Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av Annci Hultström - 21 augusti 2010 23:24

Det blev en lååååång session det där Diggiloo. I nästan 5 timmar var vi där, speltiden var nästan 3,5 timme + 45 min paus. Men wow vad bra, helt i min smak!! Möjligen hade de kunnat minska komikern Thomas Petterssons tid. 4 lite längre vändor hade han, med inte sååå roliga skämt. Men bortsett från det var ALLT bra. Skitbra till å med.


Utlovade bilder, men jag orkar faktiskt inte nu. Kom hem för bara en halvtimme sen... har lagt en MYCKET trött Wilma. Snart är dags för sängen här med. Är rätt sliten jag med efter flera timmar ute.


Appropå ute. Konserten var ju ute vilket krävde bra väder. Och fram tills vi skulle lämna Täby hade det inte kommit en droppe regn på hela dagen... men då plötsligt hällde det ner och vi blev rätt deppiga... inte så kul att sitta i timmar ute om det skulle regna. Men vi väntade lite och åkte när det lugnat sig. Så när vi kom fram fick vi knata i lervälling - men inte en droppe regn mer kom det. Lovely! Det var till å med så att solen kom fram. Kunde inte har varit bättre. Och att skorna blev blöta gjorde heller inget... hade plastpåsar i dom ;-).


Förresten, jag har ju ägt några djur i mina dagar. Här är ett par av dom.


Först katten Nasse. Han flyttade för 1,5 år sedan och vi saknar honom än. Beslutet att sälja honom kom av hans rädsla för Wilma. Från att hon föddes så var han försvunnen all hennes vakna tid. Han kom inte ens fram för att äta eller gå på lådan. Så fort hon sov gosade han sönder oss. Så beslutet togs, annons sattes ut och den ultimata ägaren hörde av sig. Hon jobbade som djurskötare på Skansen. Det kändes helt rätt. Har fått rapporter ett par gånger per år efter det och han har det toppen. 2 kompisar har han fått och de har fått en bebis och det går kanon även det. Här är han sötnosen:

   


Och här är hunden Pongo. Det är en blandras med pointer och något okänt. För han var en omplaceringshund... jag hans 3:dje familj på 6 månader. Fick massor med saker sönderbitna p.g.a honom. Han mådde verkligen crap i början. Fick jobba massor för att få honom ok. Tillslut så gick det och... åååååhhhh... vilken hund. Så cool, så söt, så rolig. Men plötsligt vände allt och han började må crap igen. Vi orkade inte börja om och att han skulle få en fjärde familj kändes inte ok. Så sedan 1999 springer han i de sälla jaktmarkerna, i de eviga ängarnas land. För alltid saknad!!! Förresten, han hette ju Pongo men kallades åxå Pervo å Pucko. Pervo för... ja... eh... han fann under vissa perioder allt pökvänligt om vi säger så. Pucko för att han inte alltid var så smart. Kröp in i ett påslakan en gång och hittade inte ut... Men söt, det var han!

  


Nej, nu blir det bingen. Lovar ett längre inlägg i morgon. Med bilder och filmklipp. God natt, sov gott och dröm sött!! Det ska jag. Nu.

Av Annci Hultström - 21 augusti 2010 14:52

Här är det fullt ös. Vi sov till 09:30, då vi f.ö blev väckta av telefonen. Åt frukost och ilade ner till Väsbyhemdagen. Där har vi ätit glass, popcorn, spikat, kollat på Dogge, hoppat hoppborg, ridit, kollat Kevin Borg, hälsat på hos polisen m.m Bilder kommer sen.


Nu mellanlandar vi snabbt hemma, för att packa i ordning lite och åka vidare till Diggiloo. Vädret är ok, inte sol - men heller inget regn.


Nu drar vi. Som sagt, bilder och rapport kommer!


Ha en toppenlördag!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards