Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Genetiskt fel hos alla män. Eller??

Av Annci Hultström - 28 december 2010 10:43

Det händer inte speciellt ofta att vi får påminnelser på räkningar, men häromdagen fick vi en. Hade helt enkelt råkat slänga orginalfakturan inser jag nu, för den finns verkligen ingenstans. Sen frågade jag H om han betalat den. Men nä... sen glömdes det bort (jul å allt), så kom jag på det i söndags och bad honom leta upp påminnelsen. Men han hittade den inte. Inte ens bland de övriga räkningar. Så igår ringde han företaget och fick uppgifterna och räkningen betalades.


I morse tog jag med mig alla räkningar för att betala dom (måste ju ha något att göra på jobbet nu när det är heeeelt dött här). Och vad fann jag i högen om inte påminnelsen.


Seriöst... vad är det med män och leta, saknar de helt den genen? Helt klart är i alla fall att min käre make gör det. Han kan gå in i rummet och säga: "Nä, den ligger inte där". Så går jag in, lyfter på två saker och ja... där var den.


När jag påpekar det så finns det 1000 skäl till varför han inte hittade. Men tyvärr, jag köper inte ett enda av dom.


Säg mig - är jag ensam om en icke-finnande make eller finns det fler därute?


Det var f.ö ingen rolig månad att betala räkningar på. Inte så att vi inte klarar oss... men trist ändå. Gillar när vi kan spara MYCKET - då vet man att nästa resa inte är långt bort.


Sitter och kollar på att få tag i en billigare bilförsäkring. Har hittat en... men vill egentligen inte byta. Kan man pruta/förhandla med sitt nuvarande bolag? Har du gjort det? Funkade det?

 
 
Ingen bild

Lotta

28 december 2010 12:59

Hos mig finns det en sådan man! :) Så dom är åtminstone 2st.......

Annci Hultström

28 december 2010 13:08

Skönt att höra!!! Har du någon teori om varför det är så?? Kanske krävs en avacerad hjärnskrynklare för att veta ;-)

 
Marie-Louise

Marie-Louise

28 december 2010 14:14

Jo här finns en till, fast inte när det gäller räkningar där är det han som har koll och jag som kan slarva. Vilket jag skäms över, men jo jag slarvar ibland med räkningar. Men det att gå in och leta och inget hitta, ja så är det här också. Maken kan leta och leta utan att hitta det han söker och då får jag nog och börjar leta jag med och hittar oftast det han letar efter nästan direkt....

http://madredetres.blogg.se

Annci Hultström

28 december 2010 14:19

Bra, då är jag inte en ensam... Men visst är det magiskt?! Han kan leta efter en del till en dator (typ nån hårddisk eller nåt) och svär över att inte hitta den. Så går jag in och lyfter på ett papper och vips - där är den. Hmmmm... ;-)

 
Carina

Carina

28 december 2010 15:32

Hos mig finns det två blinda män.Hopplös gen det där :O
Kramis

http://carinasviktminskning.bloggplatsen.se

Annci Hultström

28 december 2010 15:42

Jag börjar känna mig lättad... hittills vet jag att det finns minst 4 till hopplösa fall där ute ;-).

Ha en fin kväll! Kramkram!

 
Ingen bild

Annette

28 december 2010 17:30

Här finns också 2 till. De hittar (nästan) aldrig något utan min hjälp. Jag kan tom säga var det de söker finns men ändå så hittar de inget :)
Hoppas du tycker filmen är bra.
Kram Annette

Annci Hultström

28 december 2010 19:52

Ha,ha... de är otroliga!!!

Ja,jag hoppas den är bra.

Kram!

 
Ingen bild

LH

28 december 2010 20:29

Håller med föregående "talare".

Det ska till en kvinna för att hitta saker/papper och kissa ordentligt på toa. Tänk om en 10 år till då är det 3 mot 1 hos oss på dessa ting...huvaligen ;)

Annci Hultström

28 december 2010 23:41

Ja,sen behövs det fler som du som resolut visar konsekvensen av att kissa på sitsen ;-). Kram!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards