Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Pyssel å fix

Av Annci Hultström - 27 oktober 2010 12:00

Hej vänner!


Har ni det bra? Här är det bara fint. Jag känner mig faktiskt rätt pigg, även om sömnen blev aningen för kort.


Nu är det snart lunch. Blir till att köpa i matsalen idag (maten igår räckte inte till låda). De har kycklinglasagne, så det blir det. Låter riktigt gott. Bra att frysa in åxå. Blir ju alltid så nuförtiden. Alltså att jag fryser (sparar) hälften av maten. Kanonbra. Och billigt.


Som ni vet älskar jag ju att pyssla å fixa. Har dock blitt lite dåligt med just pyssel det på sistone för att kontoret ser ut som "Beirut efter bomberna" (oj, vad 80-tal det där lät). Det pågår ju ständigt dator-projekt därinne vilket gör att skrivbordet

Y T T E R S T  sällan är avplockat och inbjudande för pyssel. Så tills det är i ordning igen får jag lägga pyssel-energin åt sidan. Men fixar-energin finns ju kvar och för tillfället är det extra kul att lägga lite av den på jobbet.


Så jag driver på här, förändrar å fixar lite. Bara för att alla ska tycka att vardagen blir liiiite roligare. Som att baka. Och få företaget att köpa blom-abonnemang. Så varje måndag kommer det en grupp blommor. Så fint och det får mycket beröm. Sen kommer det ju snart en Halloween-helg. Inför den vill jag tända ljus å göra lite trevligt. Men ljus får inte tändas här, så jag bad idag om att få köpa in batteridrivna ljus. Det var helt ok. Bad även om att få köpa lite godis att bjuda på åxå. Även det var helt ok. 4 kg ska det bli. Hittade godis som såg ut som blodiga hjärnor igår... kul   ! Har även köpt lite spindelväv och en pumpa jag ska fixa till. Detta är bara en försmak av vad jag skulle fixa med om jag hade lyckan att bli anställd av företaget själva. Då skulle jag begära en fixar-budget .


Nä, nu - lunch!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards