Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 3 september 2010

Vacker + husmorstips

Av Annci Hultström - 3 september 2010 15:15

När jag började här, för snart 4 månader sedan (vart har den tiden tagit vägen?) så fick jag en orkidé av kunden som välkomstgåva. Den blommar fortfarande!!! Se här vad fin den är (klicka för större bild om så önskas):


     


Undrar hur länge den tänker blomma? Den står i ett väldigt soligt fönster (som iofs har solfilm på sig) och får lite vatten en gång/vecka. Färgen är underbar. Det syns ju tyvärr inte lika bra på bilden. Njuter av den gör jag i alla fall.


Nu till husmorstipset...


Innan vi drog till Thailand (i mars) hade W dessvärre fått en fotvårta. Den spred sig och blev två. Vi försökte fila dagligen och använde sånt vårtmedel som säljs på Apoteket. Hjälpte inte. Så i Thailand köpte vi ett annat medel. Hjälpte inte. Så jag började överväga att köpa sånt medel man fryser bort dom med. De är ju förvisso dyra... men fanns ingen annan utväg så fick det ju bli så.


Men så googlade jag lite på det och hittade att man kunde täcka vårtan med nagellack så skulle den kvävas och dö. Då skulle man kunna ploppa ut den som en finne typ.


Humbug tänkte jag, men nåväl, jag testade. Och tro det eller ej - efter två veckor kunde den första ploppas bort. Kvar blev ett djupt hål. Detta hål skulle man fortsätta kladda nagellack i ett tag till så att vårtan inte kom tebax. Så det gör vi nu, i väntan på att den andra åxå ska gå att ploppa bort. Tänk att räddningen inte var längre bort än kylskåpet. Och vi som åkte ända till Thailand... ;-)


Nu är det inte lång stund kvar av dagen. Om 1 timme och 15 minuter älgar jag härifrån. Så hoppas jag det går smidigt hem, för jag har gäster som nog nästan står å bankar på då.


Får önska er en fortsatt trevlig fredag!!



 
 
Budda

Budda

3 september 2010 17:42

Jag hinner inte med men...
fint brudpar, ljuvlig orkidee´, bra att vårtan försvann, va? åker ni på semester osv. Haha.

Kul att läsa men allt hinns ej med.

Trevlig helg.

http://www.budda.bloggplatsen.se

Annci Hultström

3 september 2010 22:41

Ha, ha... skön sammanfattning!

Trevlig helg önskar jag dig med!

 
Budda

Budda

5 september 2010 09:03

Kul att läsa du var nöjd. Du fick så fina gåvor. Ser så fräsch ut. Jag har plussat 3 kg e f t e r s semestern. Antar att jag äter mig igenmom denna svåra situaiton jag är i/komemr i. Tusan Annci. :(

I morgon börjar Biggest looser och jag som inte följer någon tv-serie kanske kommer att följa det, för inspiration? Om det är något att ha?
Ska du?

Önskar en fin söndag och efterskalv efter födelsedagen. :)

http://www.budda.bloggplatsen.se

Annci Hultström

5 september 2010 10:25

Tack igen Tina!! Ja, det var verkligen en toppenfest. Har aldrig fått så många superlativ sagda till mig... En egoboost utan dess like. Lever jag länge på.

Jag ska åxå se i morgon,för att se om det är lika bra som föregångaren.

Tina, jag förstår att du gått upp. Våren -07 gick jag ner 17kg men så upptäcktes en avokado-stor tumör i min mage och allt föll. 3,5 månad tog det innan jag fick svar på att den var ofarlig (så länge den inte växer). Jag vet inte ens hur mycket jag gick upp, men jag var snabbt uppe på mer än innan. Så det är nog en naturlig reaktion... som man får hantera sen när allt är bra igen... Så ta en dag i taget kära Tina! Tänker på dig!!

Ta hand om dig och njut din söndag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards