Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 3 december 2010

Totte går till doktorn!

Av Annci Hultström - 3 december 2010 13:15

Hej på er!


Ja, ni vet... det finns en barnbok som heter så. Den här:

  


Men sen finns det en i verkligheten åxå. Min kära fina goa vän Totte har brutit foten. Hon ramlade i trappan hemme. Så Totte går till doktorn helt enkelt. Men bryta foten är väl inte så illa tänker ni kanske?! Men jo - om man är 9:e månaden och ska ha barn om 3 veckor då är det fan illa (bebisen klarade sig helt oskadd, tack å lov). Riktigt illa!


Stackarn behöver egentligen opereras, men de törs inte söva. Då tänkte de operera under epiduralbedövning, men då tar hon ju blodförtunnande och då gick inte det heller. Så nu ligger hon där med en fan så ond fot, med magen i vädret och väntar på bebisen. Den ska komma om c:a 3 veckor och gipset ska hon ha i 6 veckor... Vad är oddsen?!?!!!?!? Tycker så synd om henne... vilken avslutning på graviditeten. Men ännu värre - vilken början på moderskapet.


Önskar jag kunde trolla. Då skulle jag inte trolla fram snö till jul. Och inte heller miljarder kronor. Nä, då skulle jag trolla Totte hel igen (åsså skulle jag trolla fram mat åt alla fattiga och bot åt alla sjuka åxå förstås). Så det så.


Förresten - Många stora    till ortopeden på Visby lasarett. De ville inte sjukskriva henne, så hon fick bråka sig till det. Hon bröt den i fredags och läkaren ville att hon skulle ta sina vanliga dagar som man får vara hemma utan läkarintyg. Men till saken hör att hon var hemma innan olyckan för de hade översvämmning i källaren och hade därmed förbrukat 3 av dom dagarna. Men det sket läkaren i. Pucko! Seriöst... en höggravid kvinna med en bruten o-opererad fot... jobba... ta sig till jobbet... hmmmm... Pucko! Igen!


Till saken hör åxå att hon måste bli sjukskriven för att hennes sambo ska kunna vara hemma och hjälpa henne (vård av anhörig). Och det lär hon ju verkligen behöva när bebisen kommit. För att hoppa på kryckor, nerför en trappa, med en bebis i famnen lär ju inte vara det lättaste. Skulle vilja se den ortoped som klarar det *suck*   


Ja, bortser man från frustrationen jag känner å Totte´s vägnar så har jag en bra dag. Kom på mig själv med att sitta och le fånigt när jag tittade ut genom fönstret... för utanför föll nämligen stoooora flingor låååångsamt mot marken. Oerhört vackert! Ville inget hellre än att spela julmusik och dricka glögg. Så i helgen måste det göras. Måste lägga över min julmusik på en mp3:a och ta med hit.


Nu är mor & far påväg mot oss. De ska hämta W tidigare på dagis och sen drar vi alla iväg och hämtar W när jag kommit hem. Sen bär det av mot (fortfarande) hemlig destination.


Önskar er alla en toppenbra fredag. Njut av att det är helg!

 
 
Ingen bild

Soffan

3 december 2010 13:34

Stackars din vän, Totte..
Ha nu en fin kväll/dag med föräldrarna och njuuuut! Kram

Annci Hultström

3 december 2010 14:40

Ja, det är åt skogen... tänker så på henne.

Tack, det ska vi ha... blir mysigt. Julkänsla i det här vädret är inte helt fel :-). Vi hörs i morgon.

Stor kram!

 
Ingen bild

Marre

3 december 2010 13:38

Stackar Totte!!!!! Vilken jäkla otur! Sjukskrivning är ju en självklarhet i detta läge, ibland fattar man ingenting. Suck!

Annci Hultström

3 december 2010 14:41

Ja, blä... tänk att det oftast är vi vanliga människor som vet vad som är bäst. Tröttsamt!

 
Ingen bild

Totte

4 december 2010 19:25

Hihi, Totte går till doktorn. Sött ;-)
Ska dit på ons igen. Håll tummetottarna för att det läker som det ska och inte behövs nån operation. Å när du ändå håller på så kan du hålla tummarna för en klok sjukskrivning. Puuuuuuuuuuss

Annci Hultström

5 december 2010 10:44

Finaste sötaste du!! Jag ska hålla de tills blodet stannar.

Tänker på dig!

Puss å kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards