Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under februari 2011

Av Annci Hultström - 5 februari 2011 17:06

...jag med ett glas vin. Känner mig varm av brasan. Eller är det rödvinet?! Om en stund ska barnen få mat och lite senare vi. Det vankas ryggbiff,potatisgratäng å smörslungade sockerärtor. Sen kollar vi väl på Melodifestivalen. Precis som övriga Sverige. På dagen idag var vi inne i Norrtälje. Shoppade lite och kollade hos guldsmeden vad det skulle kosta att sätta i fler stenar i ringen. Kunde konstatera att diamanter stigit rejält i pris de senaste 7 åren. Nu vet jag vad jag har att spara till... Önskar er en trevlig kväll. Det Ska jag (vi) ha!

Av Annci Hultström - 4 februari 2011 23:44

...efter bubbel, god mat, snacks och några glas vin. Nu väntar sängen. Hör hur den ropar mitt namn. Önskar er en god natt!! Dröm sött!

Av Annci Hultström - 4 februari 2011 17:30

Iväg på tid. Det, mina vänner, är inte likt oss. Det måste vara lugnet, brasan, vinet, maten och sällskapet som drar. Önskar er en fin fredagkväll. Hörs kanske senare!!

Av Annci Hultström - 4 februari 2011 12:36

Hej där!


Ja, så var det äntligen fredag. Det har varit en lång vecka. Antagligen för att jag sovit som en ruuuuuumpa typ varje natt. För mycket i hjärnan igen. Men nu är snart alla "får-inte-glömma-händelser" över, då går det säkert bättre.


Ja, igår fixade jag alltså dagens middag. Skönt. Så när jag kommer hem ska den + en massa annat (inkl. man & barn) packas in i bilen och sen bär det av upp till landet. Där ska vi äta gott, dricka vin, softa framför brasan, åka pulka (om vädret tillåter) å bara vara. Detta ihop med finaste Lotta å hennes familj. Längtar.


Jag satt och bläddrade i min filofax. För varje vecka följer ett ordspråk. Och så många bra och kloka ordspråk jag läste... här kommer ett axplock:


"Slalom? Jag deltar inte i någon sport som har en ambulans som väntar i slutet av backen" - Erma Bombeck

 

"Kompromissa inte med dig själv. Du är allt du har" - Janis Joplin

 

"Knepet är att se till att man inte dör i väntan på det goda livet" - Lee Iacocca

 

"Erfarenhet är att veta en massa saker som man inte bör göra" - William S Knudsen

 

"Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans" - Groucho Marx


Gillar ordspråk. Kommer att återkomma till dom. Kanske ge er ett om dagen?


Nu ska jag starta upp här igen. Min "elev" ska få svara själv nu.


Vi hörs lite senare, ha det bäst tills dess!

Av Annci Hultström - 3 februari 2011 19:44

... vad som hände påväg mot centrum idag.


Jag kom till en korsning med rödljus. Skulle rakt fram och stod och väntade på grönt. Får grönt. Ser mig för (gör alltid det, trots grönt). Ingen kommer och jag kör. Men plötsligt dyker det upp en bil snett framifrån vänster. I full fart. En kvinna som körde mott rött så sjöng om det. Jag tvärnitade och lade mig på tutan. Där tänkte jag någonstans att jag kanske sett fel och kastade en blick på mitt trafikljus Men jag hade grönt. Fick aaaaningen hjärtklappning och W fick ont i en axel (bältet som skar in). Jävlar vad rädd jag var. Har aldrig varit så nära. Tur att reaktionsförmågan är oklanderlig.


Så när jag kom till läkaren ville han ta ett blodtryck. Då var jag tvungen att säga vad som hänt utifall det skulle ge ett högre värde. Men det var alldeles perfekt ändå.


Glömde berätta en annan sak... fick ett sms av min svägerska igår (eller om det var i förrgår) där hon frågade mig - Annci, föredetta FET - om affären jag sett snygga kläder i hette SALT. Å sen sån sak till... H bar mig på axlarna häromdagen. Bara för kul. För att testa. Jag skrek oavbrutet (var ju läskigt högt uppe ju). Dessa två händelser gjorde mig så glad och fick mig att ytterligare en gång förstå att jag faktiskt är som alla andra numera *glad*.


Nej, nu avviker jag. Igen. Måste sätta fart så jag kommer i säng någon gång.


Önskar redan nu en fortsatt bra kväll och en god natt. Sov gott & dröm sött!!

Av Annci Hultström - 3 februari 2011 19:04

...att prover måste tas. Kan vara elektrolytr (eller nåt sånt) som är rubbade. Eller njurarna. Eller sköldkörteln. Eller hjärtat. Så prover ska lämnas och för säkerhetsskull ska ett arbetstest på hjärtat tas åxå. Detta mest bara för att min biologiska pappa dog p.g.a hjärtfel vid en ålder av 45. Mest för att lugna mig.


Visar allt som de ska är det bara för att jag är kvinna helt enkelt. Då är det bara att bita ihop och stå ut. Och förvisso fortsätta med vätskedrivande vid behov.


Fick honom att skicka en remiss för knölen åxå.


Nu ska jag sätta fart här hemma med matlagning och packning. Hörs senare.

Av Annci Hultström - 3 februari 2011 08:45

God morgon världen!


Jaha, så är det torsdag. Dagen före fredagsmyyyyyyyyyys. Härligt. Veckan har gått fort, även om gårdagen var tidernas längsta. När klockan var 21 var jag helt färdig att lägga mig. Men trots det tog det en stund innan jag kom i säng. Fast 8,5 timmar lyckades jag ändå få till, så idag är jag pigg som en lärka.


Hah... trodde ni på det? Jag sov som en ruuuumpa i natt med. Eller lite bättre än igår... men inte ultimat. Det jag märker rör sig i mitt huvud när jag vaknar är vad jag ska prata om på föredraget på måndag... men inatt var det även hur jag ska få ihop allt idag. Tanken är att jag efter middagen ska hinna handla, köpa gymkort, träna, laga morgondagens middag och packa. Ja, vi åker ju till landet i morgon och eftersom det är så sent innan vi kommer upp tänkte jag att middagen skulle vara klar att värma bara. Får ju inte missa "Let´s dance" ;-).


Just det, jag har ju bokat tid hos läkaren åxå. Ska äntligen ta tag i att kolla mitt "dra-på-mig-vätska-syndrom". När jag ändå är där ska jag be om en remiss för att röntga min tumör. Eller ja, där tumören en gång satt. För sist det kollades var i oktober 2009, innan min op. Då var den borta, tack och lov. Men som sagt, det är 1,5 år sen snart och jag vill bara kolla för att lugna mig själv. Känner efter den ibland, men utan resultat dock. Skönt.


Nu fick jag en upplärning. En kille. Ovanligt. Kul.


Så jag rundar av här och så hörs vi senare helt enkelt.

Av Annci Hultström - 2 februari 2011 21:20

...ren och skär lathet att skylla på när det gäller bristen på gym-besök idag. Orkade bara inte. Är så trött så jag ser i kors, då har jag ändå sovit på soffan en stund vid 19:30-tiden. Så jag tänker gå och lägga mig nu. Det kommer ge mig 9 timmars sömn och det ska väl räcka?! Sen ger jag gymmet en ny chans i morgon. Då är det ett danspass som lockar åxå.


Appropå gymmet, de ska börja med förbokning fr.o.m i morgon. Som det varit nu måste man gå ner och se om det finns plats på passet. Men nu kommer man kunna förboka upp till 3 pass/vecka. Då är det mycket lättare att planera in det i kalendern... för man vet att man får plats. Me like!


Träningen är verkligen min akilleshäl. Så jävla svårt att komma igång efter ett uppehåll. Och nu när jag är frisk, då gäller det att passa på. Det som krävs är att ge det tre veckor, sen är jag på igen. Så nu jäklar... Peppa mig! Utmana mig! Utfärda belöningar! Alla medel är tillåtna.


Men först - SÄNGEN! Önskar en God natt! Sov gott och dröm sött!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards