Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Annci Hultström - 18 augusti 2010 22:15

...gick inte. Dumpade fett!! Kallsvettig, illamående,halsbränna, hjärtklappning...ja, allt på en gång. Men nu vet jag det och kommer inte äta den igen. Det enda som hjälper är sömn...så god natt (igen).

Av Annci Hultström - 18 augusti 2010 21:05

... det blir inga bilder på håret nu. De ringde när jag stod på dagis och avbokade. Men jag fick en tid i morgon kl. 19 istället. Så då gör jag ett nytt försök.


Idag har jag hunnit en del sen jag kom hem. Lagat mat, bakat äppelkaka, plockat undan lite, plockat vindruvsblad, kört en kvart på crossen. Nu är jag helt slut. Huvudet värker fortfarande, men faktiskt känns det lite bättre. Vet inte om det beror på att det knakade till i nacken förut. Kanske hade något legat fel? Men trots det ska jag tigga till mig en massage igen när H kommer hem (nu öppnade han faktiskt dörren), han har skickat ett paket + handlat lite. Någon film blir det dock inte idag... ska lägga mig i tid igen.


Nä, nu ska vi fika äppelkaka. Ska bli gott. Är faktiskt rätt sällan jag äter sånt numera (mycket knäcke å skorpor blir det). Få se vad magen tycker om den.


Nä, nu avviker jag, Önskar en god natt med idel vackra drömmar.

Av Annci Hultström - 18 augusti 2010 14:35

... uttråkad för tillfället. Så jag bjöd över min kära man hit, så tog vi oss en svängom. Naturligtvis såg vi till att föreviga oss. 


För att se mig, klicka HÄR.


För att se H, klicka HÄR.


I övrigt är dagen ok. Huvudvärken börjar ge med sig. Men ännu är det inte helt bra. Får nog bli en repa till med massage ikväll helt enkelt.


Nej, nu ska jag äta mellanmål. Det blir en knäcke med philadelphia och skinka på. Till det ett glas mjölk.



Av Annci Hultström - 18 augusti 2010 12:00

... när det gäller mat i alla fall. Igår blev jag ju bjuden på lunch och bad då om en låda att ta med resterna i. Och ni anar inte vilka portioner man får därnere. De resterna kommer räcka i två dagar. Det är bra. Och billigt.


Men det jag tjänar in på maten bränner jag snabbt på kläder. Iofs billiga sådana och det är ju bra. Har bara handlat ett full-pris-plagg på hela den här resan. Resten har varit loppis, Blocket eller på rea. Så i pengar räknat är det nog inte mer än ett par tusen totalt. Och det är väl MINST vad många bränner på en månad?! Och då är det ju bara för att dessa människor känner för nåt nytt. I mitt fall är jag tvungen, annars får jag gå med rumpan bar eftersom kläderna faller av mig. För 32 förlorade centimetrar runt midja och 30 runt stussen ger den effekten. Nice! Ännu mer nice är det att faktiskt kunna gå in i vilken affär som helst, hämta ett plagg i strl M/40-42 (uppe) alt. 44-46 (nere), gå till provrummet och veta att jag faktiskt kommer att komma i plagget. Har förvisso inte provat små boutiqer. Får för mig att de har lite mindre storlekar än kedjorna?! Nåväl, hursomhelst - jag N J U T E R !!! Ska bli kul (eller kanske asjobbigt) att packa väskan för resan. Kommer känna mig så fin i mina somriga kläder!!!!!


Oj, vilket egoinlägg det blev. Men det är ju för att jag är så jävla bra   !


Nu är det dags för lunch.

Av Annci Hultström - 18 augusti 2010 09:24

God morgon!!


Är den förresten god för er? Här är den sådär, för pannknacken håller sig kvar i ett järngrepp. Fick ju en rejäl massage av H igår, men han får nog gå på ikväll igen. Hjälper inte det får det nog bli ett besök hos kiropraktorn helt enkelt. Brukar ju få åtgärda nacken en gång/år sedan många år. Kanske är det dags nu?!


Här kommer bild på håret förresten. Först den rätta sidan, så som det ska vara och som gör mig nöjd:

  


Åsså fel sida, den han måste se om det går att göra något med:

  


Ser ni hacket och avsaknaden av den snygga övergången? I värsta fall får jag leva med det tills det växer ut såpass att det går att göra snyggt (vill ju inte att det ska bli för kort). Men då mot att han klipper mig gratis nästa gång. Ja, det visar sig ikväll.


Nej, nu ska jag fixa lite småsaker här. Men som alltid - vi hörs senare!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards