Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Annci Hultström - 29 januari 2011 23:45

God kväll!


Har du haft en bra lördag? Det har jag. Jättebra.


När frullen var avklarad åkte vi till Hertig Karls skola. Den var fin. Välordnad. Men tyvärr redan nu fullbokad. Och sen är det ju avståndet åxå. Vi kommer behöva skjutsa henne i 4 år innan hon kan åka buss själv. Så ja, jag vet inte... det kändes som att skolan här uppe är minst lika bra. Men vi ska prata om det lite och vi har till 6 feb på oss att bestämma.


När vi var klara där åkte vi till Ikea. Där skulle vi handla ett par saker till min svägerska samt ljus och en lampa åt oss. Men kan man gå in på det där stället utan att komma ut med M Ä N G D E R av saker man inte visste att man behövde? Närmare bestämt saker för 1000 kr. Flera lampor, en vas, servetter, ljus, blockljus, badrumsmatta m.m m.m. Lunch åt vi åxå. Och glass petade de andra två i sig åxå.


Nöjda åkte vi till Willys för matshopping. Så nu har vi så vi klarar oss nästa vecka. Skönt. Jag gillar att ha matsedel och göra veckoshopping. Ska definitivt fortsätta med det. Ska bara rota rätt på en hoper snabba maträtter, för att slippa äta typ köttbullar å sånt. Så sådant som tar max 30 minuter och som bara innehåller några få ingredienser... Några tips? Ös in dom i sånt fall.


När vi väl var hemma fyllde H & W en tårta (som ska ätas i morgon) och sen spelade de Wii. Under tiden gjorde jag en burgundisk gryta och dukade fint. Vårigt värre. Lovar er ett par bilder i morgon. Nu ids jag helt enkelt inte.


Efter middagen kollade vi på film, mös i soffan å åt godis. Japp, jag med. Gott! Så fort W somnat satte vi på "I rymden finns inga känslor". En bra, men annorlunda film, som rekommenderas. Nu rullar "Knowing". Creepy. Känner att jag skulle behöva krypa upp bredvid maken och ta en kudde i famnen. Så jag avslutar här.


Önskar en god natt. Sov gott å dröm sött!


p.s TACK finaste Carina för att du tog dig tid att svara på mitt mail. Betyder massor. KRAM till dig för det!


Av Annci Hultström - 29 januari 2011 08:30

...blodet droppar... Skulle kunna vara en replik från en sämre skräckfilm. Men nä, i det här fallet är det bara fakta. Vaknade av ett "pappa" och frågade om det var ok med mig. Vilket det var. Möttes av en liten W med näsblod. Och detta trots att hon varken är snuvig eller febrig. Hmm... gillar inte det här. Det blödde så, utan anledning, förra veckan åxå. Blir oftare och oftare. Någon som vet varför?! Eller är det helt enkelt så att det går i arv?! H blödde massor utan anledning som barn. Likaså min systerdotter. Nu ska vi äta frulle och sedan åka på skoltitt. Hörs sen. Tills dess - Ha en underbar lördag!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards