Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 2 september 2010

Avslöjandet

Av Annci Hultström - 2 september 2010 15:15

Hej på er!


Har dagen varit bra hittills? Det har min... men det är rätt lugnt stundvis, så jag har googlat recept. Av någon märklig anledning tycker jag det är skitkul att laga/tänka/fixa mat helt plötsligt. Känns som att jag har tid till det nu... fast jag inte har det egentligen. I alla fall inte på vardagarna. Ja, någon gång ska jag väl lyckas laga något av alla recept.


Vad säger ni - ska jag avslöja tjejens ålder? Så här ser hon alltså ut:

(bilden tagen från google)  


De gissningar jag har fått in ligger ungefär lika... mellan 35-40, men sedan är det någon som gissat på 40+ och 49. Och min egen gissning var 38-40. Nu kommer det... trumvirvel tack...


Hon är 21. Det övergår mitt förstånd, men så är det. Står så på hennes hemsida i alla fall: http://www.mogis.se/.

 

Jag menar inget elakt med att ta upp hennes ålder. Men jag blev bara så chockad när jag såg bilden och funderade på om det bara var jag som tyckte hon såg MYCKET äldre ut.

 

Titta tillbaks 20 år... då såg en 21-åring ut som en 21-åring (min bild av en 21-åring... lite smålarvig, naiv, nästan tonårsfinnig). Inte som de världsvana man ser idag. Mycket har hänt.

 

Numera är det omöjligt att gissa ålder. Även på yngre tjejer/små flickor... barn som inte längre är (eller kanske inte får vara) barn. 10-åringar med smink, handväska och klackskor. Ute... inte hemma i lekrummet alltså. Jag ryser... När jag var 10 lekte jag i skogen eller med barbie. Vi lekte bollekar ute på vår villagata. Spelade monopol. Lekte Röd/vita-rosen. Så personligen känner jag att internet´s existens är på gott och ont. Mycket kommer väl förvisso från TV åxå... "Top model" m.m

 

Så, nu var det slut på moralkakandet för den här gången.

 

Idag har jag ont i magen. Tror mig veta roten till det. Äpple. Har ätit endast ett fåtal gånger sedan op och jag tycker mig sammankoppla det. Kanske för att det är så hårdsmält?! Ska göra ytterligare något försök. Går det inte då heller så lägger jag helt enkelt ner råa äpplen (och kanske även tillagade, eftersom jag dumpade av äpplekaka förut?!). Åt det innan lunch och det gör fortfarande ont... det liksom kniper ungefär där jag tror mig ha min lilla magsäck nuförtiden. Hmmmm...

 

Nu är det bara en dryg timme kvar av dagen, sen bär det av hem. Ska laga mat, blir nog inget roligare än köttbullar idag. Ni vet - kylen ekar ju. Men i morgon, då ekar den inte längre. Då kommer f.ö fam. Z på besök. Trevligt!!

 

Vi hörs igen. Senare. Ha det toppen tills dess.

 
 
Sockerkick

Sockerkick

2 september 2010 15:34

Bra exempel till varför de flesta kollar leg på systemet etc :)

http://sockerkick.bloggplatsen.se

Annci Hultström

2 september 2010 15:40

Ja, så sant... som sagt, omöjligt nuförtiden.

 
Daniel

Daniel

2 september 2010 15:35

Slutat att gissa folks ålder.. e alltid 20 år under eller över

http://danielfagerholm.webblogg.se

Annci Hultström

2 september 2010 15:39

Men du - vad logiskt... antingen över eller under 20 ;-)

 
Marie-Louise

Marie-Louise

2 september 2010 20:58

Nu såg jag din presentationsruta ;) alltså jag har inte hittat den förut. Ja men då är du och jag lika gamla :) Fast jag är 1 månad äldre eller okej om man ska vara petig kanske 2,5 vecka äldre :)

Jag tror att Mogi har solat lite för mycket, eller så "vill" hon se äldre ut så att hon gör sig till på foton.../Kram

http://madredetres.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards