Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

Loveley söndag + en MASSA bilder!

Av Annci Hultström - 3 oktober 2010 19:48

Dagen började med en puss på kinden av lilla prinsessan. Efter det serverades det frukost som hon gjort i ordning. Alldeles själv. Jag fick en knäckemacka (precis vad jag brukar äta) och H en mjuk. Dessvärre kunde inte H äta sin då han åkt på magsjuka av något slag, så han roade sig med att kräkas medans vi åt.


Efter det bar det av till Stinsen för nagelfix. W stannade hemma, hon hade dött av leda där på nagelhaket. När jag var klar kollade jag runt lite snabbt i affärer och åkte sen hem. Lämpade av mina saker, bytte skor, tog med mig W och åkte ut i svampskogen. Vi hittade några gula kantareller. Inte så många. Hittade alla inom loppet av 10 minuter. Sen var det tomt... Men det blev i alla fall 600 gram efter att de rensats och förvällts. Så till några måltider får vi njuta i alla fall. Tänkte ge mig ut nästa helg åxå.


Förra året plockade vi så SJUKT mycket när vi var upp i Annsjön. Det var ganska precis 1 år sedan och jag har inte återhämtat mig efter den kantarellrensningen än. Fy f*n var tråkigt det var. Höll på i 2 HELA dagar. Så mängden jag fick idag var med hanterbar. Se här... så såg det ut för ett år sen:

    


När vi kom hem började vi rensa och laga mat samtidigt. Det blev lövbiff fylld med kantarellost och stekta kantareller. Till det ugnsstekt potatis, smörsvängda sockerärtor och kantarellsås. Behöver jag säga att det var gott?!??!!?!?


Nu ska jag packa kantarellerna i påsar och därefter dunka ner mig i soffan. På behörigt avstånd från min kära kräk-make.


Önskar er en skön fortsättning på kvällen. Har Du inget att göra kan du ju alltid kolla in de sista bilderna från vår resa. Temat idag är: Resterande!


Kittlad av sin far:

 


Studsmattehoppning på hög nivå:

   


Mor & dotter i Makarska

 


Här satt jag i godan ro och sjöng (ser ni mega-stereon i förgrunden?), när maken stod å fotade mig utan min vetskap:

 


Men så kände jag mig iakttagen och insåg att jag var objektet...


...och var då tvungen att fyra av några poser:

 


Då kom fröken sötnos och ville vara med åxå:

  


Här var vi på båtutflykten... matade söta katter med bröd och stötte på en miniödla:     

     


Och här kommer veckans höjdpunkt... katten som vågade sig fram för lite gos. Det var en av 4 ungar. Så go var den:

  


En dag var vi ut och snorklade åxå. Det var precis som ett akvarium. Såg dessa fiskar och vrak:

  

(Ok då... det är fotat i ett akvarium... men jag lovar, det hade kunnat varit på riktigt ;-))


På bilden - finn ett fel (såvida man inte är ett stycke exhibitionist):


Till sist - en salig blandning:

                        


Här tycker jag f.ö att jag blev väldigt bra... känner mig riktigt fin. Skön känsla... att vara nöjd med ett foto har inte hört min vardag till:


Nu - Adjö för i afton! Sov gott när det väl är dags. Och dröm sött åxå för all del!

 
 
Ingen bild

Totte

4 oktober 2010 08:54

Vilka fina foton! Mycket vackra och söta motiv :-)

Annci Hultström

4 oktober 2010 10:19

Tack snälla du! :-)

 
Ingen bild

Budda

4 oktober 2010 18:30

Vad vacker din prinsessa är på fotot!

Annci Hultström

4 oktober 2010 18:39

Tack snälla, det tycker jag med. Partisk? Jag? Nä, inte alls ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards