Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under november 2010

Av Annci Hultström - 15 november 2010 13:08

Nu är lunchen intagen och avslutad. Det var gott. Thaimat från igår.


När vi gick på Ullared i helgen tänkte jag på vilken bakteriehärd det måste vara. Jag menar - så många människor som hostar å nyser fritt under årets värsta förkylningsperiod. Kände att blir jag inte sjuk av det här blir jag nog aldrig sjuk. Men risken är att jag nog kommer bli sjuk även i framtiden, för jag börjar känna mig krank. Så kanske smittades jag ändå?1


Kände mig lite "skum" när jag vaknade i morse... yr, lite skakig, ont i leder... men sköt bort tanken som trötthet (ni vet - makens ryckande). Väl här på jobbet började jag frysa som en hund och bli tjock i halsen. Huvudet började dunka. Nacken värker (typiskt mig när jag blir sjuk). Så på lunchen tog jag en powernap och nu sitter jag med en kopp thé och en poncho runt mig i hopp om att börja må bättre.


Kan det gå så snabbt tro? Från att känna sig laddad för träning till dålig på 4 timmar? Blä hursomhelst!


En annan sak... Vilket j***a väder det är idag. Solen har inte ens gått upp. Det är grått, dimmigt och regnigt. Jag längtar till Thailand och förstår ännu en gång varför vi valt att i flera år lämnat Sverige i november. Tänk om detta var vår vardag just nu istället:

          


Ha en fortsatt bra dag, sprita händerna och glöm inte bort att "efter regn kommer solsken".

Av Annci Hultström - 15 november 2010 08:15

God morgon alla!


Sovit gott? Det har jag... till kl. 04:45 i alla fall. Då blev jag väckt av Henrik. Han rycker ju massor i sömnen, men inatt var det något utöver det vanliga. Jag hade min hand på hans sida och vid 04:45 slog han på den på ett sånt sätt att jag trodde han ville väcka mig. Jag ignorerade, men han fortsatte. Jag tänkte att jag inte hörde klockan. Så jag sträckte mig för att stänga av den, men såg då att den inte var mer än just 04:45. Jag vände på mig. Då kom det en fot in under täcket. Som började sparka. Slog bort den. Då var det som att han vaknade till, lade handen på mig rygg och klappade lite (som för att be om ursäkt). Sen började den "slå" åxå. Då röt jag till och han vände på sig. Men inte kunde jag somna om inte. Nädå. Blä. Dock fick det min kära man att skratta sig igenom morgonen, mycket road av sina egna bravader. Så det var väl (kanske) bra då?!


Idag får vi hem Wilma igen. Saknar henne så!!! Lilla prinsessan!!! Skulle hämtat  henne igår, men det blev försent. Så idag blir hon levererad istället, mot en middag :-).


Efter det ska jag träna, om jag hinner dit. Vill hinna dit, saknar det och känner mig laddad. Så det är målet. Men vill samtidigt inte rusa innan svärpäronen gått.


Nu ska jag sätta igång med mitt kundregister och statistikutdragning för dagen.


Men ni vet - vi hörs igen. Senare. Önskar en toppenbra start på veckan!

Av Annci Hultström - 14 november 2010 22:43

...men nu sängen. Är helt slut. Det tar på att shoppa.God natt!

Av Annci Hultström - 14 november 2010 14:24

Hej världen och pappa! Först: Grattis pappa (och alla andra pappor) på Fars dag! Hoppas ni blir bortskämda :-). Igår kom vi i säng strax efter 23, vi var alla så trötta. Vaknade vid 8, åt frulle,packade, städade och styrde sen bilen mot Gekås igen. Väl där var kl. 10.20 Ingen kö idag heller :-). Gick till återköp och returnerade några saker. Sen in i varuhuset igen. Handlade lite mer, men var ute sedan vid 12. Mycket nöjda och glada. Åt lunch på Harrys och åkte för en timme sen hemåt. Räknar med att vara hemma vid 19-tiden. Ha en fin söndag alla!!

Av Annci Hultström - 13 november 2010 21:57

I love Ullared. Det är ett helt sjuk ställe. Så mycket. Så stort. Underbar shopping.


Kvittot är nog 1 meter långt och notan slutade på 7500 kr. Men då är det myyyyycket julklappar + vinterkläder till oss alla. Underställ, täckbyxor, jackor, lite inredning, kläder... ja, massor med schyssta klipp.


Men tro inte att det räcker med det. I morgon ska vi tillbaks igen. Lite måste lämnas tebax/bytas. Lite hann vi inte kolla på. Så, ja... några timmar till behövs.


Nu har vi ätit en gos middag (köttgrytan) och nu dricker vi vin och äter snacks. Slapp på hög nivå!! Snart ska vi gå en prommis vid havet. Mörkt och kallt. Härligt! Sen blir det bingen. Jag är trött.


Men här kommer först lite bilder.


I stugan när vi kom igår:


På plats vid Gekås:

 


Fina Sofie & David:


Snacks-time:


Och de sedvanliga armhävningarna:


Nu, promenad.


Önskar en god natt! Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 13 november 2010 16:52

...står vi slutligen i kön. Wow, vilket ställe. Jag är såld. Hit åker vi absolut igen. Återkommer med bilder sen.

Av Annci Hultström - 13 november 2010 06:59

God morgon världen! Här är vi nu, i bilen. Hade kunnat sova än, för både jag och H glömde bort att aktivera att larmet skulle gälla även för lördag. Så David väckte oss så snällt å fråga om vi skulle med ;-). Så det blev till att jala upp snabbt som ögat. Lovar er en rapport senare.

Av Annci Hultström - 12 november 2010 22:42

...och 3,5 kvar. Har gått bra, men lite väl mycket dimma och regn för att det skulle vara helt behagligt. Då blir det ett glas vin och sen sängen. Ska ju upp tidigt i morgon. ÖNskar en god natt med fina drömmar!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards