Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Annci Hultström - 11 februari 2011 23:39

På tisdag är det den 15 februari. Det är den sista dagen som den 1,5 timme långa dokumentären "Dear Zachary" går att se på svt play. Så ni har, från nu... 96 timmar på er. Trust me, det är väl investerade 1,5 timmar. Så kläm in den. Se den. Förfäras. Och ladda upp med näsdukar innan.


Ni hittar den HÄR.


Nu väntar sängen. Så sov gott alla!!

Av Annci Hultström - 11 februari 2011 22:37

... han ut... clownen Weise. Thank god!


Detta skrev jag kl. 22:37. Nu är kl. 22:52 och snart får vi se om det stämmer. Duellen är avgjord och jag hoppas innerligt att det är han som får åka. Har aldrig gillat honom. Men jag är rädd för att det är han som stannar. En tumme håller jag dock... hoppet är det sista som överger en.


Nu kommer det... kl är 22:54. JIPPI... han åkte. Det var bra. Nu hoppas jag vi slipper hans nuna i rutan ett tag.


Nu ska jag se klart på en film jag har börjat kolla på på SVT Play. Återkommer om vad det är. Senare.

Av Annci Hultström - 11 februari 2011 19:30

När vi kom hem, med thaimat i högsta hugg, fick vi skotta oss in. Tidernas snövall mötte oss utanför grinden. När den var genomborrad och vi inne i värmen, tog jag på mig pyjamas. Sen blev det mat å vin i soffan. Till det Pomos piano.


Det programmet har väl för min del lite att önska... men what a heck, får väl bita ihop för den här sötnosens skull:



       


Nu ser vi på Alvin & gänget 2, men snart är det ju dags för "Let´s dance". Så nu åker popcorn å annat gott fram.


Ha en fortsatt bra kväll. Vi hörs. Kanske senare, annars i morgon.


ps. H ringde... -21 grader och strålande sol har de haft idag. Lovely!

Av Annci Hultström - 11 februari 2011 16:15

... fått en allvarlig personlighetsklyvning? Värsta gradens schizofreni? Jag tänker på vädret. Från "fy-fan-ta-mig-härifrån"-väder till "Åååååhhh-jag-vill-ut-och-gå-på-långpromenad-nu"-väder på mindre än 30 minuter. Skumt. Mycket skumt.


Nu har jag snart full tillåtelse att lämna bygget och bege mig av hemåt. Det ser jag fram emot. Massor. Kroppen värker, huvudet är tungt och jag är trött. Får väl se om jag hinner se upplösningen på "Let´s dance" idag eller om jag somnar innan.


Nåväl... önskar er en bra eftermiddag. Vi hörs senare!

Av Annci Hultström - 11 februari 2011 13:34

Nu börjar jag känna mig riktigt ynklig. Vet inte om jag är på G att bli sjuk trots allt. Mår crap. Känner mig svag, orkeslös. Huvudet värker tungt och det är svårt att andas. Jobbigt i luftrören. Skakar och fryser. Så idag blir det inget annat än hämtmat (thai) och sen soffan. Hoppas må bättre imorgon så jag kan ta med mig älskade W på bio. Vi tänkte se Trassel. Appropå Trassel måste vi klippa oss åxå.


Vad gör du i helgen?


Av Annci Hultström - 11 februari 2011 11:45

... men fyrhjulsdrift is da shit!!


Det var min kommentar till 4 gapande killar som tittade på när jag plöjde mig genom 4 dm snö i morse. Ok, ni ska få hela storyn.


Igår kväll när jag lade mig gissade jag att det skulle vara kaos nu på morgonen. Så jag ställde klockan extra tidigt, gick upp, gjorde mig klar, drog upp rullgardinerna och såg den enorma mängden snö. Då var jag glad över att jag varit så förutseende. Så halv 7 var gick jag ut och skottade hos oss, granntanten (som f.ö kom ut och tackade) och hon mannen i rullstol - mitt hjärta klarade inte att lämna deras gårdar på det viset.


Planeringen stämde, jag hann bra och lämnade W några minuter tidigare än tänkt. Sen sprang jag till bilen, med höga knän. Väl där ser jag att det inte är skottat för 5 öre på parkeringen, vilket en carport-granne lyckats missa. EH???? Han hade, med sin liiiiiiiiiiilla jappsare - utan 4-hjulsdrift - försökt köra ut från sin parkering. Utan att skotta. Behöver jag säga att han satt F A S T?! Och det på en illa vald plats. Han blockerade nämligen hela utfarten, vilket gjorde att jag åxå stod där jag stod.


Runt honom körde en liten bob-cat-skopa för att få undan det värsta åt honom. Men det gjorde ju bara saken värre. Så framför honom bildades en 75 cm hög driva. Som han försökte putta bilen igenom. Själv. EH????


Jag satt och tittade på en stund, men gick sen ur (efter att jag ringt jobbet och förvarnat om förseningen) och sa åt honom att inte bara stå där utan istället försöka skotta fram bilen. Han frågade om jag måste låta så arg. Nä, det måste jag inte om du gör något. Du kan ju inte bara stå och titta på bilen. Börja sparka bort snön eller nåt.


Men nä... han stod där bara. Så jag använde händer och fötter och fick bort det mesta. Råkade komma ut bilen med min vigselring så det klonkade till. Då har han mage att be mig vara rädd om bilen... GGGGGGGRRRRRRRRRR!!!


Sen försökte jag putta medans han gasade. Fick nästan loss den. Då kom det 3 killar med snöskyfflar och hjälpte till att putta. Tillslut var han inne i sin carport igen. Och jag älgade till min bil.


Då var jag så säker på att kunna köra genom de där 4 dm själv. De var inte lika säkra, så de stod där och hängde på sina skyfflar och bara väntade på att få skotta loss mig med. Men nähä... se det behövdes inte. Det var då jag tog ner rutan och ropade: Snöskyfflar i all ära - men fyrhjulsdrift is da shit. De gapade bara, men brast sedan ut i skratt.


Resten av vägen gick det skapligt smärtfritt, sånär som på en lastbil som fastnat i en uppförsbacke och skapade kilometerlånga köer. Kom dock inte mer än 20 minuter sent.


När jag kom till jobbet skulle jag köpa en macka i restaurangen. Men den var stängd... de hade inte heller letat sig på plats i tid. Så det blev en müslibar och en banan. Gick det med.


Nu är det snart lunch. Det ser jag fram emot.


Önskar er en bra dag, tills vi hörs igen!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards