Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under september 2010

Av Annci Hultström - 17 september 2010 12:30

Vad tyckte jag om yoga nu då? Ja, vi kan säga så här... jag kommer att gå dit igen, men mest för att jag vet att det är bra för kroppen. Inte för att det var kul. För jag är mer för upptemposport. Gillar att svettas och bli "piskad". Det ger mer och jag blir så grymt taggad av det. Men som sagt, jag behöver strechas ut, så jag kommer gå dit igen. Sen kan det ju vara så åxå att jag uppskattar det mer och mer för varje gång... när jag väl kommit in i det och faktiskt kan sluta tänka på praktiska saker när jag ligger där.


Var har vi gjort idag då? Ja, inte så mycket... eller, jo... vi har nog hunnit en del när jag tänker efter.


Började med att ringa sjukvårdsupplysningen. De tyckte vi skulle kolla W igen, för W´s hals ser lika illa ut än. Så vi åkte ner. Det var inga streptokocker nu heller, men han sa att det finns andra baciller som kan sätta sig. Så det blev penicillin ändå. Dock skulle vi vänta ett par dagar med att ge henne det... istället skulle hon skölja med munskölj och se om det hjälper. Om inte, så kör vi igång.


Efter har vi tvättat en maskin till, garnerat smörgåstårta, lämnat den på H´s jobb, ätit lunch och nu ser W på TV. Själv ska jag börja packa nu tänkte jag. Ska gå och träna kl. 17:30. Ett skivstångspass. Efter det blir det hem för att äta tacos och fredagsmysa.


I morgon ska vi rösta och sedan åka härifrån vid 14-tiden. Bilen ställer vi på Arlanda den här gången. Behöver den ju direkt när vi kommer hem (ska på kalas i Uppsala), så vi kan inte ställa den i Täby som vi tänkte från början. Men det går lika bra, mindre "bök".


Nej, nu ska jag sätta fart här. Men vi hörs igen. Senare.

Av Annci Hultström - 16 september 2010 19:10

Tydligen hur fort som helst. Framförallt när det gäller att fylla upp dagen för att göra den lilla nöjd. För även om hon är sjuk är hon pigg. Så har hon alltid varit (förutom höstblåsorna). Så idag har vi kollat film, spelat spel, pysslat kort, hängt tvätt, vikt tvätt, ringt ett par samtal, lagat lunch och middag.


Och nu ska jag snart gå och träna. Yoga blir det. Spännande! Återkommer med rapport lite senare.

Av Annci Hultström - 16 september 2010 08:25

... har jag INTE gjort. Nähädå... 3 natten med underbar prinsessömn. Har verkligen sovit så gott. Lovely!


Så vad händer idag? Jo, det vårdas barn. Blir väl till att färdigställa slottet och se en film. Men jag måste åxå börja tänka på vad som ska packas, kanske kasta in en maskin tvätt. Det är verkligen vi... att packa i absolut sista stund, har alltid gjort det. Tänka på vad som ska packas kan jag göra, men jag ser inte vitsen med att packa en vecka innan. Då har man ju glömt vad man lagt i.


Ikväll ska jag träna åxå. Väljer mellan Core kl. 18 eller Yoga kl. 20. Vad tycker ni? Jag behöver verkligen stärka ryggen, så core vore bra. Men jag är samtidigt rätt stel och skulle behöva yogan... men den skrämmer mig lite. Har provat en gång, men då kände jag mig som en gravid flodhäst som försökte. Usch, det var inte kul. Men det var ju inte nu, i den nya kroppen. Det var förr. Då. Så kanske är det lättare nu?!


Nej, nu måste jag utfodra oss här. Men vi hörs igen. Senare.

Av Annci Hultström - 15 september 2010 21:19

... fullt upp hela dagen så jag har inte hunnit skriva förrän nu.


Hade ju upplärning idag med. Sista dagen. Det har gått kanon, så jag kände att jag kunde lämna över med gott samvete.


Lämna över ja... jag blir hemma i morgon och på fredag med W. Hon har fortfarande lite feber och halsen är riktigt ful. Så ser det inget bättre ut i morgon så blir det nog läkaren igen. För det ser ut precis som sist... Ja, det visar sig i morgon.


När jag kom hem började jag röja upp i bombnedslaget. Hur kan två personer stöka ner så mycket på två dagar? Kanske blir det så när man försöker vara byggmästare. De har byggt prinsesslott i kartong nämligen. Det är inte helt klart, så det blir väl mitt uppdrag de kommande dagarna.


Efter det fixade jag middag och sedan kom Totte-Stors pappa och hämtade barnvagnen. Skickade med en barnstol, resesäng, två små stegpallar åxå.


Sen åkte H för att handla (jag har lovat att göra en smörgårstårta till honom att bjuda på på jobbet på fredag, så den måste fyllas idag) och jag nattade W.


När det var klart körde jag ett pass på 20 minuter på crossen och nu ska jag sätta igång med tårtan. Sen blir det duschen och slutligen bingen.


Oj, oj... fullt upp som sagt.


I morgon blir det ett pass på Friskis. Även på fredag och lördagmorgon. Då har jag tränat 5 ggr... men en till gång ska ju till denna vecka, så det får väl bli en prommis eller simtur på söndag. I solen!


Nej, nu ska jag sätta fart här. Men vi hörs igen. I morgon.


Önskar redan nu en god natt. Men bara fina drömmar!

Av Annci Hultström - 14 september 2010 22:30

H var med W till läkaren ikväll. Det var virus. Så nu blir det thé, alvedon & c-vitamin + en massa film & vila. För frisk ska hon bli innan lördag. Så är det bara!


Vid 21-tiden var jag hemma från föreläsningen. Sååååå bra var det. Och eftertänksamt. Han gjorde verkligen skäl för sin titel. Grymt bra. Peppande. Givande. Sen var han rolig åxå. En stor bonus på det hela.


Fick mig att tänka till... kommer ändra några tankesätt. Men inser åxå att jag har ändrat en massa redan. I takt med viktnedgången. Men som sagt, det finns en del kvar att ändra.


Insåg åxå att det är många andra som skulle behöva gå och lyssna på en motivationscoach. Men de vet inte om det själva. Än.


Här är det kort klipp från en annan föreläsning han gjort... men det han pratar om är detsamma som han pratade om idag:


Nu ska jag leta mig mot bingen. Är trött och man vet aldrig hur natten blir med en sjuk sötnos. Ska f.ö jobba i morgon, men vabba resten av veckan.


Önskar er alla en god natt. Sov gott och dröm sött. Och Du, vakna med ett leende, det kan förändra en hel värld!

Av Annci Hultström - 14 september 2010 17:44

...heter motivationsjeppen jag ska lyssna på nu. Sägs vara grym. Återkommer med mitt betyg om ett par timmar. Jag är fö åxå grym...hittade hit kommunalt ;-).

Av Annci Hultström - 14 september 2010 10:39

God morgon... eller middag är det kanske nu?!


Har upplärning idag med, men just nu har jag satt henne i annat arbete - så jag kikar in snabbt till er.


Jag har sovit såååå gott i natt. Vaknade HELT utvilad. Supernice!


Wilma hade ingen feber i morse, men H är hemma med henne ändå. För halsen är vitprickig på svullna mandlar. Så vi vet inte riktigt vad det blir av det. Så det var lika bra så kände vi.



Dagens vikt då... Ja, vågen visade 81,1 vilket ger en nedgång på 0,6 under den gångna veckan. Totalt har jag nu tappat 42 kg. 42 kg !!!!!! Sjukt surreal, but nice!


Nu ska jag ta hand om min lärling igen. Men vi hörs igen. Ha en toppendag tills dess.

Av Annci Hultström - 13 september 2010 21:11

Nu är jag hemma sedan 50 minuter. WOW - det var så kul idag med. Nästan roligare tror jag, för nu hängde jag med mer. Kommer definitivt gå varje gång!!!


Har ju laddat för Ki-box i morgon. Men... (everything before but is bullshit)... jag hade glömt bort att jag ska på ett seminarium i morgon. Det är på Adecco-kontoret. En motivationscoach ska prata. Han har gjort det förr och det sägs att han är awesome. Ska bli kul!! Men träningen - den missar jag ju då. Hmmm... får hitta något pass på onsdag istället.


Appropå det... den gångna veckan blev det "bara" 4 träningspass... så den här måste det bli 6 för att väga upp. Hur ska jag få till det??? Packar definitivt ner träningskläder till Kroatien... springa längs med havet kan nog vara helt ok. Tror du inte?!   


Nej, nu ska jag göra ett ryck i köket. Sen duscha och lägga mig. Lika bra att lägga sig i tid - man vet aldrig hur natten blir med tanke på den halsontade tösen som sover en trappa upp.


Snälla, håll en tumme eller två för att:

1) Det går över illa kvickt.

2) Att det bryter ut i morgon, vi åker till läkaren, streptokockprovet är positivt, hon får penicillin och blir bra till lördag.

3) Att det INTE är virus som måste läka ut av sig själv.


Önskar er alla en god natt. Sov gott och dröm sött!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards