Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Annci Hultström - 2 februari 2011 21:20

...ren och skär lathet att skylla på när det gäller bristen på gym-besök idag. Orkade bara inte. Är så trött så jag ser i kors, då har jag ändå sovit på soffan en stund vid 19:30-tiden. Så jag tänker gå och lägga mig nu. Det kommer ge mig 9 timmars sömn och det ska väl räcka?! Sen ger jag gymmet en ny chans i morgon. Då är det ett danspass som lockar åxå.


Appropå gymmet, de ska börja med förbokning fr.o.m i morgon. Som det varit nu måste man gå ner och se om det finns plats på passet. Men nu kommer man kunna förboka upp till 3 pass/vecka. Då är det mycket lättare att planera in det i kalendern... för man vet att man får plats. Me like!


Träningen är verkligen min akilleshäl. Så jävla svårt att komma igång efter ett uppehåll. Och nu när jag är frisk, då gäller det att passa på. Det som krävs är att ge det tre veckor, sen är jag på igen. Så nu jäklar... Peppa mig! Utmana mig! Utfärda belöningar! Alla medel är tillåtna.


Men först - SÄNGEN! Önskar en God natt! Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 2 februari 2011 16:18

Har suttit en stund och drömt mig bort. Kreta var resmålet i tanken. Och det måste jag ju såklart dela med er.


HÄR är hotellet vi ska bo på. HÄR går det åxå att läsa om det. Visst är det fint? Är helt säker på att vi kommer få 8 HELT underbara dagar. Och att få resa med Marre igen efter så många år. Bara det gör att jag inte behövt mer än etta med kokvrå i Åmål för att trivas. Men att vi då får spendera tiden ihop på det där stället är en bonus. En stor bonus.


Nu väntar avslut och hemgång. Vi hörs senare. Då är jag med träningskort. Tveklöst. Och sprungit/gått en stund har jag åxå gjort (fanns inget bra pass idag). Tveklöst.

Av Annci Hultström - 2 februari 2011 13:25

Jag fick tillåtelse att lägga upp bilder... så här är han nu, finaste William:

      


Åsså mamman (tur att han är mest lik sin far):


Nu är lunchen äten. Det blev mat från restaurangen idag. Köttfärsbiff med champinjonsås. Riktigt gott var det. Och det är ju alltid en fördel, med tanke på att jag "måste" äta maten i två dagar.


Det ser helt ljuvligt ut ute idag. T.o.m så att vinterälskande Annci får vårkänslor. Kan ju bara hoppas att det blir sånt väder i helgen. Då ska vi nämligen till landet med kära Lotta m. familj. Mycket utevaro står på menyn. Hoppas jag.


Önskar en fortsatt bra dag!

Av Annci Hultström - 2 februari 2011 08:37

... än bättre dag än igår. För den där olagligt söta bebisen strödde godhet över livet.


Så fort jag fått ok från modern i fråga kommer en bild. Tills dess får ni hålla tillgodo med den här "avståndsbilden" på mig och underverket:

  


Åsså en på hans vansinnigt söta lilla mjuka å lena fot :

  


Visst är den väl obeskrivligt mycket sötare än den här foten, som tillhör den stolta modern?   

  


Ja, som sagt - jag blev såld. Så söt så hälften vore nog. Och när han nös, då lät det bara pip. Så liten och lugn. Ja, alldeles perfekt. Och jag fick, som enda besökare hittills, se hans ögon. Han sover visst en hel del, men den här kvällen hade han några vakenstunder.


Bortser man från mötet med honom var det en åxå en kanonkväll. Jag blev bjuden på en underbart god soppa (Totte´s pappa är en fena i köket) och äppelpaj. Sen pratade vi massor. Det gick ju med tanke på att den lilla prinsen sov så gott. Jag önskar så att hon bodde närmare *saknar*. Kunde inte slita mig, så jag var inte i hemma och i säng förrän 23:45. Så jag är lite trött idag, men det var det värt. Helt klart!


Förresten, jag glömde helt bort att skriva in "Dagens vikt" igår. Så här kommer den nu istället:


Nuvarande vikt: 75,6 kg

Skillnad: -0,5 kg

Total viktnedgång från start: -47,5 kg


Det går sakta men säkert neråt. Men det måste skyndas på. Så idag SKA jag ner och köpa gymkort och köra ett pass. Måste få fart på detta nu. Har 14 veckor på mig att tappa 11,5 kg. Jalla jalla helt enkelt!!! Klarar jag det har jag gått ner nästan 60 kg (59 kg) på precis 1,5 år. Shit! Sjukt ju!


BTW - jag hade 41 besökare igår. Av de har 7 gett sig tillkänna... så nja... jag funderar fortfarande.


Nä, nu - fakturor. Ha en bra tills vi hörs igen!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards