Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Han gjorde min dag

Av Annci Hultström - 30 augusti 2010 15:30

Har nyss pratat med den underbaraste av människor. Eller ja, den underbaraste som ringt idag i alla fall. Han gjorde helt klart min dag. Ska försöka återberätta samtalet. Blir svårt att få er att förstå hur kul det var, men jag försöker.


Jag: Välkommen till NN, du söker xxx, de har nytt nummer från 1/4. Du kan få det här... xxxxxxxx.


Han: Ok, tack. Men vad gör detta företag? Jag är nämligen krokimodell och de hade sökt en sådan.


Jag: Eh... ok... Då vet jag inte om det är helt rätt, för de jobbar inom... (här avbröt han mig)


Han: Jag skojar med dig, jag är inte krokimodell... (här började jag skratta). Men vad jobbar de med?


Jag (fortfarande skrattande): De jobbar med olika produkter för sjukvården. Bl.a vissa typer av handskar och så.


Han: Ok, skinnhandskar åxå? För skinn gillar jag. Jag har f.ö en skinnhatt på mig just nu.


Jag (fortfarande skrattande): Nja, inte direkt tror jag.


Han: Ok, då vet jag. Men du, kan du inte skratta lite igen.


Jag - som fortfarande inte slutat skrattade naturligtvis ännu mer. Lätt generad åxå.


Han: Tack, du har ett väldigt fint skratt.


Samtalet efter blev även det besvarat med skratt... kunde liksom inte sluta. Efter en stund ringde han igen... hade skrivit ner numret fel. Då frågade han om jag fortfarande skrattade. Sen avslutade han med att önska mig en fortsatt bra dag och puss.


Ja, helt underbart. Sånna gånger är jag extra glad i mitt jobb. Även då det regnar ute ;-).


Om en timme är det dags att gå hem. Då blir det till att hämta W och sen kila hem å laga mat. Blir köttfärssås idag. Med pasta. Kommer även att klättra upp på crossen och köra mig svettig. Känner mig redo för det nu.


Sen måste jag nog städa åxå. Eller nä... det måste jag ju inte... det har jag ju någon som gör åt mig   .


Nej, nu måste jag kissa. Och ta en kopp kaffe. Faktiskt. Gör det ibland här, gott maskinkaffe.


Hörs senare ikväll. Ha det bäst tills dess.

 
 
Budda

Budda

30 augusti 2010 20:54

Hej!
Har läst några inlägg men jag erkänner jag hinner inte med ditt skrivtempo och mindre tid för bloggar lär det bli om jag skall studera på deltid (de vill att man lägger 20 timmar i veckan på studierna) samtidigt som jag arbetar.

Minstingen skall börja på dans och har slutat ha fritids. Det kräver en del förändringar i familjen.

Tänkte på dig när jag såg Biggest looser. Skulle det inte komma en svensk variant? Jag skulle vilja deltaga. Blev peppad av ABBY, tror jag hon hette.

Ha det gott Annci.
/Tina

http://www.budda.bloggplatsen.se

Annci Hultström

30 augusti 2010 21:07

Ha, ha... mycket av det jag skriver är blaj... så du missar inte så mycket. Snart kommer ett till blajinlägg... skriver det nu ;-)

Det ska komma en svensk variant. Premiär 6 september. Den måste jag se. Men frågan är om det någonsin kan bli lika bra som den amerikanska?!

Ja, Abby är grym. Att ha gått igenom en sån sak och fortfarande var stark. Wow!

Åh, vad kul med dans för den minsta. Vår dotter älskar ridning, så hon står i kö nu för att börja på hästlekis. Det är en dag i veckan. Då får de sköta hästar, lära sig om dom och rida. Hon ser så mycket fram emot det, så jag hoppas hon får börja snart.

Ha en fortsatt bra kväll,

/ Annci

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards