Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 7 december 2010

Äntligen sjuk!

Av Annci Hultström - 7 december 2010 08:38

Kan man säga så? Just nu känns det så i alla fall. För bryter det väl ut så kan det ju bara bli bättre. Eller hur? Och kanske blir jag kvitt skiten en gång för alla då. Ni hjälper till att hålla en tumme för det va?


Jag ringde vid 06:10 och sjukanmälde mig. Då gör jag det dels till Adecco (som skickar ut en ersättare) och sen till en sköterska. Hos den sistnämnda lämnar man bara personnummer och telefonnummer, sen ringer de upp. Det gjorde de vid 08:15. I samma ögonblick hör jag att det ringer in ett samtal till. När vi lagt på kollar jag. Kunden har ringt... jag ringer upp. Upptaget. Så jag ringer växelnumret. Kunden svarar. Ingen har dykt upp. SKIT åxå!! Det som inte får hända. Vi lägger på och jag ringer jourtelefonen. Upptaget. Ringer min chef som svarar att hon tar tag i det. Jag ringer kunden. Då kommer ersättaren. En halvtimme sent. Alltså, det är verkligen crap. Jag håller deras fana högt varje dag, så är jag borta då skiter det sig. Kunden var inte glad. Det förstår jag verkligen. De, om någon, måste ju kunna lita på att systemet funkar. Visst, det går väl inte alltid att gardera sig mot trafikproblem och snö. Men ja, hmmm... Jag skäms trots att det inte är mitt fel. Men jag kan inte låta bli att känna att om jag inte var sjuk hade det inte hänt.


Har sovit mindre bra inatt. Vaknat av att jag snarkat och dreglat. Allt för att halsen inte är vad den borde. Helt igensvullen. Och huvudet är fullt av snor. Och det trycker upp mot öronen  åxå, men det är säkert för halsontet & snoret. I kombination.


Så idag hittar ni mig på soffan. Men inte pratandes, för rösten funkar inte riktigt. Sms:a om det är något. Eller maila. Har den öppen hela tiden.


Dagens vikt är det ju dags för... men jag har inte riktigt haft en tanke på det än. Så jag återkommer senare med den. Men jag tror på upp. Känns så. Tänk så medveten jag är om min kropp numera. Förr fattade jag inte ens att jag vägde 123 kg...


Önskar er en bra dag, hörs senare.

 
 
Lott@

Lott@

8 december 2010 09:17

Visst får man säga "äntligen" för det finns inget värre än att gå omkring och vara halvrisig hur länge som helst!
Visst är man lite konstigt funtad (gjord) som tar på skulden för sånt som man inte ens kan styra över?

Kryp upp i soffan & krya på dig! ♥

http://www.lottaskrypin.se

Annci Hultström

8 december 2010 09:27

Nä, så är det verkligen. Vill liksom bli kvitt det.

Tack snälla - soffan är min vän

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards