Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

Ont, ring och tacky

Av Annci Hultström - 14 februari 2011 15:00

Nu är dagen snart (??) över. Jag mår inget vidare faktiskt. Gör ont när jag hostar. Ringde för säkerhetsskull till min sjukanmälan och förvarnade. Men jag ska göra allt i min makt för att inte bli sjuk. M.a.o ska jag ägna kvällen åt att SOVA. Och dricka päronkonjak. Det tror jag är bra. Eller?!


I julklapp fick jag ju en ring, som jag ska få deisgna själv. En f.d kollega till H har blitt silversmed. Nu har jag tagit tag i det. Det blir en 12 mm bred silverring (1 mm) tjock. Lite kantig. Ungefär som denna:

  

(bild från google)


Den ska åxå graveras med en text som betyder mycket för mig. Men det ber jag att få återkomma om. Lite håller jag för mig själv tills den är klar.


Varje måndag får vi en blomstergrupp att sätta på disken i repan. De är alltid grymt fina och påhittiga. Men idag, då vet jag inte vad som hände. Den var iofs jättefin med röda rosor och röda nejlikor. Men mitt i detta hade de satt ett rött tyghjärta, med vit spetskant och texten "I Love You". Eh, hur tänkte de? Till ett företag? Nä, kändes inte bra. Så hjärtat åkte bort. Tacky helt enkelt. Tyckte jag.


Nä, nu avslutar jag. Ska peta i mig ett mellis. Men vi hörs säkert en sväng senare.


Ha en fortsatt bra dag!

 
 
Marie-Louise

Marie-Louise

15 februari 2011 16:29

Nja ett hjärta i en företagsbukett känns ju inte helt okej faktiskt. Jag håller med dig, lite tacky...

http://madredetres.blogg.se

Annci Hultström

15 februari 2011 22:10

Mycket märkligen tänkt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards