Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Bilder från den vackra ön

Av Annci Hultström - 10 november 2010 20:25

Nu, mina vänner, kommer bilder från helgen. Under varje bild skriver jag en kort kommentar.


Wilma sov ett par timmar på båten... den avgick ju inte förrän 21 och anlände 00:20, så det var behövligt.


Detta mötte oss i vår gäststuga... blommor och godis på nattduksbordet + en frukostkorg med godsaker i kylen (skumpa, ost, choklad, thé, hemgjord äppelmust, korvar) - det var ju vår bröllopsdag och det hade fångats upp :-)

   


Här är några vy-bilder från Visby-stad. Cykelställ av äldre modell, en urfin båt i fönstret på en bostad, den berömda Fiskargränd, Domkyrkan, en lekplats strax utanför muren och tillsist en av alla får-betong-suggor.


            


Dessa rackare tröttnade visst på kylan, just den dagen. De flög söderut.


 


Hittade dessa runor på ett hus. Och vi är hejjare på att läsa dom. Den här betyder - från vänster... elledning, man som kissar, information, el, uppifrån. Sätter man samman detta till en mening blir det: Viktig information: Kissa inte på elledningen. Då får du en stöt från ovan.   


Familjen på kvällskvisten:


Efter en heldag ute åt vi en UNDERBAR middag bestående av grön ärtpuré soppa med räkor, fläskfilégryta och White Lady tårta. Har tyvärr inte bild på maten, men väl på tårtan (som Totte fyllde och jag garnerade):

    


Här skär vi den tårtan (lyktan i bakgrunden fick de av oss i present):


Ljusbrickan som förgyllde bordet:


Massor med kattgos blev det, här med Trubbel:

 


Kortet dom fick till inflyttningspresenten vi gav dom:

     


Dagen efter var det dags för Gotland Grand National. Mängder med hojjar som körde i tre timmar i sträck. I lera:

          


Den här stackaren fick bensinstopp mitt i hästskon (som området kallades). Han  försökte först med en kaffekopp bensin. Gick inte. Fyllde på med en halv liter. Gick inte. Kan tänka mig att hojjen hann surna... stackarn.


På söndagen, efter frukost, var det dags för W att få rida. En mycket uppskattad timmeslång överraskning. Hästen hette Fanny, ett vitt (ovanligt) gotlands russ. Så snäll. Så söt. Så lugn. W fick trava åxå. Duktig tjej. Stolta föräldrar.


De hade en udda, men ack så söt, kanin åxå. När den satt still visste vi inte vad som var fram eller bak.


Fannys son. Retade hans överläpp. Då såg han sån ut. Men tilläggas bör att han lessnade på mig och högg. Fick ett blått märke på fingret. Jag förstår honom ;-):


Fina brevlådor längs vägen:


Ridvägen, runt en sjö:


Väl hemma på gården väntade en åktur i den här BMW´n


W plockar kottar från toppen, jag fotar hela gården:

  

Trädkramare:


En, av Totte, flätad pilhäck:

 


Ett skapligt urätet äpple:


Och ett inte urätet alls:

                       


På båten hem:


Ja, det var vår underbara och energigivande helg. Nu ska vi se klart på Beck-filmen. Hörs igen i morgon. Sov gott och dröm sött!!

 
 
Ingen bild

Marre

11 november 2010 08:13

Najs! Hmmm lyktan känner jag väl igen, vet du hur nära jag var att köpa en likadan igår? Men det blev ingen...ja jag var på Stinsen ;)

Annci Hultström

11 november 2010 08:35

Ja, visst är den underbar. Ska åka dit själv och köpa en. OM jag nu inte hittar en typ likadan på Ullared vill säga ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards