Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 2 november 2010

Dagens vikt m.m.

Av Annci Hultström - 2 november 2010 09:31

God morgon (middag??)!!


Igår var jag ju till käftis med W. Hon hade så fina tänder så. De satt där de skulle och antalet var åxå rätt. Hon hade dock lite tandsten, men det sa hon inte berodde på dåligt skötta tänder utan sånt är ärftlig. Och jag har en del tandsten (trots att jag varken dricker kaffe eller röker, endast thé ibland). Så det kändes ok ändå.


Efter det åkte vi direkt till Uppsala och hälsade på pappa på sjukhuset. Ville åka dit, han var orolig och en operation är ändå en operation. Sanna (med pojkvän) var där åxå. Var kvar en timme, sen var vi tvugna att åka. W måste hem å sova. Hon slocknade som en klubbad i bilen. Tur var väl det för hon var inte i säng förrän kring 9. Har inte fått någon rapport från H än om hon var på dåligt humör.


Det blev, som ni förstår, ingen träning igår. Och jag tror baske mig inte att jag får till det idag heller. Ska göra mitt bästa, men huvudsaken är att hinna med sånt som måste hinnas innan vi drar på torsdag. Allt måste vara klart i morgonkväll, eftersom vi drar direkt på efter jobbet på torsdag.


Jaha, dagens vikt då...


Nuvarande vikt: 79,4 kg

Skillnad: +0,3 kg

Total viktnedgång från start: 43,7 kg


Upp alltså. Men som jag skrev igår, känner mig som en flodhäst (dock inte lika förblödningsbenägen idag). De väger ju en del. Så förhoppningsvis har det runnit av mig med råge till nästa vecka.


Mitt mål är ju att få BMI som säger "bara" övervikt till återbesöket. Då måste jag ner till 77,6. 2 kg till 24 november alltså. Det fixar jag. Absolut. Kämpa!!


Idag ska W bli hämtad tidigare på dagis. Det är Johns farmor som är gullig och hämtar de båda. Sen vankas det pannkakor där. Själv tänkte jag passa på att  först laga en nagel som pajjade under pumpaskärandet häromdagen, sen handla ett par saker. Därefter bär det av hem för ros-produktion. Ska ju göra tårta på fredag och tänkte att det kan vara skönt att rosorna är klara. De tar sån tid annars för mig som inte är så van. Ska även börja packa så smått och tvätta lite. Ja, fullt upp helt enkelt.


Nä, nu ska jag sätta fart med lite saker här. Önskar er alla en toppenfin dag.

 
 
Ingen bild

Sofie

2 november 2010 13:23

Det grejar du tjejen!! Bara att forsätta i samma stil så ska du se att du är klar för Beach 2011 innan sommaren ens börjat! Kram

Annci Hultström

2 november 2010 13:49

Tack söta för pepp!!

Ja, tänk... för en gångs skull kommer det att bli verklighet. Hur många gånger har man inte sagt: Beach 20xx - here I come?! Men nu så :-). Du följer mig dit väl?! Kram!

 
Alexandra

Alexandra

2 november 2010 18:15

Wow! Vad duktig du är som redan har klarat så många kilon. Jag tror att du klarar resten också :)

http://whattowear.blogg.se

Annci Hultström

2 november 2010 19:25

Tack snälla! Det tror (vet) jag åxå... men jag är otålig. Önskar jag vore klar igår ;-)

 
Ingen bild

Sofie

3 november 2010 13:32

JAJAMENSAN JAG HÄNGER PÅ *wohoooohoooo*

Annci Hultström

3 november 2010 14:32

Ha, ha... Bra!!! Då blir Ullared-weekenden i sundhetens tecken. Bara nyttomat å ingen alkohol. Ok?!!??! ;-)

 
Ingen bild

Sofie

4 november 2010 07:54

Nja..hur menar du nu? *hehe*

Annci Hultström

4 november 2010 08:16

Ha, ha :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards