Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 25 januari 2011

Av Annci Hultström - 25 januari 2011 22:33

Kvällen började med blodvite... W skulle hjälpa till med middagen. Salladen föll på hennes lott. Men som hon skar sig. Med tanke på hur mycket blod som kom borde inte tummen sitta kvar. Men jag kan lugna er med att den gör det.


Grät gjorde hon åxå. Massor. Hon blev ju jätterädd. Själv var jag helt lugn, sansad och saklig. Högläge, tryckförband och lugnande prat. Blir alltid sån när det händer allvarliga saker. Men så fort jag lämnade hemmet, efter middagen, för att skjutsa Soffan... ja, då fick jag nästan kräkkänslor när jag tänkte på att mitt älskade barn gjort sig så illa. Hmm... bättre så iofs så hon slipper se.


När jag kom hem igen var hon nybadad och tummen hade sedan länge slutat blöda. Så det var inte tal om att stygn behövdes i alla fall.


Kvällens tårar var inte slut med det. Nä, jag "plågade" mig själv med att se "Sofias änglar". Fixar inte sådana program utan att gråta mig mosig. Den som såg det och inte berördes är hjärtlös. Tror jag. Vilken programidé. Underbart!!!!


Såg äntligen klart "Narnia" åxå. Bra film. Nu väntar trean nån kväll.


Nä, nu - sängen. Sov gott å dröm sött!!

Av Annci Hultström - 25 januari 2011 15:15

... redan runt i Thailand. I mina tankar. För tillfället jagar jag en bra rygga åt W, för tanken är ju att hon ska bära lite av sin egen packning. Det jag hittat är att barn ska bära mellan 20-25% av sin kroppsvikt. Och hon väger ju 18 kg nu (kanske 19 då), så c:a 4-5 kg. Låter det rimligt? Det känns så.


Nu är bara frågan vilket märke/modell på rygga... Kollar man på "riktiga" ryggor så är ju priset rätt högt. Uppemot ett par tusen kronor. Det har jag ingen direkt lust med. Så det lutar åt en Bergans Nordkapp JR. Se här. Vad tror ni? Någon som har erfarenhet?


Vi kommer ju inte direkt kuska runt och gå i timmar... det blir mer ombord på båtar, mellan hamn/hotell o.s.v Och det som ska packas i den ska vara lite av hennes kläder, leksaker, nåt litet att äta/dricka. Så det ska vara en ryggsäck som sitter bättre än en "fick-gratis-med-bokklubben-rygga".


Ös in kommentarer om ni har tankar/åsikter/erfarenheter.


Hej förresten!


Hoppas allt är bra denna gråtrista tisdag. Här är det bra. Men, tro det eller ej, jag är trött. Kunde inte somna igår. Låg och tänkte på vad jag ska berätta om på det där "föredraget" på sjukhuset. Måste jag fundera på det redan?!


Idag ska jag hem, hämta W, laga mat och sedan skjutsa finaste Sofie till Arlanda. Ja, sen var den dagen slut. Typ. Får se om jag hinner på Friskis innan de stänger. Måste köpa kort nu när lönen äääntligen kommit.


Nej, nu måste jag ta och fixa mig ett mellanmål. Blir, i vanlig ordning, en knäckemacka med philadelphia och skinka. Tröttnar aldrig på det.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards