Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 6 september 2010

Av Annci Hultström - 6 september 2010 21:07

Ja, så är det. Jag är head over heels in L O V E   i...


 Z U M B A !!!!


Oh, my... så vansinnigt sjukt roligt det var. Tjejerna som höll i det hade kunnat få döda att dansa, vilka energiknippen. Medryckande musik och såååååå kul! Visst, lite väderkvarnsvarning var det väl allt emellanåt. Men blev det för svårt koncentrerade jag mig på fötter och kropp och lade armar åt sidan... eller rättare sagt, rörde dom på mitt sätt.


Ja, nästa måndag är det jag som står där och bankar på. Ska bara gå igen!!!


När jag kom hem kollade jag på sista 20 minuterna av svenska Biggest loser och det var inget att ha. Alls. Blir ju gärna dåligt när de har ett koncept att härma. Så det kommer jag inte se igen. Håller mig till den amerikanska varianten. Nu ser jag på Danska Hollywoodfruar, men ska snart duscha och sen lägga mig. Är trött och det måste avhjälpas.


Nej, hörrni. Nu avviker jag. Men vi hörs igen i morgon.


Tills dess - Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 6 september 2010 18:49

... att banga träningen. Är så förbaskat trött att det lockar grymt att ta på flanellpyjamasen och krypa ner i soffan med en kopp thé. Men det tänker jag inte göra! Nä, zumba ska det bli. Det börjar 19:30, så jag ska snart byta om och masa mig iväg. När jag kommer hem igen, då ska jag se slutet av Biggest loser Sverige. Undrar om det är lika bra som förlagan?!


Tänkte bjussa på en bild. Tog den på W igårkväll. Vet man inte vad det handlar om kan man tro att det är vårt sätt att få tyst på henne. Men så är det såklart inte. Hon har nämligen fått för sig att hon ska sova med sovmask och den vill visst inte hålla sig där den ska:

  


Nu ilar jag. Rapport om och betyg på Zumba kommer då. Hörs igen!

Av Annci Hultström - 6 september 2010 09:30

God morgon alla fina!

Hoppas ni har sovit gott. Det har inte jag. Jag har sovit som en  (ruuuumpa). Eller om sanningen ska fram så sov jag gott. När jag väl sov alltså. Problemet var att jag vaknade kl. 04:45 och kunde INTE somna om. Och 6 timmars sömn räcker inte för fru Hultström. Så det blir nog en tupplur på lunchen idag så jag orkar med kvällen. För då blir det träning.


Zumba står på schemat. De ska ha det som gästpass varje måndag. Kuuuuul! Hoppas jag. Krävs lite koordination där med antar jag. Så alla medtränande får helt enkelt stå ut med Väderkvarnen Hultström tills jag blir bättre på det.


Såhär ser min träningsvecka ut:


Måndag: Zumba (kl. 19:30)

Tisdag: Ki-Box (kl. 19:30)

Torsdag: Yoga (kl. 20)

Söndag: Dans (kl. 16) - om vi inte får främmande, då kör jag istället på crossen


Utöver detta blir det ett pass till. Men hemma (eller promenad ute). Då är jag uppe i mina 5. Förresten... tjyvställde mig på vågen i morse och det såg lovande ut inför morgondagens vägning. Så vill ni veta resultatet får ni återkomma i morgonbitti igen. Ja, ni är såklart välkomna innan... men då får ni läsa om annat.


Just det, jag skulle ju berätta om gårdagen åxå. Vi sov ju hos svärföräldrarna och de tog W när hon vaknade, så vi kunde sova ut. Kl. 10 vaknade jag. Men jag hörde att de gick ut då, så jag låg kvar å lökade. Vid 10:45 gick vi upp och åt frukost. Sedan åkte vi ner en sväng till Täby C och köpte en tårta. Skulle ha lite kalas hos H´s päron (fick f.ö badsalt och pengar... som jag ska köpa en parfym för har jag bestämt). Det blev en White Lady. Kanske något för söt för min nya mage. Men ändå god.


Efter det letade vi oss hemåt och jag åkte nästan direkt vidare till Uppsala. Lotta fyllde ju, så jag ville åka och överraska. De hade varit på Åland och kom hem med buss vid 16:15 (och skulle sen ta sin bil från busstoppet). Då ringde jag för att gratta. När vi pratat klart tog det två minuter innan de svängde in på parkeringen hemma. Då stod jag gömd bakom garaget och när de klivit ur bilen gick jag fram. Hon blev så paff. Och glad. Hon fick paket (en tunika). Sen gick vi och åt på ett hak i deras centrum, sen åkte jag hem igen. Hon skulle natta barn (Moffa jobbade) och jag var ruggigt trött jag med. Men en kortis fick vi ses i alla fall.


När jag kom hem så vet ni ju vad jag gjorde... dunkade ner mig i soffan, lade upp bilderna på bloggen. Sen såg vi en film. Somnade ovaggad vid 22:30.


Nä, hörrni - nu blev det tomt där uppe... så jag gör helt enkelt så att jag återkommer senare igen.


Tills dess - Ha en toppenbra måndag!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards