Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Bilder - igen!

Av Annci Hultström - 29 september 2010 14:27

Ja, då kör vi några bilder igen.


Dagens tema blir: Detaljbilder/vyer.


Först, en vackert inbäddad kyrka:

 


Åsså en fetingbåt som låg i hamn i Marska:

 


Ytterligare en, den största "privata" segelbåten jag skådat live:   

  


Åsså ett monument tillägnat turisterna:

   


En liten by vi stannad i på vår båttur:

 


En Wilma-favorit, glasshjärta med rosa glass. Kunde det bli bättre?:

 


Underliga bär, som vi inte vågade ta i. Mogna och omogna:

  


Mer grödor & växtlighet. Först blåa & gröna druvor + en oliv. Wilma häpnade över att de var på riktigt:

  


Och granatäpple + Bougavillan vid frukostbordet:

 


Aningen udda (och dött?) träd + en märkligt växande tall. Kolla rötterna:

 


Slutligen en vacker blå klängerväxtblomma:


Nu lämnar jag växtligheten och ger er några stilstudier:

      


Sommarfina väska som jag köpte för hela 60kr:


Ingången till en restaurang, så fint. Kolla hjärtat i gallret. Mmmmm...


Ingången till en kyrka bakom vårt hotell. Mycket vackert. Såg ett bröllop á la "Mama Mia" framför mig:


Och så här pampigt begravs man i Kroatien. Först trappan upp till kyrkogården. Sen en bild på en grav, med dess bakgrund:

  


Den här mannen dammsugade gatorna. Det såg aningen kul ut:


En "utan-på-hängande"-trappa ner från strandpromenaden till stranden:


Och till sist... skulle precis ta på mig skorna när H upplyste mig om att jag hade grus mellan tårna   :


Så, det var några till. Men håll ut, i morgon kommer det fler bilder.


Nu ska jag göra ett par knop här. Eller förresten, kanske ska låta bli det. Får ju upplärning i morgon, kan vara bra att kunna visa henne då. Ja, så får det bli. Jag avvaktar.


Ha en bra eftermiddag, vi hörs senare!                  

 
 
Ingen bild

Lola

29 september 2010 16:14

Hej!
Härliga bilder. Ser ut att vara ett fint ställe, även om hotellet lämnade övrigt att önska.

Må så gott!
Kram
Lola

Annci Hultström

29 september 2010 16:20

Det var verkligen vackert!!

Tack förresten för att du kom fram. Det uppskattade jag mycket!

Kram / Annci

 
Marie-Louise

Marie-Louise

29 september 2010 23:25

Vilka härliga bilder :)
Engelska texter har alltid vart min mardröm, men nu märker jag att det går ändå ganska bra att läsa dom :)

http://madredetres.blogg.se

Annci Hultström

30 september 2010 06:34

Det är ju så - man klagar mer än man tror. Det är bara hjärnaspöken som ställer till det :-).

Ha en bra dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards