Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Annci Hultström - 22 februari 2011 21:15

Ja, då var dagen över. I princip. Bara ett kvällsmål och lite film kvar. Men först tänkte jag visa er min matdag i bilder.


Frukost, kl. 8:

  

Grov macka med ost & gurka. Efter det ett liiiiitet päron. Till det en kopp thé. GOTT!!


Mellis nr. 1, kl. 10:

  

Knäckis med philadelphiaost, ett ägg + en kopp thé. GOTT!!


Lunch, kl. 12:

  

Kassler- och blomkålsgratäng med kokt potatis. GOTT!!


Mellis nr. 2, kl. 15:

  

Ett ägg + en banan. GOTT!!


Middagen har jag ingen bild på. Men det var en tredjedels portion "Chicken red curry" med ris. På Tiger. Löjligt GOTT!! Och sällskapet var mer än bra... Marre!! Tack fina du. Det gör vi snart om.


Nu vankas kvällsmål. 1½ dl lätt vaniljglass med en ½ banan.


Nä, hörrni. Nu ska vi se vidare på filmen "Australia". Och sen, som sagt, sängen. Önskar en god natt. Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 22 februari 2011 16:13

Fick besök av chefen här på eftermiddagen. Vi satt och pratade en lång stund. Mycket trevligt! Jag måste säga det än en gång - att Adecco är det bästa bemanningsföretag jag varit anställd av. De bryr sig verkligen om sina anställda. Hör av sig. Kommer och hälsar på. Uppmuntrar. Ja, jag är imponerad helt enkelt.


Nu kom hon för att överlämna en gåva. En gåva som tack för ett bra 2010 (Adecco Stockholm hade bäst lönsamhet). Det var en sån här:

(bild från google)  


En Stelton Under cover kaffepress. Jättefin. Och jag var bara tvungen att googla den... vet ju att Steltons prylar inte är direkt gratis. Och att då få den från företaget (och det är ju inte bara jag anställd om vi säger så) kändes ju ovanligt lyxigt. Ja, hursom... det billigaste jag hittat den för är 600 kronor. 600. För en kaffepress. Ska använda den med försiktighet.


Nej, nu är det dags att gå hem. 8 minuter kvar (kl. är 16:22 precis nu). Hörs senare!

Av Annci Hultström - 22 februari 2011 13:30

Ja, ha... så var det tisdag. Snart är det fredag. Det känns verkligen så. Det bara rinner iväg. Men mig gör det inget... det betyder bara att det närmar sig en massa roliga saker.


Jag har funderat mycket på bloggens vara eller inte vara. Känner att jag inte haft så mycket att dela med mig av vilket resulterat i ganska menlösa inlägg. Så jag tänkte försöka fylla ut den bättre. Men vad vill ni läsa om?


Min tanke är att jag skulle skriva mer matdagbok (bilder på vad jag äter m.m.), peta in mer bilder (iofs kanske med halvkass kvalitet från mobilen - men ändå), skriva träningsdagbok (när jag väl kommer igång). Skulle det vara intressant?


En schysst deal tycker jag är att ni som läser om mitt liv tipsar om vad ni vill jag ska skriva om. Eller hur?! Så kom igen, ös in tips och hjälp mig hålla bloggen vid liv.


Vill ni ha matdagbok så har jag förevigat all min mat hittills idag. Återkommer med det så fort dagen är slut. Typ.


Ikväll ska jag äta middag på lokal. Med fina Marre. Fina BRUNA Marre. Hon är ju nyss hemkommen från Thailand och för att ge henne känslan åter, trots det kalla klimat vi har här, så blir det thaimat på Tiger. Ska bli så gott. Men framförallt väldigt TREVLIGT!


Jag skrev BARN i rubriken... det är för att jag drömde om barn i natt. Det var en i min närhet som fick en pojke. Helt plötsligt. Utan att veta om det själv. Spännande. Undrar vem det är. Ja, om jag drömmer sant vill säga?!


Nu ska jag uppdatera lite i systemen här. Men ni vet - vi hörs igen.


p.s Så här kände jag mig precis innan lunch... vet inte om det är blodsockerfall som gör sånt med mig?! Och JA, jag är en avkomma ut Tungfolket.

  

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards