Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Ny LO + Hang on me

Av Annci Hultström - 30 november 2010 14:00

Jag har gjort en ny LO, lite vintrigare. Får passa på att ha den så länge det är vinter. Men det står väl inte på förrän den är inaktuell. I alla fall om man ska tro på bondepraktikan. Enligt den så gäller "Anders braskar - julen slaskar/Anders slaskar - julen braskar". Förra året stämde det... för då regnade det på Anders-dagen och ja... vi vet ju alla hur fullständigt underbar förra julen var.


Nu är lunchen avklarad och jag sippar på en kopp kaffe. Börjar känna mig tjock i huvudet igen och "trött" i lederna. Så nåt är fel. Men det är inte lika illa som igår, tack och lov.


Har glömt att berätta... När jag var på återkontrollen förra veckan så kollade doktorn mitt häng. Det finns ju där och går inte att blunda för. Tack och lov är det "bara" magen (liiite insida lår åxå). Nåväl, han mätte och kom fram till drygt 3 cm. Alldeles tillräckligt för att få en operation betald av landstinget. Men detta är inget man tar beslut om förrän vid 2-årskontrollen. Det kan förändras tills dess. Då är det såklart även upp till mig. Om jag vill. För det är ju en stoooor operation. Men jag kan känna att om jag ser ut då som jag gör nu så kommer jag att göra den. För har jag kommit så här långt vill jag liksom bli helt klar. Inte för att sopa undan alla spår - ärren kommer alltid att finnas där som ett minne - men väl för att slippa problem. För som det är nu så är det lite väl mycket fladder när jag springer m.m Och det är inte den roligaste känslan + att det är inte direkt upphetsande att se sig själv i spegeln. De tar ju "bara" magen, så låren får jag fixa själv. Och hyllan. Eller ja, det som en gång var en hylla. Men där är inte prio ska jag säga. Hellre låren än hyllan. Hyllan går att fejka.


Nu börjar vi få tillbaks värmen på jobbet. Har varit fel på den sedan i helgen, så 16 grader inomhus har vi haft sedan igår morse. Ingen hit. Jag är väldigt glad över elementet som står mellan mina fötter.


Nä, hörrni... nu tryter fantasin. Appropå det, jag ska ta och stoppa in några bilder från helgen ikväll tänkte jag.

 
 
Marie-Louise

Marie-Louise

30 november 2010 19:57

Jag förstår verkligen hur du tänker, jag skulle också göra en sådan operation faktiskt. Magen är ju redan efter graviditet lite slapp, eller ja det är min i alla fall. Efter 3 graviditeter med vidhängande 3 kejsarsnitt så har min mage sett bättre dagar, den skulle jag gärna vilja göra något tåt :( frågan är bara hur för jag har inte råd att "fixa" det själv. Kram

http://madredetres.blogg.se

Annci Hultström

30 november 2010 22:21

Jag hade lite häng redan innan alla förlorade kilon, åxå efter ett snitt. Och nu är det ju verkligen inte bättre. Men som sagt... om ett år, då får jag se hur det blir.

Sov gott, det ska jag!

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards