Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Mätt, så mätt

Av Annci Hultström - 12 september 2010 00:29

God afton... natt... ja, eller nåt!


Har inte hunnit skriva till er på hela dagen. Och nu när jag tar tag i det är går ögonen i kors. Av både trötthet och vin.


Vaknade vid 8 i morse, men småslumrade till 9:30. Då blev det frukost och sedan gick vi upp till stora tvättstugan och tvättade 5 maskiner. Sen iväg å handlade lite för att därefter åka hem och förbereda kvällens middag.


Mitt i det kom John, hans pappa med fru förbi. Kul att se dom! De hade ju varit i Turkiet. Där hade de köpt Hello Kitty-kläder till W. En munkjacka, ett par shorts + ett linne. Allt i rosa/vitt. Så fint. W blev överlycklig. Hon kommer vara finast på gympan på tisdag :-). W följde f.ö med dom hem å lekte i några timmar, så vi fick ordna här på ett effektivt sätt. Dukade bordet fint med röda löv, rönnbär, kastanjer, nypon, ljus... Fint som snus ;-). Kl 15:30 kom hon hem igen och vi gjorde oss klara allihopa.


Sedan kl. 16 kom gästerna, familjen Höjer (ni vet, brudparet jag skrev om förra veckan). Vi har haft en kanontrevlig eftermiddag/kväll. Ätit gott å pratat massor. Gör vi snart om. TACK, TACK goa fina för att ni kom och förgyllde vår dag   !!! Och TACK för den ljuvliga fotoramen som W fick (den ska ni andra få se när jag satt kort i den). Ser den redan på väggen!


Detta har vi f.ö tryckt i oss...

Förrätt: Toast med kräftröra å avocado

Varmrätt: Köttfärslimpa fylld med mozarella, bacon och ruccola (GOTT)

Dessert: Bakade en äppelkaka, men den förmodade vaniljsåsen visade sig vara ett paket med chokladpudding - så det blev en Vienetta.


Sen blev det ostbricka och godis. Phu...


Nu sitter jag här och kollar - som jag sa, i kors. Så jag ska nog avvika till förmån för bingen. Men vi hörs i morgon igen.


Så jag önskar er helt enkelt en god natt, med fiiina drömmar!

 
 
Ingen bild

Budda

12 september 2010 08:32

WOW vilken fest!!!! :)

Nu blir det en morgonpromenad.Han en skön söndag.

Föresten vem spelar i remember me? Kevin Costner?

Annci Hultström

12 september 2010 10:34

Ja, jag är mätt idag med :-)

Här är en länk till Remeber me: http://www.imdb.com/title/tt1403981/

Skönt med morgonpromenad. Det hinner jag nog inte med idag. Men en prommis ikväll (eller kanske ett träningspass till å med) hoppas jag på. Det beror på när lunchgästerna åker.

Ha en underbar söndag!

 
Ingen bild

Budda

12 september 2010 08:35

Ps. En film du rekommenderad beställde jag och förskottsbetalade hos Ginza, men den har inte kommit än då den var slutsåld. Det är nog 4 v sedan. Tack för påminnelse. DET var nog kevin-filmen. Måste höra vart den är!

Skall du se Ensam mamma söker? Jag har sett de andra säsongerna. Får se... :)Ska du fortsätta följa Svenska biggest looser? Jag får se i morgon. :)

Tankar från mig.

Annci Hultström

12 september 2010 10:36

Jag vet inte om jag ska se något av programmen faktiskt. Visste inte ens att mammorna börjar idag...

Biggest loser Sverige ska jag inte se i alla fall. Retar bara upp mig... håller mig istället till orginalet.

Må gott å njut din söndag!

 
Ingen bild

LH

12 september 2010 11:13

Hej på er! Tack för igår, det var jättetrevligt och gott! Är nog liite trött idag jag med :) men barnen sov till 09.00 Skönt! Nu är det full fart! Vi hörs! Kram!

Annci Hultström

12 september 2010 15:38

Skönt med lite sovmorgon! W vaknade vid 7, men H övertalade henne att sova lite till. Det gjorde hon. Till kl. 8. Men mig väckte de inte, tack å lov :-).

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards