Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 14 september 2010

Diagnos + betyg

Av Annci Hultström - 14 september 2010 22:30

H var med W till läkaren ikväll. Det var virus. Så nu blir det thé, alvedon & c-vitamin + en massa film & vila. För frisk ska hon bli innan lördag. Så är det bara!


Vid 21-tiden var jag hemma från föreläsningen. Sååååå bra var det. Och eftertänksamt. Han gjorde verkligen skäl för sin titel. Grymt bra. Peppande. Givande. Sen var han rolig åxå. En stor bonus på det hela.


Fick mig att tänka till... kommer ändra några tankesätt. Men inser åxå att jag har ändrat en massa redan. I takt med viktnedgången. Men som sagt, det finns en del kvar att ändra.


Insåg åxå att det är många andra som skulle behöva gå och lyssna på en motivationscoach. Men de vet inte om det själva. Än.


Här är det kort klipp från en annan föreläsning han gjort... men det han pratar om är detsamma som han pratade om idag:


Nu ska jag leta mig mot bingen. Är trött och man vet aldrig hur natten blir med en sjuk sötnos. Ska f.ö jobba i morgon, men vabba resten av veckan.


Önskar er alla en god natt. Sov gott och dröm sött. Och Du, vakna med ett leende, det kan förändra en hel värld!

 
 
Ingen bild

Marre

15 september 2010 16:45

Kan du dela med dig av något tankesätt som du vill ändra på? Kram

Annci Hultström

15 september 2010 20:16

En sak var t.ex att en persons sätt att se på sig själv och sin livssituation grundas redan när de är barn.

Så får man sagt till sig från barnsben att man är korkad, då blir man det. Så det jag kände var att jag måste peppa Wilma mer än vad jag gör... Inte för att jag rackar ner på henne idag, men ännu mer pepp skadar henne inte. Framför allt får jag inte glömma bort peppet när jag själv är trött...

Kram!!

 
Budda

Budda

15 september 2010 18:39

Snart är det min favorit Jillian på tv. Tänker på dig då. :)

Hoppas hjärtebarnet kryar på sig. Vad mysigt med RESA! :)

Bra med en uppfriskande föreläsning också. Jag känner inte igen hans namn.

Tankar fårn BUDDA

http://www.budda.bloggplatsen.se

Annci Hultström

15 september 2010 19:27

Tittar jag med och tankarna går till dig!!

Ja, hon är piggare idag... men halsen är inte snygg. Ser det inget bättre ut i morgon så blir det nog en tur till doktorn igen.

Jag hade inte heller hört om honom. Men bra var han. Passa på att gå om du någon gång får chansen.

Ha en fortsatt bra kväll!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards