Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

Friskiskort köpt

Av Annci Hultström - 31 augusti 2010 21:15

Nu är jag ett Friskiskort rikare (och lite pengar fattigare). Köpte ett terminskort. Tänkte att ett årskort är dumt att börja med eftersom dom inte ens har invigt gymdelen än (23/9 sker det), så man vet ju inte alls hur det kommer att bli.


Det jag köpte gäller för jympa och gym (valde bort spinning... är inte alls min grej att cykla). Kostade 1450kr och gäller till nyår. Kan ta ut friskvårdspeng från jobbet åxå, c:a 700kr (är 1000 kr/år, men jag började ju i maj). 


Det går inte att boka pass, utan "först-till-kvarn" gäller. En halvtimme innan släpper de passen. Så i morgon, kl. 17:30, ska jag stå där och banka på. Då är det ett danspass som jag är nyfiken på. Och på söndag ska jag gå på ett pass åxå. Då ska de spela musik från 1950-2010. Är åxå sugen på ett skivstångspass på torsdag. Så det kommer jag åxå gå på.


Sen från måndag, då börjar höstschemat. Då är det massor jag vill testa. Så en vecka skulle kunna se ut såhär:


Måndag: Skivstång

Tisdag: Ki-Box

Onsdag: Rygg alt. skivstång/kondition

Torsdag: Core el. yoga

Fredag: Vila

Lördag: Gym (när det öppnat)

Söndag: Hemträning/promenad/jogging


Men... hur får man ihop det rent praktiskt. Betyder det att Henrik ska dra hela  hemmalasset nu? För passen är ju alltid precis vid eller runt omkring tiden då Wilma ska sova. Något enstaka pass börjar kl. 20 och då funkar det ju. Men... hur gör ni?? Kanske får ta ett par pass i veckan och byta av, varannan vecka olika pass för att få testa allt. Eller? Ååååå... hjälp!!!


Nåväl... ikväll blev det 20 minuter crosstrainer, till Biggest loser. Knäet höll så bra så. Skönt att det inte blev värre än ett skönhetsfel och en pajjad sko.


Det blev f.ö thaimat idag. Tog sån tid på Friskis. Och oj, vad gott det är. Fick gigantiska portioner åxå, så det blir middagen i morgon åxå + säkert någon matlåda åt en av oss. Min mat vägde 900 gram. Fatta hur mycket mat det är...


Nej, nu tänker jag runda av. Måste äta mellanmål och sen hoppa i duschen.


Men hörrni - vi hörs i morgon igen. Tills dess - sov gott å dröm sött!!



 
 
Marie-Louise

Marie-Louise

1 september 2010 08:09

Vad roligt med ett nytt friskis-kort. /Kram

http://madredetres.blogg.se

Annci Hultström

1 september 2010 08:41

Ja, det känns bra. Jag är taggad!

Kram i retur :-)

 
Carina

Carina

1 september 2010 09:55

Hejja Annci och lycka till med träningen.
Carina

http://carinasviktminskning.bloggplatsen.se

Annci Hultström

1 september 2010 11:08

Du é go du - tack för pepp!! Känner mig grymt taggad :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards