Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Dagens vikt + Ny bloggfunktion

Av Annci Hultström - 7 september 2010 09:00

God morgon världen!


Hoppas ni har sovit lika gott som jag. I sånt fall skulle det inte säga så lite gott. För oj, var gott jag har sovit i natt   !! Vaknade pigg som en lärka. Eller nej.. inte först. För klockan ville inte stänga av sig (hakade upp sig verkade det som) och finns det något mer irriterande än att lyssna på en väckarklocka när man redan är vaken?! Nåväl... när jag svurit och fått tyst på fanstyget - då var jag pigg som en lärka. Studsade ur sängen, mot en ny dag.


Nämen... det där lät nästan som något som Anna Book skulle kunna ha skrivit. Om ni inte läst hennes blogg någon gång, så gör det... bara en gång. Det räcker. Jag lovar. Jag fastnade dock i den när jag jobbade på mitt förra hak, för då gällde det att hitta något att göra som gjorde så man höll huvudet över ytan - så tråkigt var det. Men hur som... Har väl aldrig varit med om en person som lever i en så total-romantisk värld. ALLT är bra (utom dom som har åsikter om henne då såklart). Hennes man är fantastisk, Guds gåva till mänskligheten. Samma med hennes barn... begåvade, vackra, väluppfostrade. Och frukosten är dagens viktigaste mål. Den äter de alltid ihop (och gör de inte det, gör det ont i hennes hjärta) med blommigt porslin och vackert dukat med blommor, ljus och servetter. Detta innan hon bäddar allas sängar och pussar de adjö för dagen. Huuuu... sätt att försköna allt.


Nä, nu tappade jag tråden. Tebax till morgonen...


Jag studsade alltså ut sängen och gick på toa. Sen vände jag snabbt tillbaks till sovrummet och ställde mig på  (vågen).


Dagens vikt: 81,7 kg

Resultat: - 1,6 kg 

Total nedgång: -41,4 kg


Fatta hur mycket det är... 41 liter mjölk. Eller lite mer än två stycken 50 liters jordsäckar. Eller 2,5 Wilma. Eller 4 däck (utan fälg). Eller 27 flaskor med 1,5 liters läsk.


Nästa gång vi får besök av någon av vännernas barn (de lite större, inte de magraste) så ska jag ta W och den ungen i famnen och gå upp för trappan. Måste få känna på hur det var. För hur i hela friden kunde jag låta det gå så långt?!?!??! Jag är så förbannat glad, ödmjuk och tacksam för att jag fick chansen till det här. Jag är åxå väldigt stolt över mig själv som vågade ta steget!


Jag kommer hylla min läkare till skyarna och ge honom en fin present på 1-årskontrollen. Men det måste vara en present han kan dela med de andra i laget. Naturligtvis får det inte vara något man kan äta - skulle kännas märkligt. Något jag gjort kanske... en tavla med TACK på olika språk? Kom gärna med förslag.


Ikväll ska jag f.ö träna igen. Ki-Box. Ska vara något liknande kickboxning med handskar och mits. Provade det på sjukhuset och rackarns så kul det var. Och jobbigt. Sjuk jobbigt. Jag hoppas jag får plats bara... det är begränsat till 40 pers (de kan väl gärna inte köpa in 200 uppsättningar av handskar/mits). Men jag ska vara där redan före 19 tänkte jag så jag verkligen får plats. Håll en tumme för mig!


Nu lämnar vi det och går över till den andra delen av rubriken, "Ny bloggfunktion". De har ju lagt in så man kan ha en ruta på första sidan för frågor. Nu hamnar ju många frågor i kommentarerna och ni som ställt de kan ju ha svårt att hitta tillbaks för att få ert svar. Så jag tänkte att jag lägger till den funktionen och har ni frågor så skriver ni dom där. Då finns det en länk under rutan att klicka på för att komma till frågor/svar. Låter det bra?!


Ha nu en riktigt bra onsdag, vi hörs som vanligt. Senare.

 
 
Marie-Louise

Marie-Louise

7 september 2010 13:52

Ja du Anna Book är väl ett kapitel för sig. Allt är så rosenskimrande och bra och om något är fel så är det alltid någon annans fel, inte hennes. Alla motgångar skylls på andra hon gör aldrig fel och inte hennes familj heller. Blä det är så jag vill kräkas, men tyvärr kan jag inte riktigt låta bli att sluta läsa om henne :( jag är ju så förbannat nyfiken ;) Kram

http://madredetres.blogg.se

Annci Hultström

7 september 2010 14:19

Ha, ha... ja, nyfikna - det är väl det vi människor är av naturen :-).

 
Ingen bild

Budda

7 september 2010 18:52

Jag vågar inte kommentera Anna eller hennes barn...*rysa* Löshår och skalfasader.

Men i alla fall.
Sa du 41 kilo? 41 kilo???????*svimma*

Menar...grattis! :)

Tankar från mig.

Annci Hultström

7 september 2010 21:37

*ler och håller med*

Ja... jag sa visst det. Närmare bestämt 41,4. Eller efter kvällens Ki-Box pass är det nog 45. Oh my - vad slut jag är i armarna... orkar knappt skriva. De darrar...

Tack fina!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards