Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Jag har semester!

Av Annci Hultström - 11 mars 2011 11:45

Det ni. Semester. En fredag. Hur skönt är inte det?!


Eller... nä, just det... jag är ju på jobbet när jag tänker efter. Men det känns onekligen som semester. I alla fall om jag jämför med att försöka underhålla en väldigt aktiv 5-åring som inte förstår att baciller stannar kvar i kroppen om man hoppar som en kuttaperka dagarna i ända. 2 dagar klarar jag. Men igår, på den tredje dagen, var det inte roligt längre. Kände att humöret stack ner i skoskaften. Så jag är en mycket bättre mamma idag. När jag fått vila mig på jobbet.


Eller vila å vila... här är det fullt upp. Men det är BARA kul. Saknad hade jag varit åxå. Då är det ännu roligare att komma tillbaks.


Snart är det dags för lunch. Och med i min fina påse  följde lite indisk Tikka Masal, kvar från onsdagens middag. Ser fram emot den. Det är gott!


Appropå mat så har vi varit familjen Myra ett par veckor nu. Har lagat mat för 2 pers och det har räckt till matlåda till mig åxå. För älskade H har inte varit stor i maten han inte. Mest petat... Det har iofs gjort att han gått ner 5 kg. Bra där!


Förresten... även H, min obotlige godisråtta, har hängt på "inte-äta-godis-kaffebröd-efterrätter-på-en-månad"-utmaningen. Det går bra för oss. Riktigt bra. Iofs har vi en liten polis där hemma som tänker åt oss åxå. Igår när de åt pannkakor sa W till H att han inte fick ha socker på pannkakorna. Inte sylt heller, för det innehåller socker. Då ljög vi faktiskt lite och sa att det var sockerfri sylt. Hon köpte det. Hade blitt aningen tråkiga pannkakor annars. Och i lördags så frågade jag henne, när jag dukade fram frukost, om hon trodde pappa ville ha Oboy (en lördagslyx hos oss), men se det fick han inte. Hon sa: "Nej, det innehåller jättemycket socker. Det är därför jag bara får dricka ett litet glas på lördagar". Då brast det för mig. Skrattade tills jag grät. Hon är ju bara så söt. Och duktig. Och söt. Och duktig. Oj, hade jag sagt det redan   . Här är hon. Dock inte fullt så söt som normalt. Nä, fröken Knasigt Läskig:

 


Nu - lunch. Återkommer med fler bilder under eftermiddagen. Ha det så bra tills dess.  

 
 
Carina

Carina

11 mars 2011 13:32

Vilken underbart duktig socker polis ni har där hemma.man skulle kunna tro att jag uppfostrat henne ;-)
Ha en trevlig helg fina,du.

Kramiz till dig

http://carinasviktminskning.bloggplatsen.se

Annci Hultström

11 mars 2011 14:03

Hahahaha... ja, hon tar uppgiften (som hon tilldelat sig själv) på största allvar ;-)

Trevlig helg till dig med!

Stor kram / A

 
Ida

Ida

11 mars 2011 13:56

åååh, vilken söt påse! :)

http://krippy.bloggagratis.se

Annci Hultström

11 mars 2011 14:04

Ja, helt underbar. Du hittar den på Lagerhaus.

 
Marie-Louise

Marie-Louise

11 mars 2011 15:56

Det var en bra sockerpolis ni har där hemma. jag skulle behöva en jag också. Men mina barn har aldrig lärt sig det där ordentligt, oops mitt fel, godisråtta till mamma som prasslar i påsarna så även småbarn fattar ;) Trevlig helg. /Kram

http://madredetres.blogg.se

Annci Hultström

11 mars 2011 16:23

Hahaha - ja, det är bra :-). Skönt åxå att hon fattat vad som gäller när det kommer till godis. Hoppas det håller i sig när hon blir äldre åxå.

Trevlig helg till dig med och KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards