Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av Annci Hultström - 25 augusti 2010 21:15

Lite historia...


Vi skulle förlova oss. Ringarna köptes i augusti 2002 - utan gravyr. Eftersom ringens utseende var viktigt för mig, ville jag vara med och välja. Men jag överlät däremot till Henrik att bestämma när.Lite överraskning ville jag ha. Min 30-årsdag passerade... Den 7 november 2002 åkte vi till Indien. Den 24/11 hyrde vi en båt. Den tog oss ut på delfinsafari i solnedgången. När vi kom tillbaks till vår uppålade bambuhydda åkte ringarna fram och H frågade om jag ville förlova mig med honom. JA! Så i sällskap av solnedgången, vågorna och varm skumpa satte han ringen på mitt finger.


Det var dock inget frieri, det lät vänta på sig... men vi pratade väl om det till och från det kommande året. Men det där frieriet väntade jag fortfarande på.


Så kom det... den 25/2-2005. Via tidningen Stockholm City. Han satte in en annons med frågan. Jag såg inte annonsen, så han fick påpeka att jag nog borde läsa tidningen... Jag svarade JA och satte sedan in en tackannons. Den fick tidningen att hajja till. De hörde då av sig och frågade om de fick göra en artikel av det. Det fick de. Så de kom hem och intervjuade och tog bilder. Så här blev artikeln:


Den här bilden tog fotografen åxå, men den kom inte med. Fin tycker jag :-):


Så gick det till :-)


Nu är snart dagen slut... sitter och ser på Fångarna på fortet. Efter det blir det lite fix inför morgondagen och därefter sängen.


Önskar er en God natt med idel fina drömmar! Och Du, tack för att du läser!

Av Annci Hultström - 25 augusti 2010 15:09

Ja, i morgon blir det jobb. Är fortfarande hes, men jag hoppas rösten ska hålla.


Idag har jag inte gjort så mycket... sovit lite, surfat lite, kollat på tv. Men nu tänkte jag faktiskt gå upp och plocka i ordning lite på kontoret. Har lite "skräp" som står där. Måste ju bli framkomligt för hemhjälpen.


Bjuder på en bild på kansiga-miners-mästare... Sanna, min systerdotter:

  


Här är hon åxå, på en tråkig dag ;-):

Av Annci Hultström - 25 augusti 2010 13:00

Jag skrev ju förut om Wilmas stjärntecken, Skytten och dess egenskaper. De stämmer ju väldigt väl.


Det är lite intressant tycker jag... funkar det verkligen?? Eller är det så att "tro försätter berg"? Kollade i alla fall på mina å Henrik åxå. Se resultat nedan.


Här är mina egenskaper. Känns åxå som de stämmer ruggigt väl, tycker jag själv i alla fall:


Den typiska Jungfrun har en tjänande läggning och tycker om ordnade rutiner. Jungfrun är noggrann och flitig och har sinne för detaljer. I relationer och samarbete är Jungfrun pålitlig och ansvarskännande. Stark integritet hör till bilden, det gör att Jungfrun kan upplevas som reserverad och försynt. Hjälpsamhet finns i stora mått.

Jungfrun är en plikttrogen arbetsmyra som får mycket uträttat i det tysta. Den som är präglad av detta strävsamma tecken har en tendens att ta på sig mer arbetsuppgifter än nödvändigt. En väl inbokad agenda och en fulltecknad vardag hör till bilden.

Jungfrun eftersträvar renhet, både till kropp och själ. Ett välstädat hem med bra förvaringsmöjligheter är viktigt för Jungfruns välbefinnande. God framförhållning är naturligt för denna praktiska karaktär. Inga detaljer lämnas åt slumpen. Pålitlighet och ansvarskänsla hör tecknet till. En Jungfru kan man lita på. En resurs i både arbetslivet och hemmet, som utför sina uppgifter med största noggrannhet.

Jungfrun är tålmodig och gör inte så stort väsen av sin person. En jordnära, sparsam och något försiktig läggning hör till bilden samt en strävan efter perfektion. Självkritik och analytisk förmåga är kännetecknande. Hjälpsamma Jungfrun är alltid beredd att ställa upp för andra och förväntar sig inga motprestationer, utan gör det av hjärtat!


Och Henriks stämmer åxå. Det fetmarkerade stämmer bäst, med övrigt till viss del:


Stenbocken har god organisations- och planeringsförmåga. Stenbocken är metodisk och målmedveten, ansvarskännande och plikttrogen. En klippa för arbetsgivaren. I relationer och samarbete är Stenbocken lojal, principfast och pålitlig. En god vän att luta sig mot. Stenbocken står alltid med båda fötterna på jorden och håller sina löften.

Planeten Saturnus styr över tecknet. Det gör Stenbocken prestationsinriktad och en smula allvarsam. Stenbocken lämnar inget åt slumpen utan går alltid metodiskt tillväga. Nödvändiga förändringar ska vara väl genomtänkta. Stenbocken föredrar planering och struktur, framför impulsivitet och alltför djärva chanstagningar. Stenbocken är känd för att vara bestämd och envis, i det närmaste orubblig i sina åsikter.

Den som är präglad av detta jordtecken är konsekvent i sitt agerande och sätter upp långsiktiga mål. Stenbocken värdesätter stabilitet och trygghet, och strävar långsamt framåt. Självständiga roller, förknippade med ansvar passar denna disciplinerade natur. Ambitiösa Stenbocken är inte den som ger upp i första taget. Uthållighet och tålamod finns i stora mått och en längtan efter att ”åstadkomma något” i tillvaron. En strävsam och effektiv arbetsmyra som skapar sig en god ekonomi och en trygg plattform.

Integriteten är stark och Stenbocken har ofta en behärskad, distanserad läggning. Ett stort kontrollbehov är utmärkande. Och skulle något, trots noggranna förberedelser, gå snett, har Stenbocken alltid en reservplan!

 

Info hämtad HÄR.

Av Annci Hultström - 25 augusti 2010 10:10

I måndags när jag & W åt middag så utspelades följande samtal (J=jag, W=Wilma):


W: Mamma, har moster alltid haft häst?


J: Nä, inte alltid. Det började med att hon fick börja sköta en häst, Pegge och sen fick hon honom av den farbrorn.


W: Var är han nu?


J: I himlen


W: Fick han en sjukdom?


J: Nä, han gjorde sig så illa att doktorn inte kunda laga honom.


W: Hur gjorde han sig illa?


J: Han skulle gå ut genom en dörr och fastnade med benet i en pigg, slet till och rev upp ett så här (visade 3 dm) stor sår ända in till skelettet.


W: Men, hästar är ju så stora. De ska inte kunna gå genom dörrar.


J: Det var en stor dörr i en lada. Men han gick samtidigt som en annan häst och då hände det.


W: Det var dumt. Men hur kom han till himlen då?


J: Det vet jag faktiskt inte (ville inte direkt tala om att han fick ett skott mellan ögonen).


W: Kan djurdoktorer trolla?


J: Det vet jag inte, jag tror inte det. Fast det kanske de kan...


W: Nä, jag tror inte det... För nu vet jag, det har min hjärna tänkt ut. Det kom ner någon från himlen, trollade med sig hästen upp till himlen och stängde sedan dörrarna bakom honom.


Naturligtvis höll jag med henne, såklart att det var så. Dessa små samtal räddar en hel dag och berikar mitt liv enormt. Så underbart att höra!!! Kloka unge!


Har googlat lite på en skytts egenskaper (hon är skytt). Detta fann jag:


Den typiska Skytten är aktiv och frihetsälskande. Skytten har stort behov av omväxling och social stimulans. I relationer och samarbete är Skytten ärlig, rak och välmenande. Med sin ivriga, spontana läggning kan Skytten ibland av ren obetänksamhet vara lite klumpig och trampa andra på tårna. Skytten är öppen och pratglad, generös och frimodig. Skytten trivs i naturen och på resande fot. Det brukar bli många spännande resor för den som är präglad av detta eldtecken.

Skytten är med sin optimism och välvilliga läggning duktig på att inspirera andra. Generositet och humor hör tecknet till. Strävan efter nya intryck och upplevelser kan göra Skytten en aning rastlös. Men Skytten bekymrar sig inte i onödan utan rusar glatt framåt mot nya äventyr. Här finns en stor kunskapstörst och nyfikenhet på livet som leder in Skytten på spännande stigar.

Ett intresse för livsåskådningsfrågor brukar komma med åren. Skytten är en sökare som vill prova sig fram i tillvaron. Frimodig och djärv, men samtidigt bestämd och viljestark till sin läggning. Lyckoplaneten Jupiter styr över tecknet. Det gör Skytten till en glad optimist med siktet inställt på framtiden. Den som är präglad av detta vetgiriga tecken slutar aldrig att längta efter nya spännande upplevelser. Skytten delar gärna med sig till andra av sina tankar och erfarenheter och är ofta en god pedagog.

 

OJ, OJ vad det stämmer på henne!!! Längtar efter att följa hennes liv!

Av Annci Hultström - 25 augusti 2010 08:14

Jag är inte direkt intressad av politik, Alls. Men jag tänkte jag skulle sätta mig in lite mer i det, så jag har läst lite de här hemmadagarna och nu gjorde jag VALKOMPASSEN (klicka och se vad det är) och fick faktiskt fram ett rätt otippat förslag på första plats. Men som andra kom det jag röstade på sist... så helt ute och cyklar är jag nog inte. Nu är bara problemet att kunna rösta. Vi drar ju till Kroatien dagen före, så vi måste poströsta... hur man nu gör det. Det löser sig nog.


F.ö är det bättre idag, febern är borta så i morgon blir det jobb igen som det ser ut nu. Skönt! Saknar det. Dom. Nu är det bara hoppas att inte W blir sjuk. Hon är kronsnuvig å luktar gammal disktrasa i munnen, men ingen feber i alla fall.


Förresten, på fredag kommer vår sanitetstekniker (städerska, hemhjälp, lokalvårdare) för första gången. Vi önskade fredagar, för tänk vad skönt att komma hem på fredagen till ett nystädat och godluktande hem. Lovely! Dock trodde hon inte det skulle lösa sig, men det gjorde det. I alla fall under kommande 6 månader. Sedan blir det kanske torsdagar. Vi får se. Skönt oavsett!


Nej, nu ska jag ta och begära ut lite pengar från försäkringskassan. Gamla VAB-dagar.


Hörs senare. Ha det toppen tills dess!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards