Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Är det julafton nu?

Av Annci Hultström - 22 oktober 2010 08:42

God morgon!


Sovit gott? Det har inte jag. Igen. Fattar inte vad det är, sover som ruuuuuumpa mest hela tiden. Det är mycket som rör sig i mitt huvud, så det är väl det som är anledningen. Inatt vaknade jag 03:37 och efter det blev det inte många minuters sömn. Så även denna fredag kommer jag somna ovaggad i soffan. Hoppas jag.


När det väl var dags att vakna (20 minuter efter att jag kollat på klockan sista gången), kände jag på en gång att det kommit snö. Detta utan att ens ha tittat ut. För rummet kändes ljusare på något sätt. Wilma blev naturligtvis jätteglad (säg den unge som inte blir det?!) och Henrik frågade om det var julafton. Wilma skrattade bara åt honom. När vi sedan kom till dagis träffade vi John´s pappa. Han frågade åxå Wilma om det var julafton. Hon suckade tungt. Undrar vad hon tror om dagens pappor?!  


Här är en halvkass bild, taget genom fönstret på jobbet, på snön här i Spånga:

  

Hemma var det mycket mer snö. Där var buskar, träd och gräsmatta helt täckta. Jättefint. Dock var det för mörkt då för att ta kort.


Här kommer en bild till. Det är W med världens längsta pommes. Hon ville gärna få det förevigat :

  

Den var verkligen så lång. Hon håller den mot hakan. Värsta Tjernobyl-potatisen.


Ikväll ska vi dra ut schäslongen på soffan, bunkra upp med popcorn å dricka och sedan se på film. Antingen "The Queen" eller "Benjamin Button". Det var de två som kom med posten från lovefilm. Tror det blir Benjamin faktiskt. Men innan det blir det middag. Fläskfilé med potatis å kantareller. Och sen ska det spelas kort åxå. Det beställde W som kvällssyssla. Så det låter ju onekligen som det kommer bli en skön kväll. Nystädat kommer det att vara åxå. Lovely!!


Nä, nu ska jag ta tag i saker här. Men - you know the drill - jag återkommer. Senare. Ha det bäst tills dess!

 
 
Marie-Louise

Marie-Louise

22 oktober 2010 09:44

Ja här är det oxå snö. Jag fick bråka på yngsta tjejen en jacka idag :(

http://madredetres.blogg.se

Annci Hultström

22 oktober 2010 11:41

Idag behövde jag däremot inte bråka om kläder. Hon älskar snö och är så medgörlig då så... allt för att få leka i det vita guldet ;-).

Trevlig helg å kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards