Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Annci Hultström - 24 augusti 2010 19:42

Jag känner mig fortfarande lite ynklig, så jag beslutade mig för att ta en dag till hemma. Vill känna mig helt ok innan jag återvänder... så jag inte blir sjuk igen. Så i morgon vet ni var ni har mig... på soffan.


Sitter just nu och tittar på... ja, gissa... Rätt: Biggest loser. Det är en kvinna där - Abby - som förlorade sin make, sin 5,5 år gamla dotter och sin 2,5 vecka gamla son i en bilolycka. Hon var inte med i bilen. Det fick henne att tänka om, att ta vara på livet som hon kände att hon fick ytterligare en chans till. Helt sjuk, att man överlever sånt och att man kan gå stärkt ur det. Hon har all min respekt och beundran!!


Appropå stärkt - Jag vill tacka alla som engagerar sig i mig, skriver kommentarer och peppar mig... både här och på FB (och i verkliga livet såklart). Det betyder mer än vad ni förstår. Och att få kommentarer om att JAG inspirerar, wow - vilken kick. TACK alla - ni vet vilka ni är!


Här kommer ett par bilder på hundar jag haft. Eller, alla var inte mina... men jag har bott med dom alla. Bilderna är fotade av fotografier, så kvaliteten är sådär.


Först, en gruppbild:

Bakre raden från vänster: Zinika (mammas hund), till höger: Yasmine (min, fick istället för moppe), den lilla längst fram: Bettina (syrrans, kallades Tina).

 

Och så en bild på bara min älskling Yasmine:


Alla tre var Papillon-hundar. Men med mer eller mindre handikapp som gjorde att de inte gick att avla på. Yasmine hade hängande öron, men inte tillräckligt för att klassas som phalené. Zinika var på tok för smal och liten för att ens kunna bära bebis. Tina hade ett underbett som inte var utav denna värld. En liten särskola för hundar var alltså vad vi bedrev ;-). Men trots det var de HÖGT älskade och de alla fanns med oss så länge ålder och sjukdomar tillät. Däremot fick mamma & pappa husera de när vi flyttade till höger å vänster, för att skilja de åt var inte aktuellt. Sötnosar!!


Nu ska jag glo på Fångarna på fortet och äta ett kvällsmål. Hörs vi inget mer ikväll så önskar jag redan nu en god natt, med idel vackra drömmar!

Av Annci Hultström - 24 augusti 2010 10:34

... skämskudden och klicka därefter HÄR.


Från och med nu kan du känna dig rätt nöjd med ALLA bilder som någonsin tagits på dig ;-).

Av Annci Hultström - 24 augusti 2010 08:16

...dag för dag... Japp, mår bättre idag. Halsen gör ont fortfarande, febern är nere på 37,8, snuvan är där. Så det kan hända att jag blir hemma en dag till. Ska känna efter ordentligt fram till kl. 13 (då är deadline för att meddela jobbet).


Dagens vikt tänkte jag meddela: 82,9.


Det betyder -0,5. Det går onekligen långsammare nu. Men det är i alla fall ner. Och vet ni vad det betyder? Jag har gått ner Ö V E R 40 kg nu. Närmare bestämt 40,2. S U R R E A L - but nice! Jag har åxå nått nästa mål på listan. Den sa: "Nya löparkläder" men det har jag ju "tvingats" köpa längs vägen, eftersom allt blitt för stort. Så jag får helt enkelt unna mig något annat. Tror det blir något att göra... typ... eh... hmmm... Får fundera inser jag. Några tips? Barnvakt och bio kanske? Nä, känns för pluttigt. Jag menar, -40 är väl värt mer än så?


Nä, nu ska jag äta frukost.


Hörs som vanligt, senare. Ha den bästa av tisdagar.


p.s Är less på dagis... igen... De har sålt sig till ett norskt företag, fick läsa det i lokaltidningen. Men säger de det till oss föräldrar direkt? Nope... d.s

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards