Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

Gråter - av olika anledningar

Av Annci Hultström - 4 oktober 2010 19:36

Jag ser på Biggest loser. Det är final... och OJ vad jag gråter. Shit vilka prestationer. Vilka människor. Jag är så GRYMT impad *snörvlar*. Helt klart värdig vinnare blev det åxå!!!!


Men den största anledningen till tårarna är något som H berättade idag... När han hade lämnat W på dagis i morse så berättade en av fröknarna att en annan fröken gått bort över helgen. Hjärtat. Knall fall. Kände inte henne så mycket, då hon jobbade deltid (dagpass). Men det känns ändå... och när jag kom hem mötte W mig vid bilen och påvägen hem berättade hon det för mig. Hon sa att fröknarna berättat det och att många barn grät. Hon sa att hon inte ville att hon skulle vara död, för hon var snäll. De hade fått en vit ängel, ett foto, en vit blomma och ett ljus att tända. Hon trodde åxå att hon gick bort för att hon tydligen sagt någon gång att hon fick ont i huvudet för att barnen hade så hög volym. Lilla gumman!! När vi kom hem ritade hon teckningar... hon frågade hur man ritar en ängel. Jag visade, sen gjorde hon några stycken. Efter en stund började hon prata om annat. Usch, känns så jobbigt att hon tar på sig det... Googlade lite på hur man ska prata med barn om det och hur barn kan reagera. Just självförebråelse var typiskt. Gäller att vara vaksam nu. Lilla prinsessan!!


Nej, nu ska jag se på Ullared. Sen blir det tidigt i säng. Ska försöka sova bort förkylningen. Går det tror ni?


Ha en fortsatt bra kväll, en god natt. Och du - dröm sött!

 
 
Lott@

Lott@

5 oktober 2010 03:27

Du kan sluta hålla tummarna för mig nu =)

http://www.lottaskrypin.se

Annci Hultström

5 oktober 2010 09:31

GRATTIS igen!! superkul!!

Jag gick in och skrev på din sida åxå, men vet inte om det kom fram... för så fort jag går in för att kolla det så hänger sig sidan.

Önskar en bra dag!!

 
Marie-Louise

Marie-Louise

5 oktober 2010 11:09

Fy vad hemskt. Men fröknarna på dagis måste ta tag i sånt prat på en gång tycker jag. Barnen måste förstå att det inte alls är deras fel. Visst hon kanske fick ont i huvudet pga, högt blodtryck och stress när barnen for runt, men det ska inte barnen behöva dras med nu. Vad bra att du letar information, så kan du hjälpa W iaf. De andra barnen hoppas man ju har lika bra och kloka föräldrar som W har. /Kram

http://madredetres.blogg.se

Annci Hultström

5 oktober 2010 11:49

Tack goa du!

Försöker vara klok, men ibland blir det lite fel (som du kunde läsa i morgonens inlägg - om att "förbjuda" henne att sova i vår säng).

Kram i retur!

 
Ingen bild

LH

5 oktober 2010 13:45

hoppas att personalen tar ett rejält grepp och verkligen följer upp detta med barnen. Det är ju otroligt traumatiskt för barnen också och svårt att förstå för dem att det inte alls är deras fel. Är nog bra att prata och rita mycket precis som ni gör. Kram!

Annci Hultström

5 oktober 2010 13:53

Ja, de har ju inte visat sin mest pedagogiska sida innan... men nu verkar de tack och lov ha koll.

De har ett bord med en vit duk, ett foto på henne, en vit orkidée, en vit ängel och ett vitt tänt ljus.

Och de pratar om det där med + att barnen ska få rita teckningar som ska skickas iväg sen till hennes familj. Så det känns bra ändå. Trots allt.

Tack för kramen - den värmer!

 
Ingen bild

BUdda

5 oktober 2010 22:39

Du skriver så mycket så jag kan inte hänga med eller kommentera allt.Men litet.

Döden är livet. Min lilla J miste sin mormor i somras. Vi pratar mycket och jag försöker vara extra uppmärksam på allt.

Bilder vill vi gärna se.

Jag är ´trött på´ eller nsarare irriterad på Rosa bandet, blir illa berörd. Jag skall ju snart opereras............

Ha det gott.Hoppas jackan passar och att W är okej-trots allt.

Ps. Såg du Biggest looser i dag? Underbart.
Sedan i går har jag bilden på näthinnan, av han som vann. Jösses, 109 kilo.Underbart Ds.

Annci Hultström

6 oktober 2010 09:00

Jag förstår att du inte hinner kommentera allt. Det är ok ändå :-)

Jag så BL. LOVELY!!! Och jag såg slutet av gårdagens program åxå. Även det LOVELY. Killen som gjorde en Ironman hade ju tidernas bästa inställning. Älskade att höra honom prata.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards