Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Annci Hultström - 10 februari 2011 21:15

Idag mailade jag till det företag som är agent för Melissa (märket på plattången) och berättade vad som hänt. Efter bara ett par timmar fick jag svar. De ville gärna få den till sig för att se över vad som hänt. Så de skulle skicka fraktsedlar så jag kan skicka den. De frågade åxå om de skulle skicka en ny tång till mig. Jag förklarade att jag redan köpt en ny, men att de kunde ju skicka nåt annat... som t.ex ett dubbelt våffeljärn. Och JAPP, det kommer på posten. Det är bra service måste jag säga. Man ska verkligen vara bättre på att säga ifrån. För många företag är mer rädd om sina kunder än man tror. Eller åtminstone sitt anseende.


Ikväll har det inte hänt så mycket. När vi kom hem skottade vi hos oss och grannarna (får väl göra det i morgonbitti igen), sen gick vi in och åt middag. W fick pannkaka (för det är ju torsdag - pannkaksdagen som hon säger) och jag åt pyttipanna. Sen duschade vi båda två och avslutade med lite tv-tittande innan hon skulle sova. Själv har jag kollat på "Halv åtta hos mig", pratat länge med syrran och surfat lite.


Men nu räcker det, dagen har gjort vad den kan för mig. Ska hänga en maskin tvätt, sen blir det bingen. Mår inte hundra, så det bli en alvedon att sova på.


Sov gott alla fina!



Av Annci Hultström - 10 februari 2011 16:00

Japp, så är det. I alla fall när det kommer till Wilma och pommes frites. Ju större desto bättre. Så gissa hur lycklig hon blev när hon en dag fick denna gigant på "Gyllene svanen"??!!? BTW - undrar om de gör sina pommes av bakpotatis eller ryska Tjernobyl-pluggar? 

  


Nyss blev jag så sjuuuuuukt sugen på choklad. Dajm närmare bestämt. Det har inte hänt sedan innan open att ett så specifikt sug dyker upp som gubben ur lådan. Skumt. Gick och hämtade en kopp Latte. Det hjälpte lite. Tror jag.


Satt och tittade på gamla bilder i mobilen. Hittade en på W som Demolition Girl:

  


Det är pepparkakshuset som fick sig en omgång av köttbankaren. Sen ville hon äta vraket... men nä... det känns inte sunt. Ett pepparkakshus som stått framme i 1 månad. Äter ni det? Hon fick en vanlig pepparkaka istället.


Och så till sist... det som är på allas läppar idag... V Ä D R E T!!!!

  

Fy, ser inte fram emot att gå ut. Men jag måste ju. Kan ju inte sova här inatt. Eller jo, kanske jag ska göra det?! Eller nä, Wilma kan ju inte vara själv (H har åkt på kickoff idag - flera timmar på snöiga vägar... hmmmm... inte bra). Så det är bara att bita ihop, dra upp kragen och ge sig av ut. Om sisådär 20 minuter.


Vet ni vad? Jag börjar känna mig dålig. Igen. Har rethosta och det känns konstigt när jag andas. Så jag kämpar på med astmaspray, echinagard och mitt norska Weifa C. FAN. När ska detta ta slut? Är det möjligen så att det ger med sig när våren tittar fram? Crap!


Ja, nu ger jag upp. Önskar er en fortsatt bra dag och kväll. Kör försiktigt om ni ska ut på vägarna.

Av Annci Hultström - 10 februari 2011 13:45

Jag har ju glömt berätta... häromdagen gick jag framför ett par barn (kille c:a 10 år, flicka c:a 8 år). De kom från den lokala pizzerian med en pizza i näven. Följande utspelade sig:


Pojken: Vet du, precis alla invandrarkillar i Sverige jobbar på pizzerior.

Flickan: Alla?

Pojken: Ja, alla. Eller nä, kanske inte alla. Men de flesta.

Flickan: Jaha.

Pojken: Eller kanske inte de flesta heller. Men många är det i alla fall.


Tyckte han var sååååå söt. Jag gick och smålog en bra stund efteråt.


Har f.ö en helt värdelös huvudvärk som inte vill släppa. Jag har tagit tabletter och legat på spikmattan - det som brukar hjälpa. Men nej. Så nu tog jag på mig glasögonen. Tänkte att det skulle hjälpa. Dock känns det inte riktigt som att de är tillräckliga heller längre. Måste masa mig iväg på synundersökning helt enkelt. Pronto. Eller så är det kanske väderomslaget?! Whatever så blir det en tidig kväll.


Nä, hörrni... nu tömde jag kontoret på celler. Hörs senare!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards