Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Annci Hultström - 4 januari 2011 18:38

... i mitt förra, mycket gallkräkande, inlägg så kan man tro att jag önskar bort min dotter. Nästan. Så är det naturligtvis inte. Jag älskar henne över allt annat på jorden. Jag lovar!


Men (everything before but is bullshit)... gah... så less jag är just idag. Hon har en fet jä**a attityd den unga damen. Kanske blir den värre åxå när hon känner mina taggar utanpå?! Men hennes röst är så kaxig och när jag sa det till henne sa hon att hon visste att den är det, men hon menar det inte, utan vill bara låta så. Mmmm... tjena... å jag heter farmor Anka. Sen fick jag veta att jag inte fick se på film ihop med henne, för att hon i nästa sekund frågade om jag ville kolla med henne. Så där håller det på. Konstant. Jag kräks på det. Huvudvärk har jag fått åxå. Vill bara gå å sova. Men det går ju inte. Då vaknar jag ju kl. 4 i morgonbitti istället.


Snart är det dags för henne att sova. Det ser jag fram emot. Då ska jag nog sätta mig och lägga pussel eller något annat IQ-befriat. Sen blir det tidigt i säng. För att mötas av ytterligare en dag innan ledigheten. Tanken är att W ska med mig i morgon, om hon sköter sig på morgonen vill säga. Annars får hon gå till dagis. Upplösningen på det får ni i morgon.


Appropå i morgon - då hoppas jag kunna leverera aningen festligare inlägg än dagens.


Tills dess får jag önska er en fortsatt bra kväll och en god natt - när det väl är dags.

Av Annci Hultström - 4 januari 2011 08:11

... inte vad det är med mig, men sen en tid har jag absolut nolltolerans på gnäll. Kanske har det med att jag "aldrig" är frisk att göra, humöret är p.g.a det inte direkt på topp ska jag erkänna.


Som i morse, då skulle jag tveklöst kunnat tagit det slutgiltiga steget och flyttat. Vad som utlöste den känslan? Jo, jag stod och tog på mig skorna när W ropade att jag skulle komma in i v-rummet. Jag sa som det var att jag höll på att sko mig... när jag var klar gick jag dit. Men då var det visst försent och ett gallskrik utbröt istället. Sen höll hon på så en bra stund. Jag sa att om hon inte slutade skulle det inte bli några pannkakor ikväll. Hon slutade inte. Pannkakorna rök. Högre decibel. Där gick jag, H fick ta över. Fixade inte att höra en millignutt till av det... väl i bilen höjde jag musiken på radion och skrek.


Det gör att jag känner mig lätt labil. Svag. Ingen rolig känsla alls. Kanske ska jag söka hjälp? Känns som den här "less-på-att-vara-mamma-perioden" har hållt i sig för länge nu. Varje gång det börjar kännas bättre så utlöses det av något tjafs igen...


Som t.ex på juldagen när vi skulle till pulkabacken. Jag gjorde mig till (det känns som jag gör mig till och inget som är naturligt) och kokade korv å stoppade i termosar, tog med saft å fikabröd. Men det var idel gnäll. Allt var fel... kragen satt fel, det var jobbigt att gå upp för backen, vi kom längre än henne i backen o.s.v Då tappade jag lusten till att någonsin försöka igen. Det tar musten ur mig.


Känner sånna gånger att jag inte passar som mamma. Att de två andra i familjen nog skulle ha det bättre utan mig. Att jag fick leva mitt liv själv och de sitt ihop. En jobbig känsla som gnager mig i bitar. Skit helt enkelt!


Nä, nu har jag spytt tillräckligt med galla. Tänkte istället berätta om dagens vikt. Men nä... det går inte. Glömde helt enkelt bort det i morse. Så jag ber att få återkomma i morgon.


Vad blev det då kvar att skriva om? Typ nada känns det som. Jag är tom i huvudet. Eller jo... jag kan ju nämna att snuvan är bättre. Penicillinet som hjälper måntro? Har sovit gott i natt åxå. H har inte snarkat nåt. Det underlättar.


Nä, nu är det tomt på riktigt.


Hörs senare. Ha en fin tisdag!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards