Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 2 september 2010

Av Annci Hultström - 2 september 2010 21:35

...kyl ger en glad husmor :-)


Nu ska jag faktiskt leta mig mot sängen. Om inte annat tror jag magen behöver det. Det känns bättre när jag ligger. Upprepar mig: Skumt!


Så - sov gott alla där ute! Vi hörs i morgon igen!

Av Annci Hultström - 2 september 2010 21:05

Magontet har inte släppt... efter middagen blev det fatiskt ännu värre. Så när H åkte för att handla ville W se på TV. Inte mig emot. Lade mig på soffan bredvid henne och masserade magen. Släppte inte. Duschade W å lade henne. Fortfarande magont. Lade mig på soffan igen och just nu börjar det kännas aningen bättre. Skumt. Kan det ha varit äpplet? Det kom ju strax efter att jag ätit det. Skumt. Som sagt.


Nu kom H, så nu ska jag hjälpa till att fylla kylen å skafferiet. Plocka ur påsarna alltså.

Av Annci Hultström - 2 september 2010 15:15

Hej på er!


Har dagen varit bra hittills? Det har min... men det är rätt lugnt stundvis, så jag har googlat recept. Av någon märklig anledning tycker jag det är skitkul att laga/tänka/fixa mat helt plötsligt. Känns som att jag har tid till det nu... fast jag inte har det egentligen. I alla fall inte på vardagarna. Ja, någon gång ska jag väl lyckas laga något av alla recept.


Vad säger ni - ska jag avslöja tjejens ålder? Så här ser hon alltså ut:

(bilden tagen från google)  


De gissningar jag har fått in ligger ungefär lika... mellan 35-40, men sedan är det någon som gissat på 40+ och 49. Och min egen gissning var 38-40. Nu kommer det... trumvirvel tack...


Hon är 21. Det övergår mitt förstånd, men så är det. Står så på hennes hemsida i alla fall: http://www.mogis.se/.

 

Jag menar inget elakt med att ta upp hennes ålder. Men jag blev bara så chockad när jag såg bilden och funderade på om det bara var jag som tyckte hon såg MYCKET äldre ut.

 

Titta tillbaks 20 år... då såg en 21-åring ut som en 21-åring (min bild av en 21-åring... lite smålarvig, naiv, nästan tonårsfinnig). Inte som de världsvana man ser idag. Mycket har hänt.

 

Numera är det omöjligt att gissa ålder. Även på yngre tjejer/små flickor... barn som inte längre är (eller kanske inte får vara) barn. 10-åringar med smink, handväska och klackskor. Ute... inte hemma i lekrummet alltså. Jag ryser... När jag var 10 lekte jag i skogen eller med barbie. Vi lekte bollekar ute på vår villagata. Spelade monopol. Lekte Röd/vita-rosen. Så personligen känner jag att internet´s existens är på gott och ont. Mycket kommer väl förvisso från TV åxå... "Top model" m.m

 

Så, nu var det slut på moralkakandet för den här gången.

 

Idag har jag ont i magen. Tror mig veta roten till det. Äpple. Har ätit endast ett fåtal gånger sedan op och jag tycker mig sammankoppla det. Kanske för att det är så hårdsmält?! Ska göra ytterligare något försök. Går det inte då heller så lägger jag helt enkelt ner råa äpplen (och kanske även tillagade, eftersom jag dumpade av äpplekaka förut?!). Åt det innan lunch och det gör fortfarande ont... det liksom kniper ungefär där jag tror mig ha min lilla magsäck nuförtiden. Hmmmm...

 

Nu är det bara en dryg timme kvar av dagen, sen bär det av hem. Ska laga mat, blir nog inget roligare än köttbullar idag. Ni vet - kylen ekar ju. Men i morgon, då ekar den inte längre. Då kommer f.ö fam. Z på besök. Trevligt!!

 

Vi hörs igen. Senare. Ha det toppen tills dess.

Av Annci Hultström - 2 september 2010 09:15

God morgon på er!


Hoppas ni har sovit gott. Det har jag... eller nä. Inte helt faktiskt. Eller jo. När jag väl sovit har det varit gott. Men det har varit lite för mycket snurr & vakna stunder. Nåväl, jag ska väl överleva det med. Får kanske ta en tupplur på lunchen?!


Men vet ni? När jag snurrar sådär på nätterna så ser jag helt galen ut när jag vaknar. Se här bara (taget kl. 06:45 i morse):

  


Tänk vad lite smink och en plattång kan göra:

 


                 


Jag följer ju några bloggar (bra tidsfördriv) och idag kunde jag läsa på en av dom om en person. Så här såg hon ut:

  

(bild hittad på google)


Kan ni gissa hur gammal hon är?? Jag återkommer med det rätta svaret senare idag/ikväll.


Ikväll kommer jag köra ett pass hemma... styrka. För jag hinner inte iväg till Friskis. H måste storhandla och någon måste ju vara hemma med W. Men det går alldeles utomordentligt det med.


Tänk att det är min födelsedag på lördag... var tog det här året vägen? Men tänk vilket år sen. Wow, vad mycket det har hänt. Jag har pluggat och fått högskolebehörighet, opererats, blivit uppsagd, fått nytt jobb, skrivit högskoleprov, kommit in på universitet (och tackat nej), gått ner 41 kg, bloggat i ett år (nästan), rest till Thailand. Ja, oj... vilket år!! Kommer föralltid att minnas det med glädje!!


Nej, nu ska jag problemlösa. Det kräver mig fulla uppmärksamhet. Så vi hörs helt enkelt senare.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards