Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Annci Hultström - 2 mars 2011 20:26

Ja, alla ni sportintresserade - här har ni den. Dokumentären som ger dig sanningen om Skid-VM, klicka HÄR.


När jag kom hem idag var H och hämtade W. Så jag gick in, sopade igen spåren efter mig och gömde mig i garderoben. Gissa om H hoppade till när han öppnade. W var inte inne, men när hon kom började jag säga PIP för att hon skulle leta. Jag hade så svårt att hålla mig för skratt... för oj var hon spekulerade. Hon trodde det var en myra i ett hål bakom garderoben. Eller något under den. Eller... ja, hon hade massor med förslag. När H sen sa att han trodde det kom inifrån garderoben ville hon inte titta. Så hon ställde sig bakom honom när han öppnade och jösses så rädd hon blev. Lill-snorpan. Kände mig som en riktig häxa. Efter en hoper tårar var vi vänner igen.


Nä,  nu ska vi se en film. Eller iofs, inte en hel film för jag hör sängen ropa mitt namn. Redan nu. Så jag får väl gå till den om inte alltför länge. Så jag önskar redan nu en God natt. Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 2 mars 2011 16:06

... att snuvan jag vaknade med kan vara den månatliga "jag-ska-få-mens"-snuvan? Kom på det nu när jag insåg vilket datum i månaden det är. Hoppas på det i alla fall. Känns bättre just nu, men det gör det ju alltid senare på dagen. Så det är bara att avvakta till i morgonbitti helt enkelt.


Vet ni vad jag just såg? Det ska vara Zumba-maraton (2 timmar långt pass med live-congas å grejor) på "mitt" Friskis den 21 maj. Det är dagen efter att jag kommit hem från träningsresan. Det vore såååå kul att vara med. Och då kommer jag ju vara varm i kroppen så att säga. Vad tror ni, fixar jag det?! Nå´n som ska med i sånt fall???


Nu är det snart hemgång. Det blir skönt, för nacken värker. Har suttit som en gam hela eftermiddagen, böjd över en hoper papper.


Hörs sen!

Av Annci Hultström - 2 mars 2011 09:45

... stämde. Vaknade i morse med kronförkylning, munsår på läppen och tre blåsor på insidan av läppen. Ett typiskt virus-tecken på mig. Men halsont hade jag inte. Alltid nåt.


Alltså, jag fattar inte vad som händer. Sååååååååå jäääääävla less! Kanske ska tänka tvärtom - istället för att hålla mig varm när jag fryser och för att undvika snuva, ska jag kanske förfrysa mig så bacillerna dör. Eller?!


Jag vaknade f.ö i natt, efter bara 3 timmars sömn, av att jag kom åt H´s täcke i sömnen. Det var dyngsurt och kallt. Så jag väckte honom och frågade vad som hänt, vad han spillt. Men se - det var svett. Han hade svettats täcket så blött och därefter vänt på det. Gah - så äckligt. Men tydligen var det bra, för han vaknade med +37 i morse mot de 39,4 han hade när han lade sig. Får se åt vilket håll det tänker gå idag.


Idag skickade vi iväg en Flamencodansös till dagis (bild kommer). De skulle nämligen ha discorad (som Wilma kallade det = disco-maskerad) på dagis. Hon var så glad. De har en del happenings den här veckan. Igår var de på Gunnes gård och provade kasta spjut, grillade korv, gjorde tipsrunda m.m Och i morgon är det teaterbesök. Superkul! Antar att det är för att det är färre barn (pga sportlovet). Synd bara att de inte kan mer sånt normalt. Men, men... bättre nu än aldrig. Det är hursomhelst väldigt  uppskattat. Hoppas de gör lite mer nu på sluttampen för, åtminstone, 5-åringarna.


Måste ju bara, som den svenska jag är, nämna vädret. Det är ju bara sååååååå ljuvligt att mötas av solen redan kl. 7 på morgonen. Älskar ju vintern, men inte mörkret som följer med den. Så det här ljuset är välgörande. Kanske är det det som saknas för att jag ska bli frisk?! Kanske får köpa en ljusterapilampa. Kan det vara nåt tro? Och börja gå ut en liten stund på lunchen varje dag. Mmmm... tål att funderas rejält på.


Nej, nu är det dags för mellanmål och sedan fakturajobb. Hörs igen. Senare. Ha det så bra tills dess!



Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards