Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Annci Hultström - 4 mars 2011 22:00

... kan komma ut på två olika sätt... from the behind och munnen. Det sistnämnda har vi fått erfara i oanad mängd den här "häääärliga" fredagskvällen.


Alltså, jag trodde på allvar att vi redan hört Wilmas "prata-mycket-på-en-kväll"-rekord redan under den period hon lärde sig prata. Då glappade hon konstant. Men nä... ikväll slog hon definitivt det rekordet. Hade vi haft en representant från Guiness World of records här hade hon tveklöst haft en given plats i boken nu. För HERREGUD vad hon har pratat. Hon andades inte ens mellan klockan 20-21.30 Detta samtidigt som hon for runt som en elvisp i soffan. Så fredags-MYS är en stor överdrift i det Hultströmska residentet ikväll. Eller iofs... nu får vi kanske känna på det, för nu sover hon. Och det tog 20 sekunder. Typ. Så hon gick på övertid helt enkelt.


Nu är frågan är hur länge vi håller ut. H har 39,1 (med Ipren i kroppen) och är hängig som attans. Jag har tung å jobbig huvudvärk, ont i lederna och är allmänt off. Som sagt, en "häääärlig" fredagskväll.


Naturligtvis ser vi på "Let´s dance". Imponerades av Jessicas "Bollywood-dans". Skulle vara kul att se live någon gång. Bollywood dans alltså. Så färglatt och glatt  helt enkelt. Har sett ett par Bollywood-filmer och det är en glädje-bomb.


Nä, nu orkar jag inte mer er längre... ska äta ett kvällsmål (ett par skorpor tror jag) och sedan återgå till "Let´s dance" när det börjar igen. Men jag önskar er en God natt. Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 4 mars 2011 14:45

... med tanke på att det sällan skrivs något annat än sjukdomshistorier i den. Börjar själv ledsna på att skriva om det... men gör det ändå. Det är ju trots allt min dagbok.


Jag börjar må kass. Lederna värker och hostan har tilltagit. Känner mig småfebrig, ni vet sådär pirrig i skinnet som man (iaf jag) blir av feber? Vet inte vad jag ska göra snart. Kanske se till att vi alla får äta en hästkur penicillin samtidigt, oavsett vad proverna visar. För någon bär ju på skiten. Det är ju uppenbart. Blä! Prutt! Skit!


Nu är det bara drygt 1,5 timme kvar. Sen bär det av hem för klädbyte. Ja, klädbyte. Jeans av - Mjukisbrallor på. Många säger att det är viktigt att vara fin för sin man även efter 10 år (typ)... men om vi båda trivs bäst i mjukisbrallor så är det det som gäller. Jag frågade H en dag om han stör sig på det. Men jag fick en sån konstig blick till svars... han såg på mig som om jag var från yttre rymden (hur långt bort är det förresten och vilka bor där?). Han menade på att jag är fin i vad som helst och tyckte bara att frågan var dum. Så då var det utraderat. Bra!


För en stund sedan ringde en god vän. Han hade goda nyheter att berätta. Tyvärr kan jag inte dela det med er - men jag blev väldigt glad för hans skull. Det var ett långt kapitel som ÄNTLIGEN fick ett slut. En skön start på helgen (och resten av livet) för dom!


Nej, kära vänner (och eventuella ovänner som läser) - nu ger jag upp. Är tom i huvudet. Och magen. Måste äta ett mellis. Men vi hörs med stor säkerhet en sväng under kvällen. Ha det så bra tills dess!



Av Annci Hultström - 4 mars 2011 09:30

... synd om Henrik. På riktigt. Idag är det 6:e dagen med hög feber. Jag skrev ju att den gått ner efter att han svettas som en galning. Men någon timme efter det var den uppe på sin "vanliga" temp igen. Och hostan har tilltagit. Den är djup å äcklig. Han piper å rosslar. Så just nu är han hos doktorn. Får se vad de kommer fram till.


Det är fler det är synd om. En kompis, blev förkyld för drygt 2 veckor sedan. Men det visade sig vara allt annat än en vanlig förkylning. Så nu ligger hon inlagd på KS med dropp. Lunginflammation, en konstig bacill och en släng av magsjuka på det. Elände. Upphöjt till 10.


Nu ringde H. Han är klar. Det var början till (redan utvecklad?) lunginflammation på höger lunga. Lät inte alls bra hade doktorn sagt. Så nu blev det en hästkur med penicillin, hostmedicin och ännu mer vila. För honom. Själv tänker jag be till en högre makt att jag slipper bli sjuk. Eller så sjuk.


Tror helt klart att detta är den sjukaste vintern i mannaminne. Så många på jobbet och på privat som varit sjuka upprepade gånger och skapligt illa. Märkligt. Blä. Skit.


Trots snuvor å annat elände blir det fredagsmys ikväll. Det ska bakas en paj är det tänkt. Men det beror på om H har ork att göra det. Om inte så blir det thaimat från Tiger. Skulle tippa på det sistnämnda - vilket inte gör mig något alls.


Sen tar det sedvanliga schemat vid... film i soffan (naturligtvis med schäslongen utdragen), popcorn och därefter "Let´s dance". Det blir bra och alldeles tillräckligt var orken räcker till denna fredag.


Har nämligen sovit som en ruuumpa inatt. Mycket p.g.a att H hostat och slängt sig av och an i sängen. Men åxå för att jag drömt så sjukt mycket. Om en massa olika saker. Att jag åt lunch med min kompis tärna, som var höggravid. Att jag glömde åka till jobbet en morgon, istället åkte jag skärgårdsbåt... när jag kom på det ringde jag kunden och sa att jag kommer så fort som möjligt. Drömde åxå att jag hade kjol ihop med mina nya stövlar på mig idag - det var snyggt. Jag kan fortsätta, det var fler drömmar än så. Helt galet. Så man kan säga att jag hade fullt upp hela natten. När jag vaknade mådde jag illa av trötthet. Så redan nu längtar jag hem.


Nej, nu dagens fakturor. Sen lite annat fix. Så - ha en fin dag tills vi hörs igen!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards