Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Test: +40 kg

Av Annci Hultström - 12 september 2010 10:36

God morgon!


Hoppas ni sovit gott. Det har jag. Somnade helt ovaggad igår vid 01-tiden och sov till 9 i morse. Skönt!


Glömde skriva i inlägget inatt att jag igår testade mig själv. Jag har ju snart gått ner 42 kg och jag ville testa hur det var. Då. Så jag tog Lukas (20 kg) på ryggen, Wilma (17 kg) i famnen + 2 flaskor 1,5 liters läsk (3 kg) i varsin hand och gick upp för trappan igår. FY FAN vad det sög. Riktigt jobbigt. Gjorde ont i benen och jag blev svettig. Och snacka om uppvaknande... vad har jag gjort mot mig själv?! Den tiden är SÅÅÅÅ över!!! Ja, det visste jag ju iofs redan innan. Men det var ändå ett uppvaknande. En påminnelse om den tid som varit och som sagt - ALDRIG kommer igen.


Nu ska jag plocka lite här och sedan förbereda lunchen. Får gäster kl. 13.


Ha en underbar söndag, vi hörs ikväll.

 
 
Marie-Louise

Marie-Louise

13 september 2010 08:15

Vilket bra test. 40 kg är ju jätte mycket, vad duktig du är som har gått ner så mycket. Vad är det som krävs för att man ska få en sådan där operation? Är det ett visst BMI? Just nu är jag så less på min kropp och vikt att jag vill dra något gammalt över mig och ligga där tills jag har gått ner mina kilon :( /Kram

http://madredetres.blogg.se

Annci Hultström

13 september 2010 18:49

Ja, 40 kg är verkligen mycket. Så jag är stolt över mig själv.

Kriterierna för att få göra en op skiljer sig från sjukhus till sjukhus. Men de flesta har regler kring ett BMI på minst 35 MED följdsjukdomar. Annars ett BMI på över 40. Men du har ju en del bekymmer som kanske skulle underlättas med en lättare kropp. Så kolla upp det. På min fösta sida finns det ett par länkar till sidor med mer info.

Jag kan f.ö VARMT rekommendera S:t Görans sjukhus. Underbar vård!! Och de är ensamma i Sverige om att "sy" med två sömmar, vilket minskar risken för läkage betydligt.

Fråga om du vill veta något mer.

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards