Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Påväg till slakt?!

Av Annci Hultström - 24 februari 2011 11:30

Hej världen!


Hoppas ni har sovit gott och kommit dit ni ska utan att ha förfrusit er.


Visst, det är bara februari - den "riktiga" vintermånaden. Men det blir ju bara kallare och kallare. Var ska det sluta?? Kollade förresten tillbaks i bloggen. För exakt 3 månader sedan idag hade vi den snöstorm som gav oss den genuina vinter vi har. Så i 3 hela månader har den nu legat där. Snön. Och för tillfället faller det några fluffiga flingor från himlen. Så ja, som sagt... var ska det sluta?! Kommer vi kanske kunna skryta med tidernas längsta vinter tro?


Fortfarande gör det mig ingenting alls. Hellre såhär än slask och mörker. Mycket hellre. Obeskrivbart mycket hellre.


Och snuvar & hostar gör jag fortfarande. Men det är jag inte ensam om har jag förstått. Och det var vad läkaren sa till mig när jag var in för en vecka sedan åxå, att det är en gryyyyyyyyymt segdragen förkylning som går. Så uppemot tre veckor var inte alls konstigt. Kul. Eller inte. Dock lossnar det, så jag behöver inte använda näsdroppar i alla fall. Fast det borde jag kanske göra, för jag tycker mig ha kvar vätskan bakom trumhinnan. Hör lite sämre på det örat. Kanske tryckutjämnar jag lite för sällan? Googlade nu att man ska tryckutjämna 30 ggr/dag, ta näsdroppar och t.ex Rinexin - då brukar det försvinna på några veckor. Yea! Kul!


Och nu till rubriken - Påväg till slakt? Den känslan har jag idag. Ja, för jag känner mig (ser ut) mer som en julgris än en människa. Och då borde jag vara påväg till slakt, eftersom julen till å med passerat. Eller ska jag kanske leva väl och lägga p mig till nästa jul?


Ja, ja... vad jag vill säga är att jag är SÅÅÅÅ grymt svullen. Fick pressa på mig ringarna i morse och byxorna är trånga. BLÄ!!


Fick förresten svar på mina prover - alla värden de kollade var helt normal. Så att jag drar på mig vätska har med den kvinnliga cykeln att göra. Och vissa av oss drabbas mer än andra. Tough shit! Har iofs hjärt-belastningen kvar att testa (1 mars), men jag tror inte den kommer visa något annat än att jag är i dålig fysisk form   .


För att bli klok på detta ska jag fr.o.m tisdag (1 mars) väga mig varje morgon och skriva upp det. Jag ska även notera dagshumöret och magens status. Detta tänkte jag göra i minst ett par månader. För jag är så gott som säker på att det är ägglossningen som ställer till det. För det är då jag upplever att jag drar på mig kopiösa mängder vätska, blir grinig & down (märker jag... och säkert H & W åxå - men de törs väl inte säga något) + att magen inte jobbar på som den borde. Men som sagt, det ska kartläggas och sedan kommer jag med min amatördiagnos.


Om inte alltför länge är det lunch. Det blir thaimat. Rester från tisdagskvällens middag på Tiger. Ser fram emot det. Mycket. Så sjuuuuuukt gott. Den maten får mig att längta till Thailand ännu mer. Eller går det ens att längta mer än jag gör redan?! Ja, kanske...


Just jag, jag glömde ju berätta nåt "kul" som hände i måndags... Jag tappade ett mjölkpaket ut över köksbordet, en stol, golv & väggar. Åh, fy vad sånna fadäser suger energi. Svor gjorde jag åxå. Rejält. Då hördes en liten stämma från vardagsrummet: "Mamma, du sa svärord". Ja, det gjorde jag och det får jag när sånt händer. Så det så.


Nej, nu ger jag upp för den här gången. Men ni slipper mig inte. Hörs senare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards