Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 27 september 2010

Av Annci Hultström - 27 september 2010 22:56

... får vänta tills i morgon. Jag har suttit och laddat över och laddat upp de jag vill visa i timmar. Och nu orkar jag bara inte publicera de... måste sova. Men i morgon - då kommer dom. Jag lovar.


Nu väntar bingen. Så jag önskar er alla en riktigt god natt. Dröm sött!!

Av Annci Hultström - 27 september 2010 16:30

Just nu känns det inte så... hur fort kan en människa glömma?! Eller glömt har jag ju såklart inte, men vardagen kom påfallande fort. Känner mig less. Å trött. Kan det ha med förkylningen att göra? Det har gått ok idag ändå. Men går det för lång stund mellan samtalen hinner rösten gå in i viloläge och låter lätt märklig när det är dags att svara. Dock är jag trött. Så det blir en slökväll på soffan. F*n - nu missar jag ju zumban idag med. Prutt. Vill gå. Vill bli frisk.


Hej förresten!


Hoppas allt är bra med er och att er nya vecka börjat bra. Jag har inte kommit till skott med att skriva förrän nu. Har inte känt inspirationen. Har åxå med förkylningen att göra tror jag.


Tänkte jag skulle skriva några rader om resan och resmålet.


Vädret:

5 dagar med 27-30 grader och klarblå himmel. 1 dag med lite halvmulet, men mest sol. Och en dag, hemresedagen, ösregnade det hela dagen.


Bad:

Badade en dag, för att jag inte ville åka hem och inte ha gjort det. Men det var KALLT. Träffade ett par som hade termometer med sig och det låg mellan 19-21 grader. Inte mer. Brrr...


Stränder:

Klappersten överallt. Hittade en liten fläck sand som W kunde gräva i. Det gjorde henne glad. Hon gillade inte stenarna lika mycket som jag. Iofs blev det en sport för henne att hitta fina, roliga, håliga, släta stenar (nästan risk för övervikt på planet hem om jag inte styrt upp samlandet lite).


Maten:

Otroligt god mat. Var inte missnöjd en enda gång. Och OJ vilka G I G A N T I S K A portioner. Jag överdriver inte, men vi hade oftast kunnat dela en portion på oss tre om vi velat. Alltså, det var säkert 300 gram kött + pommes å grönsaker. Men som sagt, underbart gott. Åt både pizza, sallad, pasta, kött, kyckling, scampi, fisk. Mmmmm...


Dryck:

Drack en öl. God! Inte så mycket kolsyra, så det funkade klockrent. Vinet var även det underbart gott.


Prisläge:

Ja, vi kom hem med 1500:- igen. Växlade in 7000:- svenska (blev 5300 HRK/kuna). Vi trodde inte det skulle räcka. Men som sagt, det blev över t.o.m En stor öl kostade mellan 13-25 kronor. Ett glas vin kostade c:a 13-18 kr. En liten pizza c:a 38 kr. Bussen till stan 25 kr. Taxi tillbaks 150 kr. En köttbit med tillbehör c:a 120 kr. Badskor (som var ett måste) c:a 38 kr.


Resmålet:

Allt var helt ok. Men inte mer. Det var en otroligt vacker by. Men återvända till resmålet gör vi inte. Det var föööör litet. Man blev rätt less på samma gata (en enda) under en vecka. Och framförallt åker vi inte dit igen med barn. Passar bättre utan med tanke på alla mysiga barer och caféer man ville sitta å softa på. Men softa med en 4-åring går bara inte. Inte vår 4-åring i alla fall  


Det bästa med hela byn var strandpromenaden. Den var flera km lång och sammankopplade några småorter. Så fint, lugnt ocho bilfritt. Lovely!

Var till en grannstad en dag, Makarska (vi bodde i Podgora). Dit kan jag tänka mig att åka igen, men även då utan barn tror jag. Fanns förvisso mer att göra för barn, men inte tillräckligt för att kunna roa en hel semester.


En lekplats fanns för de mindre barnen + några trampoliner (inom nät faktiskt). Uppskattat.


Hotellet:

Ja, det var ett skämt. Vi reste minst 30 år tillbaks i tiden. I Ryssland. Aldrig bott sämre. Inte ens i London. Det stod i katalogen att det var slitet. Men slitet var en underdrift. Nu är vi ju inte dom som bryr oss om sånt, man är ju inte där så mycket... men (nu var vi där igen... everything before but is bullshit) i det här rummet blev gränsen näääästan nådd. Bodde iofs kvar, men bestämde oss snabbt för att aldrig återvända. För som sagt, slitet är ok... men här var det både slitet och lite halväckligt vilket inte känns lika ok. Som heltäckningsmattan - blä. Inte heller filtarna som var tänkta som täcke var något jag sov under. Inte ens under pistolhot. Men som sagt, vi bodde kvar. Men däremot fick inte Apollo de bästa betygen i sin enkät jag fick att besvara idag.


Det som var bra var läget. Det låg mitt på den fina strandpromenaden med havsutsikt till frukost. Men det var åxå det enda.


Ja, det var några rader. Hojta till om ni undrar något mer som jag ev. har missat.


Nu är det snart dags att gå hem. Då blir det dagishämtning och sedan riskokning. Blev thai-mat igår, men riset var aaaaaaaaaaningen överkokt skulle man kunna säga. I mitten av varje risburk var det som en kräm. Det förstörde hela upplevelsen... så idag blir det egenkokt istället.


Efter det blir SOFFAN. Möjligen, kanske, eventuellt packar jag upp lite. Men det kan åxå vänta. För vet ni, det ligger kvar... Möjligen, kanske, eventuellt får ni lite bilder åxå senare.


Hörs senare, må bäst tills dess!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards