Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Besiktning

Av Annci Hultström - 24 november 2010 11:50

Hej alla!


Har ni en bra dag i snöstormen? Här är det bra, men fy - vilket väder. Var ut en sväng och det blåser genom märg och ben, så det räckte. Jag var ju till S:t Göran på återbesök/besiktning.


Allt såg bra ut. Alla värden var kanon. Viktnedgången var 37% mot normala 30% och både doktor, sköterska och dietist tyckte jag såg ut att må väldigt bra, glad å fräsch. Precis som jag känner mig :-). Dietisten tyckte dock att jag verkade äta lite små portioner (hade skrivit upp allt jag ätit under ett par dagar) och kunde med gott samvete öka på lite. Men samtidigt så är jag ju inte hungrig och värdena är bra, så... tja... känns lite overkill. Men bra att veta om det någon gång suger till i tarmen.


Jag nämnde åxå för henne att jag skriver en blogg. Hon frågade om hon fick lämna ut den till patienter. Och ja, varför inte. Det är väl bra om jag kan hjälpa någon i sitt beslut. Jag sa åxå att jag mer än gärna skulle ställa mig inför folk och berätta om min resa... om det skulle behövas. Det uppskattade hon och skrev ner det.


Efter det bar det av hem igen. Till ett nystädat hem. Känns så lyxigt. Och nu när ALLT är ställt i förrådet åxå så njuter jag än mer. Inga måste på ett bra tag. Eller jo... cyklarna måste bort dit åxå + ett par småsaker. Men sen är det sååå klart. Då kan vi bara njuta resten av vintern.


Nu ska jag vila mig en stund (sovit som en ruuuumpa inatt), sen blir det bullbak. Ha en bra dag och kör försiktigt hem - where ever you are!!

 
 
emmely

emmely

24 november 2010 21:53

Hej! Nu var det ett tag sen jag kollade in hos dig igen. Så nu kikar jag in igen för att säga hej! Vad fort 1 år går!? Igår var det 1 år sen min op och det känns som om jag är en helt annan person! Kommer ju knappt ihåg hur det var då. Men en sak vet jag iaf, jag fryser betydligt mer den här vintern ;) Du får ha det så bra! Kram

http://graje.blogg.se

Annci Hultström

24 november 2010 22:17

Ja, 1 år går verkligen fort. Framför allt under förvandling.

Jag känner mig åxå som en ny människa. Oundvikligt kanske?!

Tror inte jag kommer frysa mer den här vintern. För som jag frös förra året går inte att uppnå. Sov i pyjamas & dunsockor med två fleecefiltar och ett täcke på mig. Och frös ändå. Satt jag i soffan på kvällarna skakade jag om jag inte hade värmekudde och ett par fleecefiltar på mig. Helt sjukt var det. Men det är inte så konstigt egentligen... kroppen upplevde väl ett typ av trauma.

Ha det så bra och var rädd om dig!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards