Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Annci Hultström - 26 augusti 2010 21:52

... om Carola och hennes sätt att vara/prata. Men FAN vad grym hon är när det kommer till musikalitet. Grym! Förbannat G R Y M !!!!!


Som nu, "Dixieland"... wow!!!! Önskar jag hade varit där. Obetalbart!


Så - nu var det sagt. God natt!!!

Av Annci Hultström - 26 augusti 2010 20:58

... så många tårar det blev. "Losing with Jillian" - ett nytt favvisprogram! Gav mig många tillfällen till eftertanke. Love!!


Nu tvätten - ihop med Carola.

Av Annci Hultström - 26 augusti 2010 20:15

 ... hela dagen, men det blev en del thé och kaffe (faktiskt). Skönt att vara på banan igen.


På Rusta blev det lite shoppat... mopp, Ajax-spray, en eltandborste åt lilla fröken, balsam, inpackning, grillgallerrengöringsborstar (på rea, lika bra att passa på)... tja, det var väl det. Nu är det i alla fall klart för


Sen hem till den kulinariska middagen... dusch av liten smutsgris... nattning nu har jag nyss sett  B I G G E S T  L O S E R!


Nu ska jag vika lite tvätt, fixa köket... samtidigt som jag zappar mellan "Losing with Jillian" och "Välkommen hem". Hmmmm... sen kl. 21 vill jag se "Carola i Dalhalla". En körig kväll  . Träning väntar jag med, som ni kanske förstår, tills jag är helt bra. Annars hade jag klarat av den under tiden Biggest loser rullade.


Om jag inte återkommer något mer ikväll, så vill jag redan nu önska dig en riktigt god natt med fina lyckliga drömmar!!

Av Annci Hultström - 26 augusti 2010 16:15

Har kollat lite på kläder...


Märkligt förresten, för ett år sedan kollade jag på kläder när jag var absolut tvungen. Nu gör jag det för inspiration. För att jag måste (det ekar lite i klädkammaren på vissa plan). För att jag måste hitta mig själv i modevärlden. För att det är kul. Tänk vilka vändningar livet kan ta.


Nej, åter till ämnet... jag har alltså kollat på kläder och hittat några "vill ha" (och faktiskt åxå "behöver". Kanske någon vänlig själ snappar upp det och köper det till mig i present när jag fyller... eller åtminstone tipsar kära maken om det.


Här kommer de.


Först två klänningar. Ser mig i dem i höst, med grova strumbyxor och kängor av något slag. Båda i strl. 42. Båda på Gina Tricot. Båda 299kr.

Rita tunic heter denna, färg moll

Cecilia heter denna, färg iron.  


Sen två kavajer. Behövs på jobbet. Båda i strl 44. Båda på HM. Båda i svart:

  Artikelnr: 64-7636, 199 kr

   Artikelnr: 69-7151, 299 kr


Sen nån känga i stil med denna:


Sen blir jag glad för glada tillrop och hårda godisar (framförallt röda mumrikar och rosa bumlingar) åxå ;-)


Ja, det var min önskelista. Kommer nog fyllas på... det är ju en dryg vecka kvar. 


Nu återstår endast 15 minuter av dagen. Sen blir det till att köa sig hem.

Av Annci Hultström - 26 augusti 2010 14:45

Läste en persons FB-status att hon önskade makten att kunna skuva fram tiden. Det behöver jag verkligen inte. Jösses, vad tiden rinner iväg. Den här dagen har bara sagt "svosch". Har haft en del att göra. Men iofs, även om jag har lite att göra så går tiden grymt snabbt här. Tänk om den gått lika fort på mitt tråkiga jobb jag hade... men nä, där sniglade sig tiden fram. Men det är väl så...


När jag kommer hem ska jag hämta W och åka direkt till Rusta. Ska inhandla balsam. Men åxå Ajax-spray och en ny mopp - städerskan måste ju få nåt att jobba med. Ja, inte för att vi inte hade det innan... men jag tänkte att en ny mopp kan vara bra, lite roligare för henne kanske att få nytt att börja med. Känner jag mig själv blir det säkert nåt mer åxå. Rusta har den effekten på mig   . Efter det blir det hem och kasta fram någon kullinarisk måltid. Med stor säkerhet pasta med köttbullar. Ja, färdiga sådana får det bli. Ska ställa mig och trilla en annan dag.


Nu kommer ett par Elvis-strippar, tagna från metro.se (klicka på de för större format).


Så här är det verkligen... att komma iväg sen man fick barn... oj, oj:

 

Och den här är åxå väldigt sann... i alla fall i vår familj. Därför lagar jag helst maten själv   :  


Ha nu en fortsatt bra eftermiddag!

Av Annci Hultström - 26 augusti 2010 10:00

Nu är jag tebax på jobbet igen, dock med en lite svajig röst. Men ändå. Skönt! Efterlängtad har jag varit åxå... flera stycken som sagt att de saknat mig. Kul!! Det är ömsesidigt. Länge sedan jag saknade att gå till jobbet när inte är där. Har lite att bita tag i åxå... har varit en del flyttar inom huset. Ännu bättre! :-)


I helgen har vi bestämt oss för Kolmården - OM vädret behagar bättra på sig vill säga. Ingen hit nu alltså... 12 grader å mulet/regn typ varje dag  . Den där britt-sommaren är efterlängtad! Mycket! Gillar hösten. Faktiskt. Det är mysigt när det är tillåtet att kura inne med tända ljus. MEN det får väldigt gärna vara SOL och kallt. Regn är inte så upphetsande.


Appropå väder... har kollat prognos för Kroatien. Resten av den här veckan bjuder på +27 dagtid och en STOR . Hoppas det håller i sig 3 veckor till.


Nej, nu ska jag göra några knop. Men ni vet - vi hörs igen!



Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards