Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Annci Hultström - 10 januari 2011 20:30

Jag har tävlat om en fika för hela företaget.


Jag anställdes av Adecco för att hyras ut.
Fast då hade jag ingen aning om vad som stod på lut.
Men redan första dagen visade sig de´
att stället där jag hamnat fick mig gott att le.
Detta håller i sig fast månader har gått
och sällan i mitt liv har jag så här bra mått!!
Därför är dom värda minst EN smarrig fika.
För NN är underbara och helt unika.


Så nu håller jag tummar å tår för att jag vinner. Hjälper ni till att hålla?!


Nu ska vi äta lite glass och se klart filmen. Sen blir det bingen.


Ha en fortsatt bra kväll och en god natt!!

Av Annci Hultström - 10 januari 2011 15:45

... fick jag när jag läste den här krönikan (publicerad på Charlotte Perrellis blogg bland annat):


  


Bilden är för liten för att kunna läsa på. Klicka på den så kommer du istället till expressen.se där den går att läsa i sin helhet. När du gjort det - SKRATTA. Stämmer det inte ypperligt? Det tycker i alla fall jag. Eller ja, om det inte handlar om Ullared. Där skiljer sig min man från den stora mängden (thank you god  )!

Av Annci Hultström - 10 januari 2011 10:30

... är till ända och utbytt mot en vardag. Igen. Nästa längre ledighet är påsken. Vilken naturligtvis ligger über-sent i år. Skärtorsdag är inte förrän 21 april. Men vid närmare eftertanke gör det inte så mycket. För med det börjar allt roligt...


För den dagen åker vi till Helsingfors på 36-timmars med David & Sofie. Ser fram emot det M A S S O R. Sen går det bara knappt 3 veckor så drar jag till Kreta med Marre. Ser fram emot det M A S S O R. Och efter den resan är det bara knappt 2 veckor tills jag & H åker till Berlin. Ser fram emot det M A S S O R. 


Så kort och gott - det känns helt ok att vara här nu. Och de lediga dagarna har känts långa, sköna och innehållsrika.


Igår storstädade jag hela huset. Insåg då hur mycket städerskan fuskat under de här månaderna. Lika bra att göra det själv tror jag. Och är det bara undanplockat tar det inte mer än ett par timmar att göra det. Kanske kan jag deala till mig att alltid göra det och att få unna mig något kul för den kostnaden städerskan skulle ha kostat .


Förresten, vad trevligt det var att "hålla hov" på en söndag. Söndagmiddag med gäster. Det gjorde helgen ytterligare lite längre. Får verkligen hända igen!


När de gått å W sov började vi se en film. Den heter "Shooter" (med Mark Wahlberg) och var mycket bättre än jag trodde. Ikväll ska vi se klart den.


Appropå ikväll... jag hade tänkt komma i gång med träningen idag. Men har googlat runt en del på faktumet "träna vid penicillinkur" och kommit fram att merparten (inkl. idrottsläkare m.fl.) säger att man ska vänta tills kuren är över (+ gärna ett par dagar till). Så jag lyssnar på det i hopp om att inte bli sjuk igen. Får knuffa iväg H istället. De har ju "prova-på-gratis-i-en-vecka" på Friskis den här veckan. Och då kan han ju få chansen att se om han tycker de har något för honom.


W är på dagis idag. Så febern hon hade i lördags var väldigt tillfällig. Igår var den i princip borta. Skönt! Dock är hon snuvig och lite hostig, men inget som stör sömnen tack å lov. Hoppas det håller i sig nu, eller ännu bättre - vänder helt. För nu vill vi inte ha mer snuva å annat skit i familjen. Förstått (säger jag och vänder mig direkt till en som styr vårt öde)?!?!?!?!


Ikväll ska jag nog plocka ner julen igen tror jag. Hade tänkt vänta tills på torsdag, men jag tror inte jag ids det. Har du gjort dig av med den?


Nä, nu avviker jag. Men ni vet ju att vi hörs senare. Ha det så bra tills dess!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards