Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Annci Hultström - 14 mars 2011 20:30

... så trött. Blir tidigt i säng, senast kl. 22 ska lampan vara släckt. Men innan det ett avsnitt av "Tusenbröder". Till det mellanmål bestående av en bit fisk (rester från middagen)(??) och lite nötter.


Önskar er en god natt. Sov gott och dröm sött! Det ska jag. Om jag får bestämma alltså.

Av Annci Hultström - 14 mars 2011 13:45

... rörde mig till tårar mottog jag tidigare idag. Och ja, det är sant... det stockade sig i halsen och tårarna steg i ögonen. Ingen bra kombination med tanke på mitt jobb. Hursom... jag är såååå innerligt tacksam för det. Denna person var f.ö. på infomötet som jag pratade på, läs det mest relevanta i det hon skrev här:


Hej!
Tack för att du delar med dig av ditt liv och din viktresa!
Tack vare dig så får jag styrka och inspiration inför ett nytt liv...
Min dotter snart 18 år tyckte mkt om din blogg!
Tack vare det hon kunde läsa sig till så tror jag att hon kanske förstår mig bättre nu o framåt, vad jag kommer att få gå igenom...

etc. etc.

Äntligen är det "värsta" över, men jag vet att kampen är inte över än, men det blir en annan typ av kamp som jag är beredd att ta och tack vare dig så kanske det blir lättare..
Hör av mig igen....
Kram fr Anne i Västerås


Det är precis detta jag vill uppnå med mitt bloggande. Att hjälpa (åtminstone) en person i livet.


Så TACK snälla Anne för att du tog dig tid att berätta hur du känner. Det betyder enormt mycket för mig, mer än du någonsin kan förstå. Jag önskar dig lycka till (i morgon??) när du opas. Jag ska tänka på dig och skickar över stora KRAMAR!!!   


Förresten, jag har ju glömt berätta för er att jag fått svar på arbetstestet av mitt . Doktorn ringde häromdagen och meddelade att jag har ett helt normalt hjärta. Inga problem alls. Trodde ju iofs inte det heller, men är såklart ändå jätteglad över att få det på pränt. 


Och ni skiner   åxå. Vilken dag. Underbart!

 

Av Annci Hultström - 14 mars 2011 11:00

God morgon världen!


Ja, det har varit lite av bloggtorka i helgen. Ibland har man helt enkelt inte lust/ork/tid. Men nu är jag på igen. Med besked.


Tänkte börja med att lägga in RÄTT länk till artikeln jag skrev om i fredags... lade ju in länken som jag var inne på på mobilen och det funkar ju såklart inte för er. Här är den: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8698725.ab. BLÄ!


Och lördagen då... den blev bra om än lite omsvängd mot grundtanken. Jag och W kom ner till biltvätten i tid. Lämnade bilen och tog sedan en promenad till Centrum. Gick i områden av Väsby där jag tidigare aldrig satt min fot (tack för google maps). Väl i centrum gick vi till Klippoteket och fick oss tid. Båda två. Nu är Wilmas hår helt jämnlångt och färdigt för att bli låååångt (ner till fötterna säger hon själv). Mitt blev riktigt kort i bak och långt i fram. Precis som innan. Såååå nöjd. Hon är en riktig fena den tjejen. Ska nog låta henne kasta i lite slingor nästa gång. Har varit lite emot det för jag gillar inte utväxter... men hon sa att med ett kopparfärgat hår som jag har blir inte slingor så skarpa... så... mmmm... tål att funderas på.


Efter det knatade vi runt lite i affärer, åt lunch, W åt glass, jag shoppade en handväska. Absolut inte en sån jag letade efter, utan mer en att ha så länge... hela 50 kr på Kapp Ahl (halva halva på rean). Får duga så länge.


Sen hämtade vi bilen igen som var som ny. En ren bil. Både utan på och inuti. Tänk att så lite kan glädja så mycket. Vårkänslor!


Sen for vi hem igen och jag lade mig å sov en timme (somnade som en klubbad). Efter det var det bara att göra oss klara. Då var H fortfarande med på noterna, så även han duschade å gjorde sig klar. Men under den tiden blev han helt förstörd. Av att bara röra sig. Så jag beslutade att fick vara kvar hemma. Eller som jag sa: "Det är lika bra att du stannar hemma, för annars går du bara och ser besvärad och less ut å då blir det inte kul för nån". Sen åkte vi. Jag och W. Med glitter och varsin fjäderboa om halsen. Är det schlagerafton så är det.


Jag har verkligen INGA problem med att köra i stan, är inte det minsta "rädd". Och jag kör nog rätt mycket som en stockholmare (översatt: jag kör så jag kommer fram... trängs lite och bryter möjligen en och annan regel om nöden kräver det), trots den lantlolla jag är. Men när det kommer till fickparkering då suger jag. Och det har jag att "tacka" körskolan för. De tyckte inte att det behövdes och just då - som 19-åring . var ingen gladare än jag att slippa. De menade att stöter man på det är det bara att köra runt hörnet så finns det en vanlig parkering. Men frågan är om den snubben vistats på Östermalm?! För där gäller bara fickparkering. Så normalt klarar H av den biten. Men nu tvingades jag själv göra det... och började, men nä... vågade inte helt (blir stressad när det kommer bilar som vill förbi). Så jag nyttjade en livlina - "ring en vän". Vips var svägerskans man (blir det svåger även för mig?) ute och hjälpte mig. TACK!!


Efter det serverades vi en underbart god gryta med fläskfilé, timjan, cremé fraiche och kronärtskockor. Mmmmmm!!! Sen bjöd barnen på rockshow. En bra uppvärmning inför Mello.


Och Mellon ja... Det borde vara förbjudet för snorungar att rösta. Saade vann ENDAST på sitt utseende och möjligen en gnutta på scenshow. Men låten är tjatig och kommer inte komma speciellt bra till i Europafinalen. Flopp. Nä, jag tror att The Moniker hade klarat sig bäst. Tveklöst.


När det var över packade vi in oss i bilen och rullade hemåt, där jag snabbt dök i säng.


Söndag. Vad hade den i sitt sköte då? Jo, till att börja med vaknade jag ytterligare en morgon på tok för tidigt. Men jag somnade faktiskt om och vaknade vid 9. Då kom W och gosade lite, sen gick vi alla upp och gjorde oss klara. Tänkte lufta H lite. Det gjordes genom att ta en tur till Net on net. Vi köpte en spelkonsoll till W (att spela datorspel med) och en liten billig kamera till mig. En som jag alltid kan ha i väskan och ta bilder med för bloggen. Så från nu hoppas jag kunna bjucka på lite mer bilder. Kanske inte i varje inlägg, men åtminstone en gång om dagen. Stannade till och köpte ny toasits på K-rauta (den förra trampade jag ju igenom). Sen lämnade vi av H hemma och åkte för att handla mat för veckan som kommer. Vi har blitt riktigt duktiga på det nu. SKÖNT!


Väl hemma lagade jag mat och W provade sin nya konsoll. När hon var nattad hägrade naturligtvis Solsidan och därefter såg vi Hämnden. Ni vet, filmen med Persbrant som fick en Oscar. Den var riktigt bra. Klart sevärd. Fick 4 solar av mig. Ja, sen var det bara att natta sig själv och här sitter jag nu. På jobbet. Frusen och trött. Sov som en ruuuumpa i natt. H har hostat och jag har drömt en massa. Så ikväll blir det en tidigt kväll.


Nä, nu måste jag fixa lite här. Men ni vet ju att vi hörs igen.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards