Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Annci Hultström - 16 februari 2011 21:16

Ja, du är jag hemma igen. Det var virus och inget fel på lungorna. Däremot hade jag mycket vätska vänster trumhinna, vilket med stor säkerhet var anledningen till yrslet. Så nu är det vila, Rinexin, näsdroppar, hostmedicin och cortisonnässpray som gäller. Ni vet med andra ord var ni har mig.


Idag fick jag "plåster-på-såret-våffeljärnet" levererat till jobbet. När jag hämtat W på dagis fick hon öppna lådan. När våffeljärnet var upptaget kröp hon ner i lådan. Och fick plats. Hon är alltså inte större än ett dubbelvåffeljärn. Lilla tjejen. Blir hon aldrig större?!


Nä, nu ska jag äta en knäckemacka. Och se på en serie som H blivit rekommenderad. Den gick på TV tidigare... "Bibliotekstjuven". Vi såg del 1 igår. Helt ok.


Önskar en god natt. Sov gott och dröm sött, vi hörs i morgon!

Av Annci Hultström - 16 februari 2011 19:45

... gjorde saken värre. Eller så är det helt enkelt så att det bröt loss när jag slappnade av. För nu är det bedrövligt snuvigt å eländigt. Är yr och det trycker över ansiktet (bihålorna??). Så jag ringde faktiskt akuten och fick en tid. Kl. 20:40 ska jag vara där. Då får vi se om det är bacillusk eller virus.


Påväg hem från jobbet stannade jag till på Stinsen för att köpa zink-tabletter. Fick tips av en man på jobbet om att det ska funka mot förkylning. Det blev naturapoteket. Men väl där "lurade" hon på mig några tabletter med goda tarmbakterier istället. Hon trodde att mina upprepade sjukdomar berodde på att magen slagits ut av penicillinet jag ätit och då förlorar man en stor del av sitt immunförsvar. Det lät inte helt otroligt, så jag köpte dom. Får väl se om det hjälper nåt. Men är det så att jag får penicillin idag, då vete 17 om det är någon idé att äta dom samtidigt. Blir det som att elda för kråkorna månne? Eller hjälper det till ändå? Någon som vet?


Nu ser jag på "Halv åtta hos mig". Urflippat hem. Efter det blir det softa en stund och sedan dra mig till Löwet. Återkommer senare med en rapport.


Ha en fortsatt bra kväll!

Av Annci Hultström - 16 februari 2011 09:58

Hej världen!


Idag är jag inte stor och tuff inte. Mår skräp. Iofs bättre än igår, men jag sov som en ruuuuuuumpa i natt och snuvan/slemhostan (ursäkta äcklet) har tilltagit med oanad kraft. Så jag har sjukanmält mig. Går hem så fort jag är klar med mina måsten (senast kl. 12). Då blir det till att sova. I två dagar. Henrik frågade om han skulle väcka mig mellan varven. Det är en bra idé - för äta bör man annars dör man.


Hade det inte varit för festen på fredag hade jag nog tuffat på och jobbat. Men nä - den vill jag bara inte missa, så nu tänker jag kurera mig. Precis som sig bör när man är sjuk. Varför är man så dum och går till jobbet egentligen när man inte mår bra? Jag är ju sån att har jag inte feber, då är det inte legalt att stanna hemma. Men nu kände jag att det räckte helt enkelt. 


Ska förbi apoteket och köpa Zink. En gullig man här på företaget sa att han hört det på radion i morse att det skulle vara väldigt bra när man är förkyld. Så ja, testa tänker jag göra.


Nu ska jag göra mina måsten, sen glider jag. Vi hörs senare.


Må väl!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards