 22:40

WOW vilka bilder.
Gissa om jag är avis ;-)

Jag säger så här-Må BÄSTE MAN vinna ;-)

Ha en mysig lördags kväll

Kramiz

http://carinasviktminskning.bloggplatsen.se

Annci Hultström

20 mars 2011 00:04

Mellan de raderna gick att utläsa vem du önskar vinna ;-).

Nu - sängen. Så god natt fina du.

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards